Μελβούρνη

Ζωντανό, αγωνιώδες, αλλά και αναπόφευκτα «θεατρικό» δράμα δωματίου που εντυπωσίασε στο προπέρσινο φεστιβάλ Βενετίας.

Μελβούρνη

Ζωντανό, αγωνιώδες, αλλά και αναπόφευκτα «θεατρικό» δράμα δωματίου που εντυπωσίασε στο προπέρσινο φεστιβάλ Βενετίας.

Μελβούρνη - εικόνα 1

Η πρώτη ταινία του Νίμα Τζαβίντι αφορά ένα όνειρο φυγής. Οι τίτλοι αρχής πέφτουν πάνω στα κοντινά πλάνα ρούχων τα οποία συσκευάζονται σε αεροστεγείς σακούλες μετακόμισης, καθώς ο Αμίρ και η Σάρα ετοιμάζονται ν' αφήσουν πίσω τους την Τεχεράνη. Πρόκειται για ένα νεαρό ζευγάρι το οποίο μετρά ελάχιστες ώρες πριν από την αναχώρηση της πτήσης του για Μελβούρνη και το ξεκίνημα μιας καινούργιας, γεμάτης γοητευτικές πιθανότητες ζωής. Δεν απομένουν παρά οι τελευταίες λεπτομέρειες, ανάμεσα στις οποίες και η παράδοση ενός βρέφους μηνών στον πατέρα του, έναν γείτονα ο οποίος το άφησε για λίγο υπό τη φροντίδα τους.

Η γνωριμία μας με τους πρωταγωνιστές γίνεται μέσω μιας νεαρής κοπέλας που απογράφει τους κατοίκους της πολυκατοικίας. Ο Τζαβίντι προσπαθεί κι αυτός να απογράψει ποιες και πόσες ανθρώπινες επιθυμίες «κατοικούν» στη χώρα του, πολλές απ’ αυτές έτοιμες για την ξενιτειά σε δυτικούς κι ανατολικούς παραδείσους. Άδικα; Όχι, φυσικά.

Μελβούρνη - εικόνα 2

Ποιες είναι, όμως, οι ευθύνες τους; Ποιο μέλλον της χώρας αφήνουν πίσω τους και τι είναι διατεθειμένοι να κάνουν για να το υπερασπιστούν; Διαπραγματευόμενος απόλυτα επίκαιρα (και για τα καθ’ ημάς) όσο και διαχρονικά διλήμματα, ο πρωτόπειρος κινηματογραφικός μαθητής του Ασγκάρ Φαραντί (από τον οποίο έχει «δανειστεί» τον πρωταγωνιστή του Πεϊμάν Μοααντί) φέρνει τους ήρωές του μπροστά σε ένα αιφνιδιαστικό αδιέξοδο.

Η υγεία του μωρού θα αναγκάσει τους Αμίρ και Σάρα να πάρουν επείγουσες αποφάσεις, οι οποίες σχεδόν όλες τούς οδηγούν στον ιρανικό «εγκλωβισμό» τους. Όμως τα πάντα γυρίζουν γύρω από το «σχεδόν», καθώς με μια θεατρικού τύπου δραματική ένταση (η κάμερα δεν βγαίνει παρά μόνο στην αρχή και το τέλος του φιλμ από το διαμέρισμα) η εκκρεμότητα της απόδρασης συντηρείται, το δέλεαρ της εξαπάτησης μεγαλώνει και η εικόνα της Μελβούρνης δεν σβήνει ποτέ εντελώς από το φαντασιακό ορίζοντα της νέας ιρανικής γενιάς. Με πικρή ειλικρίνεια –και μια δόση σεναριακής ευκολίας– ο Τζαβίντι τη φέρνει προ των επώδυνων ευθυνών της.

Ιράν. 2014. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Μελβούρνη

Melbourne
2,5
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 91 '
  • Νιμά Τζαβιντί

Ένα νεαρό ζευγάρι περνά τις τελευταίες του ώρες στην Τεχεράνη πριν μετακομίσει στην Αυστραλία. Ένα τραγικό συμβάν, όμως, θα το φέρει μπροστά σε αξεπέραστα ηθικά διλήμματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι νικητές και τα βραβεία του 2ου New Generation Film Festival

H ανταπόκριση του νεανικού - σινεφίλ κοινού της Αθήνας, για τις 32 ταινίες μικρού μήκους, που προβλήθηκαν στον κινηματογράφο " Μικρόκοσμος", στο πλαίσιο του 2ου New Generation Film Festival, ήταν μεγάλη.

30/09/2022

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.