Στη Σκιά του Φόβου

3,5

Υποβλητικό θρίλερ τρόμου, που συνδυάζει μια απειλητική ιστορία φαντασμάτων με μια έξυπνη πολιτικοκοινωνική αλληγορία.

Στη Σκιά του Φόβου

Υποβλητικό θρίλερ τρόμου, που συνδυάζει μια απειλητική ιστορία φαντασμάτων με μια έξυπνη πολιτικοκοινωνική αλληγορία.

Στη Σκιά του Φόβου - εικόνα 1

Ιστορία φαντασμάτων και χρονικό μιας κοινωνίας σε αναταραχή, το «Στη Σκιά του Φόβου» είναι πολύ περισσότερα πράγματα από την «πρώτη ιρανική ταινία τρόμου». Συμπαραγωγή με τη Βρετανία (η οποία τη στέλνει στα ξενόγλωσσα Όσκαρ), το σκηνοθετικό ντεμπούτο του κατοίκου Λονδίνου πλέον Μπαμπάκ Ανβάρι χρησιμοποιεί όλα τα μοτίβα αυτού του «φτηνού» κινηματογραφικού είδους, αξιοποιώντας τα πλήρως μέσα σε ένα συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο. τον τελευταίο χρόνο του πολέμου Ιράν-Ιράκ, η λήξη του οποίου θα ισχυροποιήσει το καθεστώς των φανατικών ισλαμιστών της Τεχεράνης και θα δημιουργήσει ένα καινούργιο γεωπολιτικό status quo στην περιοχή.

Στη Σκιά του Φόβου - εικόνα 2

Έτσι, στην ιρανική πρωτεύουσα­ του 1988 η Σιντέχ και η κόρη της ζουν κάτω από πολλαπλές απειλές. Οι αρχές απαγορεύουν στην πρώην ακτιβίστρια μητέρα να συνεχίσει τις σπουδές της και την επιπλήττουν για το ντύσιμό της, περιορίζοντας την ελευθερία της μέσα στο διαμέρισμά της. Εκεί μπορεί να βγάλει το μαντίλι αλλά και να κάνει κρυφά αερόμπικ με τις κασέτες της Τζέιν Φόντα καθώς ακόμη και η χρήση βίντεο είναι απαγορευμένη. Ταυτόχρονα, ενώ η πόλη βομβαρδίζεται ακατάπαυστα από τις ιρακινές δυνάμεις και οι πάντες την εγκαταλείπουν, η μικρή αρχίζει να αρρωσταίνει όλο και περισσότερο.

Όταν, λοιπόν, η Σιντέχ διαπιστώνει πως κάτι απόκοσμο κυκλοφορεί στο διαμέρισμά τους, ο Ανβάρι έχει χτίσει μεθοδικά ένα υποβλητικό κλίμα εξωτερικής απειλής κι επιβεβλημένου φόβου που «γεννά» φαντάσματα, βγαλμένα από το παρελθόν της ηρωίδας, της πολυκατοικίας της, της ίδιας της χώρας της. Πρόκειται για μια έξυπνη αλληγορία για τη θέση της γυναίκας, το νόημα της ανεξαρτησίας και τον κοινωνικό­ τρόμο, σκηνοθετημένη με πίστη στους κανόνες της ταινίας τρόμου, χωρίς όμως ίχνος κλισέ, υπερβολής κι ευκολίας.

Ιράν, Μ. Βρετανία. 2016. Διάρκεια: 84΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Στη Σκιά του Φόβου

Under the Shadow
3,5
  • Τρόμου
  • 2016
  • Διάρκεια: 84 '
  • Μπαμπάκ Ανβάρι

Η Σιντέχ και η κόρη της ζουν στην Τεχεράνη του 1988, η οποία βομβαρδίζεται ακατάπαυστα από τις ιρακινές δυνάμεις. Ενώ φίλοι και συγγενείς εγκαταλείπουν την πόλη και η μικρή αρρωσταίνει όλο και περισσότερο, η Σιντέχ διαπιστώνει πως κάτι απόκοσμο κυκλοφορεί στο διαμέρισμά τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.