Ρισάλτο

1,5

Πρωτότυπη, μα εντελώς άνιση σάτιρα της showbiz και της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, πολλές ιδέες της οποίας υλοποιούνται με πρόχειρο κινηματογραφικό τρόπο.

Ρισάλτο

Πρωτότυπη, μα εντελώς άνιση σάτιρα της showbiz και της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, πολλές ιδέες της οποίας υλοποιούνται με πρόχειρο κινηματογραφικό τρόπο.

Ρισάλτο - εικόνα 1

Η καλοδεχούμενη επιστροφή του Βασίλη Βαφέα πίσω από την κάμερα ύστερα από πολύ καιρό (το «Κάθε Σάββατο» του 1999 διαδέχτηκαν οι «Γυναικείες Συνωμοσίες» του 2008) μας θυμίζει πως ο σκηνοθέτης του «Ρεπό» και του «Έρωτα του Οδυσσέα» διαθέτει ακόμη κινηματογραφικές ιδέες. Ένας Βαλκάνιος Ζακ Τατί με χαμηλότονο χιούμορ και πίστη στα οπτικά γκαγκ, παραμένει οξυδερκής παρατηρητής της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας, στην αόρατη ρουτίνα της οποίας ανακαλύπτει κρυμμένη ποίηση, σιωπηλά δράματα και πολλά αστεία ενσταντανέ. Ίσως όχι με την κομψότητα και την ευστοχία του παρελθόντος, αλλά με επιμονή σε σταθερές θεματικές κι ένα προσωπικό διηγηματικό ύφος που κάνει τις ταινίες του να κινούνται ανάμεσα στο χώρο της κομεντί, της σάτιρας κι ενός sui generis ονειρικού ρεαλισμού.

Ρισάλτο - εικόνα 2

Όπως η «Κόκκινη Μαργαρίτα» και το «Κάθε Σάββατο», το «Ρισάλτο» εξελίσσεται επίσης στο χώρο της ελληνικής showbiz, στον οποίο ο ιδεαλιστής Άρης αγωνίζεται να επιβιώσει. Νεαρός σκηνοθέτης που κάνει πρόβες για το ανέβασμα ενός θεατρικού έργου, προσπαθεί να βρει ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική, την προσωπική και την οικογενειακή ζωή. Μέχρι που στη χώρα εφαρμόζεται στρατιωτικός νόμος και ο ίδιος παρασύρεται σε έναν καφκικό εφιάλτη, όπου καθεστωτικοί, αντιστασιακοί, εχθροί και φίλοι αλλάζουν απροειδοποίητα ρόλους.

Ο Βαφέας δεν πριμοδοτεί το στοιχείο του μυστηρίου, αλλά αυτό του «καθημερινού παραλόγου» (το ασπρόμαυρο μοιάζει αμήχανη επιλογή), πιστός σε έναν κωμικό ρεαλισμό με νότες φαντασίας. Υπάρχουν στιγμές και χαρακτήρες, όπως ο πατέρας του ήρωα, που τον υπηρετούν, οι αφηγηματικοί ρυθμοί όμως είναι πλαδαροί και οι περισσότερες ιδέες υλοποιούνται με πρόχειρο κινηματογραφικό τρόπο (το μουσικό καφενείο, το απλοϊκό φινάλε…), πολύ πιο ενδιαφέρουσες στο χαρτί παρά ως αλληγορικά πληθωρικό, μα άνισο τελικό αποτέλεσμα.

Α/Μ. Ελλάδα. 2016. Διάρκεια: 78΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ρισάλτο

2
  • Σινεφίλ
  • 2016
  • Διάρκεια: 78 '
  • Βασίλης Βαφέας

Ένας νεαρός σκηνοθέτης ο οποίος κάνει πρόβες για το ανέβασμα ενός θεατρικού έργου προσπαθεί να βρει ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική, την προσωπική και την οικογενειακή ζωή. Μέχρι που στη χώρα εφαρμόζεται στρατιωτικός νόμος…

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πλήθος σινεφίλ αφιερωμάτων στο 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Οι πρώτες ανακοινώσεις του φεστιβάλ περιλαμβάνουν μια σειρά must προβολών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.