Η Ελιά

3

Απλό, συναισθηματικό και πολιτικοκοινωνικά φορτισμένο σινεμά που θυμίζει μεσογειακό Κεν Λόουτς, καθώς είναι γραμμένο από τον μόνιμο σεναριογράφο του, Πολ Λάβερτι.

Η Ελιά

Απλό, συναισθηματικό και πολιτικοκοινωνικά φορτισμένο σινεμά που θυμίζει μεσογειακό Κεν Λόουτς, καθώς είναι γραμμένο από τον μόνιμο σεναριογράφο του, Πολ Λάβερτι.

Η Ελιά - εικόνα 1

Από τα πλέον ταιριαστά και δημιουργικά δίδυμα του σύγχρονου ευρωπαϊκού σινεμά, ο Εγγλέζος σκηνοθέτης Κεν Λόουτς και ο Σκοτσέζος σεναριογράφος Πολ Λάβερτι έχουν γυρίσει μαζί 12 ταινίες μεγάλου μήκους. Ο 59χρονος Λάβερτι δεν έχει υπογράψει παρά τρία ακόμα σενάρια όλα κι όλα, τα δύο εκ των οποίων για την Ισπανίδα γυναίκα του Ιθίαρ Μπογιαΐν, πρώην ηθοποιό την οποία γνώρισε στο σετ του «Γη και Ελευθερία». Η πρώτη οικογενειακή τους συνεργασία ήταν το ευαίσθητα ανθρώπινο, μα υπερβολικά διδακτικό «Ακόμα και η Βροχή» του 2010, το οποίο έφτασε μέχρι τη βραχεία λίστα (εννιά) υποψηφιοτήτων του ξενόγλωσσου Όσκαρ.

Εξαιρετικός σεναριογράφος και δημιουργός ολοζώντανων κινηματογραφικών χαρακτήρων που πατούν και με τα δυο τους πόδια στη γη, ο Λάβερτι συνδυάζει χιούμορ, ανθρωπιά και οξεία κοινωνική παρατήρηση, επιδιώκοντας πάντα να κάνει απολύτως σαφές το πολιτικό μήνυμά του. Κάτι το οποίο τον οδηγεί συχνά στην εύκολη απλοποίηση, η οποία αγκαλιάζει πολλές πτυχές της «Ελιάς», ενός τρυφερού road movie που αναζητεί τον τρόπο με τον οποίο οι απλοί, φτωχοί άνθρωποι του ευρωπαϊκού Νότου μπορούν να σηκώσουν το ανάστημά τους, χαμηλωμένο και από τα δικά τους λάθη, απέναντι στην οικονομική και πολιτική κυριαρχία του Βορρά.

Εκεί, και συγκεκριμένα στο λόμπι μιας εταιρείας με έδρα το Ντίσελντορφ, βρίσκεται μια μεγάλη ελιά που μετρά δυο χιλιετίες ζωής, αγορασμένη πριν από 12 χρόνια από μια ισπανική οικογένεια. Ήταν η αιτία να τσακωθούν οι ιδιοκτήτες της, πατέρας και παππούς, με τον τελευταίο να πέφτει σε μαρασμό και έπειτα από πολυετή σιωπή να έχει σταματήσει πλέον και να τρώει. Θέλοντας να τον επαναφέρει και να επικοινωνήσει μαζί του, η 20χρονη εγγονή του Άλμα ξεκινά με ένα φίλο και το θείο της, αλλά χωρίς κανένα σχέδιο, να φέρει πίσω την οικογενειακή αιωνόβια ελιά.

