Πέρα Από τα Βουνά

2,5

Μια κινηματογραφική συνταγή που ο Ζία Ζανγκέ («Ακίνητες Ζωές») έχει εκτελέσει πολύ πιο πετυχημένα.

Πέρα Από τα Βουνά

Μια κινηματογραφική συνταγή που ο Ζία Ζανγκέ («Ακίνητες Ζωές») έχει εκτελέσει πολύ πιο πετυχημένα.

Πέρα Από τα Βουνά - εικόνα 1

Στην πρώτη σκηνή του φιλμ, μια κινέζικη ντισκοτέκ χορεύει στο ρυθμό του «Go west» των Pet Shop Boys, μεγάλο χιτ στην αχανή, κομμουνιστική ασιατική χώρα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Είναι η εποχή κατά την οποία τα πρώτα σημάδια της καπιταλιστικής εισβολής στη χώρα του Μάο έχουν αρχίσει να γίνονται ορατά και ο Ζία Ζανγκέ βάζει την πατρίδα του μπροστά σε ένα δίλημμα: αυτό που αντιπροσωπεύει ο ανταγωνισμός δύο παιδικών φίλων, του ανθρακωρύχου Λιανγκζί και του ιδιοκτήτη βενζινάδικου Ζανγκ, για την καρδιά της όμορφης Τάο στην επαρχιακή Φενγιάνγκ του 1999. Παρά τον ειλικρινή χαρακτήρα του πρώτου, το χρήμα θα έχει τον τελευταίο λόγο και η Τάο θα επιλέξει τον αυτάρεσκο και ρηχό Ζανγκ, με τον οποίο θα αποκτήσουν ένα γιο, τον Ντόλαρ(!).

Πέρα Από τα Βουνά - εικόνα 2

Αντονιονικός και στέρεος ρεαλιστής, ο Ζανγκέ αναπτύσσει τις τριγωνικές σχέσεις μεταξύ των ηρώων του πειστικά, οι προθέσεις του είναι όμως προφανείς. Θα γίνουν ακόμα διαυγέστερες όταν το κάδρο της ταινίας μετατραπεί από 1:37:1 σε 1:85:1 (από τετράγωνο σε full screen) και μεταφερθούμε στο 2014. Τότε που οι Ζανγκ και Τάο χωρίζουν, με τον οκτάχρονο Ντόλαρ να μετακομίζει στην Αυστραλία μαζί με τον επιχειρηματία πατέρα του. