Πέρα Από τα Βουνά

2,5

Μια κινηματογραφική συνταγή που ο Ζία Ζανγκέ («Ακίνητες Ζωές») έχει εκτελέσει πολύ πιο πετυχημένα.

Πέρα Από τα Βουνά

Μια κινηματογραφική συνταγή που ο Ζία Ζανγκέ («Ακίνητες Ζωές») έχει εκτελέσει πολύ πιο πετυχημένα.

Πέρα Από τα Βουνά - εικόνα 1

Στην πρώτη σκηνή του φιλμ, μια κινέζικη ντισκοτέκ χορεύει στο ρυθμό του «Go west» των Pet Shop Boys, μεγάλο χιτ στην αχανή, κομμουνιστική ασιατική χώρα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Είναι η εποχή κατά την οποία τα πρώτα σημάδια της καπιταλιστικής εισβολής στη χώρα του Μάο έχουν αρχίσει να γίνονται ορατά και ο Ζία Ζανγκέ βάζει την πατρίδα του μπροστά σε ένα δίλημμα: αυτό που αντιπροσωπεύει ο ανταγωνισμός δύο παιδικών φίλων, του ανθρακωρύχου Λιανγκζί και του ιδιοκτήτη βενζινάδικου Ζανγκ, για την καρδιά της όμορφης Τάο στην επαρχιακή Φενγιάνγκ του 1999. Παρά τον ειλικρινή χαρακτήρα του πρώτου, το χρήμα θα έχει τον τελευταίο λόγο και η Τάο θα επιλέξει τον αυτάρεσκο και ρηχό Ζανγκ, με τον οποίο θα αποκτήσουν ένα γιο, τον Ντόλαρ(!).

Πέρα Από τα Βουνά - εικόνα 2

Αντονιονικός και στέρεος ρεαλιστής, ο Ζανγκέ αναπτύσσει τις τριγωνικές σχέσεις μεταξύ των ηρώων του πειστικά, οι προθέσεις του είναι όμως προφανείς. Θα γίνουν ακόμα διαυγέστερες όταν το κάδρο της ταινίας μετατραπεί από 1:37:1 σε 1:85:1 (από τετράγωνο σε full screen) και μεταφερθούμε στο 2014. Τότε που οι Ζανγκ και Τάο χωρίζουν, με τον οκτάχρονο Ντόλαρ να μετακομίζει στην Αυστραλία μαζί με τον επιχειρηματία πατέρα του. Οι παραλληλισμοί έχουν γίνει πλέον ξεκάθαροι και το διηγηματικό βάρος έχει μεταφερθεί από τους χαρακτήρες στην αλληγορική διάστασή τους. Ο Ζανγκέ παρακολουθεί με θλίψη και μια δόση συντηρητισμού τη χώρα του να δυτικοποιείται ραγδαία, να παρασύρεται από τον πυρετό του πλούτου και τους ανθρώπους της να παγιδεύονται σε έναν ιστό οικονομικών συμφερόντων.

Είναι το θέμα που διαπραγματεύεται σε όλες σχεδόν τις ταινίες του (από τις βραβευμένες με Χρυσό Λιοντάρι «Ακίνητες Ζωές» μέχρι την πρόσφατη «Αίσθηση Αμαρτίας»), συνήθως πιο αποτελεσματικά απ’ ό,τι εδώ όπου η αφήγησή του καταναλώνεται σε λεπτομέρειες και η ιστορία όσο πάει και ξεχειλώνει: στο τελευταίο μέρος της μεταφερόμαστε στην Αυστραλία του 2025, το κάδρο γίνεται σινεμασκόπ 2:35:1 και εμείς διαπιστώνουμε το τέλος των παραδοσιακών αξιών και τα κακά της παγκοσμιοποίησης.

Κίνα, Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Πέρα Από τα Βουνά

Mountains May Depart
2,5
  • Κοινωνική
  • 2015
  • Διάρκεια: 124 '
  • Ζία Ζιάνγκ Κε

Στην Κίνα του 1999 δυο παιδικοί φίλοι ερωτεύονται την ίδια κοπέλα, η οποία επιλέγει τον πιο πλούσιο και εξωστρεφή από τους δυο. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα το ζευγάρι είναι χωρισμένο, και ο επιχειρηματίας πατέρας μεταναστεύει στην Αυστραλία μαζί με τον οκτάχρονο γιο του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Δεν Είσαι η Μητέρα μου

Ρεαλισμός και φαντασία συνδιαλέγονται με υπόγεια ένταση, καθώς φολκλορικοί μύθοι και ψυχολογικές διαταραχές μετατρέπουν μια ιστορία ενηλικίωσης σε ατμοσφαιρικό, αλλά βραχυκυκλωμένο στην κορύφωσή του θρίλερ τρόμου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
01/12/2022

Η Μεγάλη Ρήξη

Ένα ζευγάρι και μια χώρα κομμένοι στα δυο. Μια εύκολη πολιτικοινωνική αλληγορία (υποψήφια για έξι Σεζάρ) που διασώζεται χάρη στο χιούμορ και τις απολαυστικές ερμηνείες.

Λάιλ, ο Φίλος μου ο Κροκόδειλος

Οι οσκαρικοί συνθέτες του "La La Land" και ο πληθωρικός Χαβιέρ Μπαρδέμ κάνουν ότι μπορούν για να ζωηρέψουν τραγουδιστικά και ερμηνευτικά, αντίστοιχα, ένα κωμικό μιούζικαλ για δεκάχρονα.

Μέρες του ‘36

Ο Αγγελόπουλος βρίσκει το προσωπικό αφηγηματικό ύφος του (πλάνα – σεκάνς, πλαστικές εικόνες, απουσία πρωταγωνιστικών χαρακτήρων, αποστασιοποίηση, σχέση Ιστορίας και ατόμου), το οποίο θα "απογειώσει" στον επερχόμενο "Θίασο".

Devotion: Οι Ήρωες των Αιθέρων

Αντιρατσιστική πολεμική περιπέτεια χωρίς κορώνες αλλά ούτε και κινηματογραφικές πρωτοτυπίες, γυρισμένη με τη b-movie χολιγουντιανή συνταγή του παλιού καλού καιρού.

Poker Face: Ο Τζογαδόρος

Δραματικό θρίλερ με… κρίση κινηματογραφικής ταυτότητας, καθώς ξεκινάει σαν υπαρξιακό δράμα, εξελίσσεται με μυστήριο και σασπένς, για να κορυφωθεί σαν αδέξιο heist movie.

Η Παγίδα του Διαβόλου

Μπεργκμανικό δράμα πάνω στη σχέση επιστήμης, θρησκείας και εξουσίας, σκηνοθετημένο σαν υπαρξιακό θρίλερ. Πρώτο μέρος της τριλογίας εποχής του Βλάσιλ, ακολουθούμενο από την "Μαρκέτα Λαζάροβα" και την "Κοιλάδα των Μελισσών".