Το Σώμα

2

Ο σεναριογράφος του «Τα Μάτια της Τζούλια» σκηνοθετεί ένα άκρως υποβλητικό, αλλά υπερβολικά φιλόδοξο, φετιχιστικά ανατρεπτικό στην πλοκή και αδύναμο εν τέλει να σταθεί στο ύψος των υποσχέσεών του θρίλερ.

Το Σώμα

Ο σεναριογράφος του «Τα Μάτια της Τζούλια» σκηνοθετεί ένα άκρως υποβλητικό, αλλά υπερβολικά φιλόδοξο, φετιχιστικά ανατρεπτικό στην πλοκή και αδύναμο εν τέλει να σταθεί στο ύψος των υποσχέσεών του θρίλερ.

Το Σώμα - εικόνα 1

Η ισπανική σχολή τρόμου δεν βρίσκεται πλέον στα χρόνια της δημιουργικής ακμής της, η παράδοσή της, όμως, είναι ακόμα ζωντανή και ο σεναριογράφος των «Ματιών της Τζούλια» (σε σκηνοθεσία Γκιγιέμ Μοράλες) πατά πάνω της για να υπογράψει το προ τετραετίας πρώτο πέρασμά του πίσω από την κάμερα. Συνεργάζεται ξανά με τη γοητευτική Ισπανίδα σταρ Μπελέν Ρουέδα, η οποία τώρα κρατά το ρόλο μιας όμορφης και πλούσιας επιχειρηματία η οποία πεθαίνει ξαφνικά από καρδιακή προσβολή. Αλλά το ίδιο βράδυ το πτώμα της εξαφανίζεται από το νεκροτομείο, ενώ ο φύλακας ο οποίος νωρίτερα, τρέχοντας αλαφιασμένος μέσα στη νύχτα, χτυπήθηκε από ένα διερχόμενο αυτοκίνητο, βρίσκεται σε κώμα.

Έτσι, με λίγα στοιχεία στα χέρια του, ο αστυνόμος που ερευνά την υπόθεση εστιάζει πάνω στον νεαρότερο σε ηλικία σύζυγο της νεκρής, ο οποίος μοιάζει να κρύβει πολλά επικίνδυνα μυστικά. Ατμόσφαιρα αγωνίας που παραπέμπει σε γοτθικό θρίλερ, κλειστοφοβική αίσθηση κι ένα μυστήριο που πυκνώνει ολοένα και περισσότερο –δεν αργούμε να μάθουμε πως ο σύζυγος έχει άμεση σχέση με το θάνατο της γυναίκας του– κάνουν το «Σώμα» να μοιάζει με κάτι παραπάνω από δεξιοτεχνική άσκηση ύφους.

Ο Πάουλο κοπιάρει μερικούς εύκολους κι εφευρίσκει άλλους τόσους έξυπνους τρόπους να τρομάξει τον θεατή, μοιράζει έντεχνα υποψίες, παρασύρεται όμως όλο και περισσότερο από τη λαβυρινθώδη πλοκή του, την πρόθεσή του να πρωτοτυπήσει αφηγηματικά (πηγαίνοντας μπρος και πίσω στο χρόνο) και την αυτοπεποίθησή του ως ανατρεπτικός σεναρίστας, καταλήγοντας στο να φορτώσει αυτό το αγχωτικό παιχνίδι γάτας-ποντικιού με αχρείαστες υπερβολές, κλισέ ψυχολογική ανάλυση, σωρεία εκφοβιστικών τρικ και ένα τραβηγμένο από τα μαλλιά τελικό «διότι», που δεν στέκει ούτε… στο σινεμά.

Ισπανία. 2012. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Σώμα

El Cuerpo
2
  • Θρίλερ
  • 2012
  • Διάρκεια: 108 '
  • Οριόλ Πάουλο

Ένας αστυνόμος ερευνά την υπόθεση εξαφάνισης του πτώματος μιας όμορφης και πλούσιας γυναίκας από το νεκροτομείο. Οι υποψίες πέφτουν στον νεαρότερο σύζυγό της, ο οποίος μοιάζει να κρύβει πολλά επικίνδυνα μυστικά.

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (26/11-3/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
28/11/2025

Σινεμά και ψυχανάλυση: Ο "Κρυμμένος" στον Δαναό

Το αριστουργηματικό ψυχολογικό θρίλερ του Μίκαελ Χάνεκε για μια μοναδική προβολή, συνοδεία συζήτησης, την Κυριακή 7/12, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Σινεμά και Ψυχανάλυση".

Οι "Σμιλεμένες Ψυχές" του Σταύρου Ψυλλάκη επιστρέφουν στη μεγάλη οθόνη

Για τέσσερις προβολές με παρουσία του σκηνοθέτη και του Ελβετού γιατρού Ζουλιέν Γκριβέλ.

Για τον Γιάννη Οικονομίδη, το σινεμά είναι ένα όπλο

Συναντήσαμε τον κορυφαίο σκηνοθέτη στα Εξάρχεια και μιλήσαμε μαζί του, με αφορμή τη "Σπασμένη Φλέβα", την έκτη μεγάλου μήκους ταινία του, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Βασίλης Μπισμπίκης στο ρόλο ενός έκπτωτου άντρα που προσπαθεί να σωθεί από τα χρέη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 27 Νοεμβρίου.

Σπασμένη Φλέβα

Σε ένα σκληρό δράμα που αποκτά διαστάσεις μοντέρνας τραγωδίας, ο οικονομιδικός εξπρεσιονισμός "μαλακώνει", αλλά η αφηγηματική δύναμη παραμένει σαρωτική και η πολιτικοκοινωνική ματιά γίνεται οξυδερκέστερη και διεισδυτικότερη. | Powered by Uber.

Πέθανε Αγάπη μου

Μπεργκμανικό ψυχογράφημα που καταγγέλλει μέσα από μια εκκωφαντικά προφανή, επαναλαμβανόμενη και φλασάτη μανιέρα τα πατριαρχικά στερεότυπα και τον μεσοαστικό κομφορμισμό. | Powered by Uber.