Η Ελιά - εικόνα 2

Το καρποφόρο δέντρο, σύμβολο της μεσογειακής παράδοσης η οποία ξεπουλιέται για λίγα ευρώ στις βορειοευρωπαϊκές πολυεθνικές (που το κάνουν και λογότυπό τους!), έχει εξοριστεί από την πατρώα γη. Μπορεί να το ξαναφέρουμε πίσω; Μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα λάθη μας, εδώ μεταμορφωμένα σε μια σειρά από ψέματα που γεννά η αμοιβαία καχυποψία; Μπορούμε να ενωθούμε ξανά και να διεκδικήσουμε όλα όσα μας ανήκουν; Μπογιαΐν και Λάβερτι αναζητούν τις επώδυνες απαντήσεις, ποντάροντας σε ένα μετωπικά ειλικρινές, απλό στις ιδέες του και τίμιο στις προθέσεις του σινεμά.

Πρωταρχικός στόχος τους είναι να ευαισθητοποιήσουν τον θεατή και ακόμα κι αν, για να το πετύχουν, καταφεύγουν σε αρκετά συναισθηματικά τρικ ή συγκινητικά διλήμματα, καταφέρνουν τελικά να αποφύγουν το φτηνό μελό, την ανόητη υπεραισιοδοξία και τη φιλόδοξη σοβαροφάνεια. Όχι τόσο κινηματογραφικά αυτονόητο όσο πολλοί (υπερηρωικά απολιτίκ) φαντάζονται…

Ισπανία. 2016. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Ελιά

El Olivo
3
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 100 '
  • Ισιάρ Μπογαΐν

Θέλοντας να επικοινωνήσει με τον παππού της, ο οποίος έπειτα από χρόνια απόλυτης σιωπής έχει σταματήσει πλέον και να τρώει, η 20χρονη Άλμα ξεκινά με έναν φίλο και τον θείο της, αλλά χωρίς κανένα σχέδιο, να φέρει πίσω από τη Γερμανία την οικογενειακή αιωνόβια ελιά που πουλήθηκε πριν από χρόνια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Χρήστο Πασσαλή, τι συμβαίνει στο "Ησυχία 6-9";

Ο πρωταγωνιστής και πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης μάς μιλά για τη weird ιστορία αγάπης που αναπτύσσεται στο ιδιοσυγκρασιακό ντεμπούτο του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
08/12/2022

Ησυχία 6-9

Καφκική δυστοπία και αγωνιώδες ρομαντικό δράμα το οποίο, παρά το εγκεφαλικό ύφος, διατηρεί ακλόνητο σε όλη τη διάρκειά του ένα μελαγχολικό σφίξιμο στην καρδιά.

Λευκός Θόρυβος

Άνιση και αναποτελεσματικά πιστή μεταφορά ενός επιθετικά σατιρικού μυθιστορήματος του Ντον ΝτεΛίλο, από το οποίο επιβιώνουν μόνο θραύσματα των φιλοσοφικών ιδεών και σπίθες της βιτριολικής ευφυίας του.

R.M.N.

Υποδειγματικό σινεμά ρεαλισμού ιδωμένο με όρους θρίλερ, όχι όμως με την αιχμηρότητα που μας έχει συνηθίσει ο Κριστιάν Μουντζίου.

Καραγκιόζης the Movie

Μια καλοπροαίρετη μεταφορά του θεάτρου σκιών, η οποία εγκλωβίζεται στην προσπάθειά της να αποδειχθεί ταυτόχρονα μοντέρνα και πιστή στο πρωτότυπο έργο.

Πιο Πολύ Από Ποτέ

Προσωπικές επιλογές και ευθύνες συγκρούονται υπόκωφα στο εσωτερικό μιας βραδύκαυστης, χαμηλόφωνης ταινίας που, μέσα από το θάνατο και τα μάτια της υπέροχης Βίκι Κριπς, κοιτάει τη ζωή κατάματα.

Η Ιστορία της Γυναίκας μου

Μυθιστορηματικών διαστάσεων ερωτικό δράμα, η αυστηρή, καλλιγραφική αισθητική του οποίου αγωνίζεται να του προσδώσει φρεσκάδα, χυμούς και συναίσθημα.