Ένας Προδότης Ανάμεσά μας

2,5

Πιστή μεταφορά ενός πρόσφατου μυθιστορήματος του Τζον Λε Καρέ, η οποία ξεκινά δυναμικά, αλλά ασθμαίνει στην κορύφωσή της.

Ένας Προδότης Ανάμεσά μας

Πιστή μεταφορά ενός πρόσφατου μυθιστορήματος του Τζον Λε Καρέ, η οποία ξεκινά δυναμικά, αλλά ασθμαίνει στην κορύφωσή της.

Ένας Προδότης Ανάμεσά μας - εικόνα 1

Ο Ψυχρός Πόλεμος έχει τελειώσει προ πολλού, όχι όμως και οι διεθνείς συνωμοσίες που αφορούν κατασκόπους, τρομοκράτες ή μαφιόζους. Ο αειθαλής Τζον Λε Καρέ συνεχίζει λοιπόν να βρίσκει πλούσιο υλικό για τις δαιδαλώδεις ίντριγκές του, οι οποίες στο προτελευταίο, γραμμένο το 2010, μυθιστόρημά του μας τυλίγουν στα πλοκάμια της ρώσικης μαφίας. Ένας από τα στελέχη της είναι ο Ντίμα, o οποίος γνωρίζεται με ένα ζευγάρι Βρετανών τουριστών, έναν φιλόλογο καθηγητή πανεπιστημίου και μια δικηγόρο, οι οποίοι κάνουν κι αυτοί διακοπές στο Μαρακές. Σκοπός του είναι να τους δώσει για να παραδώσουν στις Μυστικές Υπηρεσίες της χώρας τους (MI6) ένα στικάκι με απόρρητες πληροφορίες που αφορούν τη σχέση Βρετανών πολιτικών και ρώσικου οργανωμένου εγκλήματος. Όταν εκείνοι το κάνουν, θα μπλεχτούν σε ένα σκοτεινό κύκλο απάτης, ψεμάτων και προδοσιών από τον οποίο μοιάζει αδύνατον να δραπετεύσουν.

Ένας Προδότης Ανάμεσά μας - εικόνα 2

Περιγράφοντας ρεαλιστικά τον αντιηρωικό και αμοραλιστικό μέχρι το κόκαλο κόσμο της κατασκοπείας, ο Λε Καρέ δομεί σχεδόν πάντα τις πλοκές των ιστοριών του πάνω στο μοτίβο ενός εν συγχύσει αθώου που παγιδεύεται σε ένα πολύπλοκο παιχνίδι αόρατων συμφερόντων τα οποία τον χρησιμοποιούν για τους –αδύνατον να προβλέψει και να κατανοήσει– σκοπούς τους, θυσιάζοντάς τον στο τέλος της παρτίδας σαν ένα ακόμα πιόνι. Στο «Ένας Προδότης…» τα πιόνια αποδεικνύονται περισσότερα του ενός, το καθένα σχεδιάζοντας και μια δική του, προσωπική στρατηγική.

Ο βετεράνος σεναριογράφος Χοσεΐν Αμίνι («Τζουντ», «Drive», «Τα Δυο Πρόσωπα του Ιανουαρίου») και η πρωτοεμφανιζόμενη κινηματογραφικά σκηνοθέτις Σουζάνα Γουάιτ στήνουν δεξιοτεχνικά τον ιστό της αράχνης που περιμένει τα θύματά της, ακολουθώντας τα με σωστό τάιμινγκ στην απρόβλεπτα… προβλέψιμη πορεία τους. Το τελικό δέσιμο της πλοκής και η κορύφωσή της, όμως, υπολείπονται σε ένταση και σασπένς, κολλημένα σε μια χλιαρή μεγάλη σεκάνς στις γαλλικές Άλπεις. Νοηματικά και αλληγορικά η ταινία έχει τελειώσει σχεδόν από τη μέση της ήδη, αλλά χάρη στη μαεστρία του Λε Καρέ το ενδιαφέρον δεν χάνεται ποτέ οριστικά έως το (εύκολα) γλυκόπικρο φινάλε.

Μ. Βρετανία, Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Περισσότερες πληροφορίες

Ένας Προδότης Ανάμεσά μας

Our Kind of Traitor
2,5
  • Θρίλερ
  • 2016
  • Διάρκεια: 108 '
  • Σουζάνα Γουάιτ

Ένα ζευγάρι Βρετανών τουριστών γνωρίζουν στο Μαρακές έναν Ρώσο μαφιόζο, ο οποίος τους δίνει για να παραδώσουν στην ΜΙ6 ένα στικάκι με απόρρητες πληροφορίες που αφορούν τη σχέση Βρετανών πολιτικών και ρώσικου οργανωμένου εγκλήματος. Όταν το κάνουν, θα μπλεχτούν σε ένα σκοτεινό, αναπόδραστο κύκλο συνωμοσιών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.