Frantz

2,5

Μια ταινία του Ερνστ Λιούμπιτς του 1932 δίνει στον άνισο Οζόν την ευκαιρία για ένα ντελικάτο, συναισθηματικό και τρυφερά παλιομοδίτικο ριμέικ.

Frantz

Μια ταινία του Ερνστ Λιούμπιτς του 1932 δίνει στον άνισο Οζόν την ευκαιρία για ένα ντελικάτο, συναισθηματικό και τρυφερά παλιομοδίτικο ριμέικ.

Frantz - εικόνα 1

Το 1925 και με πρόσφατες τις μνήμες του Μεγάλου Πολέμου, ο γιος του Εντμόν Ροστάν («Σιρανό ντε Μπερζεράκ») Μορίς γράφει το θεατρικό έργο «Ο Άντρας που Σκότωσα». Ευαισθητοποιημένος από τα αντιπολεμικά μηνύματά του, ο Βερολινέζος μετρ της κομεντί Ερνστ Λιούμπιτς, ο οποίος δούλευε στο Χόλιγουντ από το 1922, το μετέφερε στην οθόνη ως «Broken Lullaby» (1932), το μοναδικό ομιλούν δράμα του. Σήμερα, αν και καλο-σκηνοθετημένο, το φιλμ μοιάζει ελαφρά ξεπερασμένο, γι’ αυτό και ο Φρανσουά Οζόν προχώρησε σε κάποιες καίριες αλλαγές στο δικό του ριμέικ, το οποίο εξελίσσεται επίσης το 1919 σε μια επαρχιακή γερμανική πόλη.

Εκεί η Άννα επισκέπτεται καθημερινά τον τάφο του αρραβωνιαστικού της Φραντς, ο οποίος σκοτώθηκε στη Γαλλία στον πόλεμο που μόλις τελείωσε. Μια μέρα συναντά εκεί έναν μυστηριώδη, γοητευτικό νεαρό Γάλλο, ο οποίος της συστήνεται ως Αντριέν, φίλος και παλιός συμφοιτητής του Φραντς στο Παρίσι. Η παρουσία του φέρνει παρηγοριά σε εκείνη και στους θλιμμένους γονείς του Φραντς, πολλοί Γερμανοί όμως δεν βλέπουν με καλό μάτι την παρουσία ενός μέχρι χθες θανάσιμου εχθρού στην πόλη τους.

Frantz - εικόνα 2

Τα δεινά του πολέμου και τα εθνοτικά μίση που αυτός συντηρεί είναι παρόντα κι εδώ, αλλά ο φακός του Οζόν εστιάζει προσεκτικά στο πρωτογενές ανθρώπινο δράμα, το οποίο κυριαρχεί στο αλλαγμένο σε σχέση με τον Λιούμπιτς δεύτερο μέρος της ταινίας. Το ασπρόμαυρο (αν και διακόπτεται από αδικαιολόγητα έγχρωμες σκηνές «χαμένης ευτυχίας») αποδεικνύεται επιτυχημένη επιλογή, καθώς αποδίδει όχι μόνο το κλίμα εποχής αλλά και μια στιβαρή αίσθηση παλιομοδίτικης αφήγησης που ταιριάζει στην πλοκή και στα διλήμματα των ηρώων.

Έτσι η ντελικάτη, νοσταλγική αύρα των εικόνων βαθαίνει το πένθος και την αμηχανία των τελευταίων μπροστά στην αποκάλυψη της επώδυνης αλήθειας, ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα που αποτελεί και το βασικό θέμα του στιλάτου αυτού ριμέικ. Ενός συγκρατημένα συγκινητικού, βαθιά ρομαντικού δράματος πάνω στις μικρές και μεγάλες «σκηνοθεσίες» της καθημερινότητας, επιβεβλημένες από την παντοδύναμη Ιστορία και τις ανθρώπινες αδυναμίες.

Α/Μ & Έγχρ. Γαλλία, Γερμανία. 2016. Διάρκεια: 113΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Frantz

3
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 113 '
  • Φρανσουά Οζόν

Το 1919, σε μια επαρχιακή γερμανική πόλη, η Άννα επισκέπτεται καθημερινά τον τάφο του αρραβωνιαστικού της Φραντς, ο οποίος σκοτώθηκε στη Γαλλία στον Μεγάλο Πόλεμο που μόλις τελείωσε. Τον τάφο όμως επισκέπτεται κι ένας μυστηριώδης Γάλλος, ο οποίος συστήνεται ως φίλος και παλιός συμφοιτητής του Φραντς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αυτές είναι οι νικήτριες ταινίες των 31ων Νυχτών Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που απέσπασαν τις δάφνες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
13/10/2025

Τι νέο θα δεις στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Όλες οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες στις 16/10.

Όλα όσα είπε ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Μαζί με το γιο του Ρόναν και τη Δάφνη Οικονόμου, ο οσκαρικός ηθοποιός βρέθηκε στην Αθήνα για την πρεμιέρα της "Ανεμώνης".

Όλα όσα περιμένουμε να δούμε στο 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Μία μεγάλη γιορτή του κινηματογράφου επιστρέφει μέσα από ένα ποικιλόμορφο πρόγραμμα.

Η αμίμητη Νταϊάν Κίτον μέσα από 5 καθοριστικές ταινίες

Μια λίστα τίτλων που αποδεικνύουν γιατί δε θα υπάρξει καμία άλλη ηθοποιός σαν την οσκαρική Αμερικανίδα.

Η Production Designers Week Greece 2025 φωτίζει το μέλλον της σκηνογραφίας

Η σκηνογραφία του μέλλοντος αποκαλύπτεται στο Ρομάντσο, μέσα από ένα πάνελ όπου η τέχνη συνομιλεί με τα SFX, το 3D και την τεχνητή νοημοσύνη.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου

Χρυσός Φοίνικας, Λούκα Γκουαντανίνο, Κιάνου Ριβς και Ίθαν Χοκ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.