Το Χρονικό Μιας Αθωότητας

2,5

Απόλυτη αφηγηματική λιτότητα, αποστασιοποίηση που θυμίζει το σινεμά του Χάνεκε και ένα τολμηρό όσο και «ριψοκίνδυνο» φινάλε που θα διχάσει.

Το Χρονικό Μιας Αθωότητας

Βραβείο σεναρίου στις Κάνες για ένα βραδυφλεγές και πεισιθανάτιο δράμα πάνω στη μοναχική καθημερινότητα του Ντέιβιντ, ενός νοσοκόμου ο οποίος φροντίζει κατ’ οίκον βαριά νοσούντες ασθενείς. Απόλυτη αφηγηματική λιτότητα, αποστασιοποίηση που θυμίζει το σινεμά του Χάνεκε και ένα τολμηρό όσο και «ριψοκίνδυνο» φινάλε που θα διχάσει.

Το Χρονικό Μιας Αθωότητας - εικόνα 1

Όλη η υπαρξιακή δυστυχία του ανθρώπου στηρίζεται σε μια αντίφαση. Την αδυναμία του να συμβιβαστεί με τη μία και μόνη απόλυτη βεβαιότητα της ζωής του, η οποία δεν είναι άλλη από το θάνατο. Το μοναδικό γεγονός το οποίο θα συμβεί σε όλους ανεξαιρέτως και το οποίο όλοι, με ελάχιστες εξαιρέσεις, αρνούνται πεισματικά να αποδεχτούν. Ο Μισέλ Φράνκο, ο νεαρός Μεξικανός σκηνοθέτης του «Μετά τη Λουτσία», διαλέγει για πρωταγωνιστή της καινούργιας του ταινίας έναν άνθρωπο που, ενάντια στις κοινωνικές –και μεταφυσικές– προκαταλήψεις, έχει επιλέξει να «συζήσει» με το θάνατο.

Ο Ντέιβιντ, ένας μοναχικός νοσοκόμος που περιποιείται κατάκοιτους ασθενείς χωρίς πολύ χρόνο ζωής, είναι μεθοδικός και απόλυτα αφοσιωμένος στη δουλειά του, κάτι το οποίο τον δένει συναισθηματικά με τους πελάτες του – μια ιδιαίτερη και αποκλειστική σχέση με πολλές «παράπλευρες» συνέπειες. Όχι μόνο όσον αφορά τη δική του ψυχοσύνθεση, μόνιμα συνδεμένη με την απώλεια, αλλά και τη συμπεριφορά των οικείων του ασθενή, οι οποίοι μπορεί να νιώσουν ότι παραμερίζονται, βάζοντας στο νου τους κάθε είδους εκμετάλλευση από τη μεριά του Ντέιβιντ.

Το Χρονικό Μιας Αθωότητας - εικόνα 2

Όπως και στο «Μετά τη Λουτσία», μια μελέτη της εφηβικής βίας που μπορεί να γίνει κοινωνικά ανεξέλεγκτη, ο Φράνκο υιοθετεί ένα ρεαλιστικό τρόπο αφήγησης ο οποίος εδώ γίνεται ακόμα πιο λιτός κι αποστασιοποιημένος, σχεδόν –απόλυτα ταιριαστά!– κλινικός. Προσεγμένο καδράρισμα, λιγοστοί διάλογοι, καθημερινά στιγμιότυπα, μικρές κινήσεις της κάμερας και πλάνα που κρατούν ίσες αποστάσεις από την ωραιοποίηση και τη γραφικότητα (η περιποίηση των ηλικιωμένων ως επί το πλείστον ασθενών).

Σινεμά που θυμίζει αυτό του Μίκαελ Χάνεκε, με τις διακριτικά στιλιζαρισμένες εικόνες να αποκαλύπτουν την «ευγενική» και υπόγεια βία που κρύβεται καλά(;) πίσω από μια απολύτως τακτοποιημένη καθημερινότητα. Μόνο που αυτές οι εικόνες είναι, σε αντίθεση με εκείνες των αναλόγων βορειοευρωπαϊκών δραμάτων, πλημμυρισμένες από τον ήλιο της νότιας Καλιφόρνιας, φέρνοντας σε αντιπαράθεση το εξωτερικό φως με το εσωτερικό σκοτάδι και τη θερμή αίσθηση της ζωής με την παγωνιά του θανάτου.

