Η Δεύτερη Μάνα

3

Ανάλαφρο δράμα «δωματίου» με εξαιρετικές ερμηνείες, βιαστικό φινάλε και μια διακριτική αλληγορική ματιά πάνω στις κοινωνικές συμπεριφορές της σύγχρονης Βραζιλίας.

Η Δεύτερη Μάνα

Ανάλαφρο δράμα «δωματίου» με εξαιρετικές ερμηνείες, βιαστικό φινάλε και μια διακριτική αλληγορική ματιά πάνω στις κοινωνικές συμπεριφορές της σύγχρονης Βραζιλίας.

Η Δεύτερη Μάνα - εικόνα 1

Στη σύγχρονη Βραζιλία, όπου η μεσαία τάξη μπορεί ακόμα να έχει μια υπηρέτρια εσωτερική στο σπίτι, η Βαλ έχει συμπληρώσει 13 χρόνια στην υπηρεσία μιας καλοστεκούμενης οικονομικά οικογένειας. Άτυπο μέλος της πλέον και γυναίκα για όλες τις δουλειές, άφησε πίσω την κόρη της και ήρθε να δουλέψει στο σπίτι ως νταντά του μικρού Φαμπίνιο, εξασφαλίζοντας οικονομικά το δικό της παιδί, το οποίο έχει χρόνια να δει από κοντά. Η τακτοποιημένη ζωή και η οριοθετημένη, αρμονική σχέση της με την οικογένεια του Κάρλος και της Μπάρμπαρα θα ανατραπούν όμως, όταν έρθει να μείνει για λίγο μαζί τους η κόρη της, Τζέσικα, η οποία προετοιμάζεται για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο.

Η ακομπλεξάριστη, στα όρια της άνεσης και του θράσους συμπεριφορά της Τζέσικα θα φέρει τα πάνω κάτω σε ένα μικρόκοσμο τον οποίο η Άννα Μουιλαέρτ σκηνοθετεί… από πάνω προς τα κάτω, τονίζοντας τις ταξικές διαφορές μιας κοινωνίας με συνείδηση που δεν έχει ακόμα προχωρήσει από την αποικιοκρατική εποχή. Έχουμε να κάνουμε με ένα κλειστό κι αγκυλωμένο σύστημα, μας λέει η ταλαντούχα Βραζιλιάνα σκηνοθέτιδα, η οποία φέρνει μια πνοή ζωής στο εσωτερικό του, απελευθερώνοντας με υπολογισμένο κι απόλυτα πειστικό τρόπο τις καταπιεσμένες δυναμικές του. Έτσι, ένα ανάλαφρο δράμα δωματίου και ανθρωπίνων σχέσεων, οι οποίες διαμορφώνονται απρόβλεπτα από σκηνή σε σκηνή, λειτουργεί παράλληλα σαν μια διακριτική παραβολή πάνω στη συναισθηματική και κοινωνική αρχιτεκτονική (η Τζέσικα θέλει να σπουδάσει αρχιτέκτονας) μιας ολόκληρης χώρας. Το εύκολο, βιαστικό φινάλε ευτυχώς δεν πληγώνει βαθιά αυτή την εξαιρετικά λεπτή και περίτεχνη κινηματογραφική ισορροπία, η οποία οφείλει πολλά και στην καθηλωτική, συγκινητικότατη ερμηνεία της Ρεγκίνα Κάσε ως Μάνα Κουράγιο-Βαλ.

Βραζιλία. 2015. Διάρκεια: 112΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Δεύτερη Μάνα

The Second Mother / Que Horas Ela Volta?
3
  • Δραματική κομεντί
  • 2015
  • Διάρκεια: 112 '
  • Άννα Μουιλαέρτ

Η Βαλ δουλεύει χρόνια ως υπηρέτρια σε μια εύπορη βραζιλιάνικη οικογένεια του Σάο Πάολο. Οι τακτοποιημένες, αρμονικές μεταξύ τους σχέσεις θα ανατραπούν όμως όταν έρθει να μείνει για λίγο μαζί τους η κόρη της Βαλ, Τζέσικα, την οποία εκείνη έχει να δει πολλά χρόνια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.