Μελβούρνη

2

Ζωντανό, αγωνιώδες, αλλά και αναπόφευκτα «θεατρικό» δράμα δωματίου που εντυπωσίασε στο προπέρσινο φεστιβάλ Βενετίας.

Μελβούρνη

Ζωντανό, αγωνιώδες, αλλά και αναπόφευκτα «θεατρικό» δράμα δωματίου που εντυπωσίασε στο προπέρσινο φεστιβάλ Βενετίας.

Μελβούρνη - εικόνα 1

Η πρώτη ταινία του Νίμα Τζαβίντι αφορά ένα όνειρο φυγής. Οι τίτλοι αρχής πέφτουν πάνω στα κοντινά πλάνα ρούχων τα οποία συσκευάζονται σε αεροστεγείς σακούλες μετακόμισης, καθώς ο Αμίρ και η Σάρα ετοιμάζονται ν' αφήσουν πίσω τους την Τεχεράνη. Πρόκειται για ένα νεαρό ζευγάρι το οποίο μετρά ελάχιστες ώρες πριν από την αναχώρηση της πτήσης του για Μελβούρνη και το ξεκίνημα μιας καινούργιας, γεμάτης γοητευτικές πιθανότητες ζωής. Δεν απομένουν παρά οι τελευταίες λεπτομέρειες, ανάμεσα στις οποίες και η παράδοση ενός βρέφους μηνών στον πατέρα του, έναν γείτονα ο οποίος το άφησε για λίγο υπό τη φροντίδα τους.

Η γνωριμία μας με τους πρωταγωνιστές γίνεται μέσω μιας νεαρής κοπέλας που απογράφει τους κατοίκους της πολυκατοικίας. Ο Τζαβίντι προσπαθεί κι αυτός να απογράψει ποιες και πόσες ανθρώπινες επιθυμίες «κατοικούν» στη χώρα του, πολλές απ’ αυτές έτοιμες για την ξενιτειά σε δυτικούς κι ανατολικούς παραδείσους. Άδικα; Όχι, φυσικά.

Μελβούρνη - εικόνα 2

Ποιες είναι, όμως, οι ευθύνες τους; Ποιο μέλλον της χώρας αφήνουν πίσω τους και τι είναι διατεθειμένοι να κάνουν για να το υπερασπιστούν; Διαπραγματευόμενος απόλυτα επίκαιρα (και για τα καθ’ ημάς) όσο και διαχρονικά διλήμματα, ο πρωτόπειρος κινηματογραφικός μαθητής του Ασγκάρ Φαραντί (από τον οποίο έχει «δανειστεί» τον πρωταγωνιστή του Πεϊμάν Μοααντί) φέρνει τους ήρωές του μπροστά σε ένα αιφνιδιαστικό αδιέξοδο.

Η υγεία του μωρού θα αναγκάσει τους Αμίρ και Σάρα να πάρουν επείγουσες αποφάσεις, οι οποίες σχεδόν όλες τούς οδηγούν στον ιρανικό «εγκλωβισμό» τους. Όμως τα πάντα γυρίζουν γύρω από το «σχεδόν», καθώς με μια θεατρικού τύπου δραματική ένταση (η κάμερα δεν βγαίνει παρά μόνο στην αρχή και το τέλος του φιλμ από το διαμέρισμα) η εκκρεμότητα της απόδρασης συντηρείται, το δέλεαρ της εξαπάτησης μεγαλώνει και η εικόνα της Μελβούρνης δεν σβήνει ποτέ εντελώς από το φαντασιακό ορίζοντα της νέας ιρανικής γενιάς. Με πικρή ειλικρίνεια –και μια δόση σεναριακής ευκολίας– ο Τζαβίντι τη φέρνει προ των επώδυνων ευθυνών της.

Ιράν. 2014. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Μελβούρνη

Melbourne
2,5
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 91 '
  • Νιμά Τζαβιντί

Ένα νεαρό ζευγάρι περνά τις τελευταίες του ώρες στην Τεχεράνη πριν μετακομίσει στην Αυστραλία. Ένα τραγικό συμβάν, όμως, θα το φέρει μπροστά σε αξεπέραστα ηθικά διλήμματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.