Και είναι ακριβώς αυτός ο διαρκώς παραμονεύων θάνατος, μας λέει ο Φράνκο, ο οποίος φέρνει τους ανθρώπους σε αμηχανία, καθώς αρνούνται να παραδεχθούν πως περπατάει (ή οδηγάει) καθημερινά δίπλα τους. Μια μεταφυσική, ίσως και αξεπέραστη άρνηση που γεννά καχυποψία και προκατάληψη, έλλειψη επικοινωνίας και αλόγιστα βίαιες αντιδράσεις. Θυμηθείτε το απότομο, σοκαριστικό, μα απόλυτα δικαιολογημένο φινάλε τού «Μετά τη Λουτσία» και ετοιμαστείτε για κάτι ανάλογο, το οποίο συμπυκνώνει την προβληματική του «Χρονικού…» με τρόπο τολμηρό όσο και ακραίο, ο οποίος μπορεί από το να συγκινήσει έως το να εξοργίσει τον έκπληκτο θεατή. Ένα ενδιαφέρον, αν μη τι άλλο, κινηματογραφικό στοίχημα…

Περισσότερες πληροφορίες

Το Χρονικό Μιας Αθωότητας

Chronic
3
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 93 '
  • Μισέλ Φράνκο

Η μοναχική καθημερινότητα του Ντέιβιντ, ενός νοσοκόμου ο οποίος φροντίζει κατ’ οίκον βαριά νοσούντες ασθενείς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου είναι το highlight μιας εβδομάδας, η οποία περιλαμβάνει επίσης την επιστροφή του 'Predator', τρόμο, πυγμαχικό δράμα, animation και δυο ντοκιμαντέρ πάνω στην ισραηλοπαλαιστινιακή διαμάχη κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες στις 05/11.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
03/11/2025

Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2025: Όλοι μιλούν για τον "Άμνετ"

Μια πρωτότυπη, υποβλητική και συγκινητικότατη προσέγγιση στον σαιξπηρικό πρίγκιπα της Δανιμαρκίας, η οποία μπορεί να φτάσει και σε διψήφιο αριθμό οσκαρικών υποψηφιοτήτων, ανέβασε κατακόρυφα τις εντάσεις της φετινης διοργάνωσης.

"Αποκατεστημένες και υπέροχες": Ταινίες που ξεχάστηκαν στο χρόνο ζωντανεύουν στην οθόνη

Το 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει με διαμαντάκια από το παγκόσμιο σινεμά και βωβά αριστουργήματα.

Οδηγός επιβίωσης για το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Αθήνας 2025 powered by ΔΕΗ

Το αγαπημένο σινε-event των ανήλικων σινεφίλ σηκώνει αυλαία για όγδοη φορά και από 10-16/11 μας ταξιδεύει σε ένα συναρπαστικό κόσμο θεαματικής φαντασίας, αλλά και κοινωνικού προβληματισμού. Αυτά είναι τα highlights του πλούσιου, πολυσυλλεκτικού προγράμματός του.

Το cult αριστούργημα "Το Κλάμα Βγήκε απ’ τον Παράδεισο" ξανά στην μεγάλη οθόνη

Η θρυλική ταινία των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου επιστρέφει στον Δαναό για μια μοναδική προβολή, φέρνοντας μαζί της γέλιο, συγκίνηση και ένα καστ γεμάτο αγαπημένους ηθοποιούς.

Οι ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφος την Πέμπτη 05/11

Η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου είναι το highlight μιας εβδομάδας η οποία περιλαμβάνει επίσης την επιστροφή του "Predator", τρόμο, πυγμαχικό δράμα, animation και δυο ντοκιμαντέρ πάνω στην ισραηλοπαλαιστινιακή διαμάχη.

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στους κινηματογράφους τον Νοέμβριο

Ο νέος Λάνθιμος, οσκαρικά φαβορί και πολυαναμενόμενα arthouse φιλμ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.