Stopover

3

Μια αντιπολεμική ταινία εσωτερικής έντασης κι ελλοχεύουσας απειλής, με μια εξαίρετη Αριάν Λαμπέντ.

Stopover

Επιστρέφοντας από το Αφγανιστάν στη χώρα τους, δύο Γαλλίδες στρατιωτίνες σταματούν μαζί με τη διμοιρία τους για τρεις ημέρες στην Κύπρο. Ο πόλεμος όμως τους ακολουθεί μέχρι κι εκεί, σε μια αντιπολεμική ταινία εσωτερικής έντασης κι ελλοχεύουσας απειλής, με μια εξαίρετη Αριάν Λαμπέντ.

Stopover - εικόνα 1

Ο πόλεμος που από το πεδίο της μάχης μεταφέρεται οίκαδε. Από το «Ράμπο» στο «The Hurt Locker» το έχουμε δει πολλάκις στο αμερικανικό σινεμά, αλλά ελάχιστες στο ευρωπαϊκό (η περσινή δανέζικη «Απόφαση» το έθιγε δευτερευόντως). Το «Stopover» τολμάει να το αντιμετωπίσει ευθέως, ακολουθώντας την ίδια διαδρομή της βίας, μα εστιάζοντας με ένα έξυπνο σεναριακό τρικ στο «ενδιάμεσο»: στη (διογκωμένη) στιγμή που αυτή έχει ήδη εγγραφεί στο DNA των θυτών/θυμάτων, αλλά δεν έχει ακόμη «προσγειωθεί» στο φιλήσυχο έδαφος της πατρίδας τους. Όπως μαρτυρά και ο τίτλος της δεύτερης ταινίας των αδερφών Κουλέν («17 Κορίτσια»), αυτή εξελίσσεται κατά τη διάρκεια μιας μετεπιβίβασης.

Οι παιδικές φίλες και τώρα μισθοφόροι του στρατού Ορόρ και Κλεμάν επιστρέφουν μαζί με τη διμοιρία τους στη Γαλλία από το Αφγανιστάν, κάνοντας μια τριήμερη στάση «αποσυμπίεσης» στην Κύπρο (τα γυρίσματα έγιναν στη Ρόδο). Αναγκασμένοι­ να μιλήσουν δημόσια για τις εμπειρίες τους στις πολεμικές επιχειρήσεις, ντυμένοι στρατιωτικά και κλεισμένοι σε ένα πολυτελές resort γεμάτο πειρασμούς –«Από τις μπούρκες στα τάνγκα»–, οι συμπολεμιστές τους και αυτές βιώνουν ακόμη μία μάχη σώμα με σώμα (η σκηνοθεσία επιμένει εύστοχα σε αυτήν τη διάσταση), εξίσου επώδυνη με εκείνη της πρώτης γραμμής.

Stopover - εικόνα 2

Η ιδέα, όπως προαναφέραμε, δεν είναι πρωτότυπη, αλλά οι Κουλέν την τυλίγουν εύστοχα γύρω από πολλές άλλες. Ο ανοιχτός ορίζοντας, η καλοκαιρινή ραστώνη και το απέραντο γαλάζιο φόντο δημιουργούν μια λειτουργική αντίθεση, τα βλέμματα είναι εξίσου θυμωμένα με τα κορμιά και η εσωτερική ένταση κορυφώνεται μεθοδικά. Οι έννοιες της αποικιοκρατίας, του ρατσισμού και του σεξισμού παραμονεύουν σε κάθε γωνία κι ενισχύουν τα βίαια ένστικτα, η σχέση των οποίων με την πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα περιγράφεται με αλληγορική δια­κριτικότητα και σημειολογική ευστροφία (βραβείο σεναρίου στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Κανών). Τέλος, η εσωτερικά μετρημένη και συναισθηματικά κοντρολαρισμένη ερμηνεία της σπουδαίας Αριάν Λαμπέντ δίνει βάθος στον ευάλωτο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα, κρατώντας τον μακριά (σε αντίθεση με εκείνον της Σοκό) από τη φεμινιστική απλοποίηση.

Γαλλία, Ελλάδα. 2016. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Stopover

Voir du Pays / The Stopover
3
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 102 '
  • Μιριέλ Κουλέν

Επιστρέφοντας από το Αφγανιστάν στη χώρα τους, δύο Γαλλίδες στρατιωτίνες σταματούν μαζί με τη διμοιρία τους για τρεις ημέρες στην Κύπρο. Ο πόλεμος όμως τους ακολουθεί μέχρι κι εκεί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Αποκατεστημένες και υπέροχες": Ταινίες που ξεχάστηκαν στο χρόνο ζωντανεύουν στην οθόνη

Το 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει με διαμαντάκια από το παγκόσμιο σινεμά και βωβά αριστουργήματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/11/2025

Οδηγός επιβίωσης για το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Αθήνας 2025 powered by ΔΕΗ

Το αγαπημένο σινε-event των ανήλικων σινεφίλ σηκώνει αυλαία για όγδοη φορά και από 10-16/11 μας ταξιδεύει σε ένα συναρπαστικό κόσμο θεαματικής φαντασίας, αλλά και κοινωνικού προβληματισμού. Αυτά είναι τα highlights του πλούσιου, πολυσυλλεκτικού προγράμματός του.

Το cult αριστούργημα "Το Κλάμα Βγήκε απ’ τον Παράδεισο" ξανά στην μεγάλη οθόνη

Η θρυλική ταινία των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου επιστρέφει στον Δαναό για μια μοναδική προβολή, φέρνοντας μαζί της γέλιο, συγκίνηση και ένα καστ γεμάτο αγαπημένους ηθοποιούς.

Οι ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφος την Πέμπτη 05/11

Η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου είναι το highlight μιας εβδομάδας η οποία περιλαμβάνει επίσης την επιστροφή του "Predator", τρόμο, πυγμαχικό δράμα, animation και δυο ντοκιμαντέρ πάνω στην ισραηλοπαλαιστινιακή διαμάχη.

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στους κινηματογράφους τον Νοέμβριο

Ο νέος Λάνθιμος, οσκαρικά φαβορί και πολυαναμενόμενα arthouse φιλμ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Τα animation που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Όλες οι ταινίες κινουμένων σχεδίων, το πιο αγαπητό κινηματογραφικό είδος των (ανηλίκων) Ελλήνων θεατών, οι οποίες προβάλλονται στις σκοτεινές αίθουσες.

Οι 10 καλύτερες ταινίες τρόμου του 21ου αιώνα που δεν έχετε δει

Αξέχαστα "στοιχειωτικά" horror movies που κερνάνε ανατριχίλες διαρκείας.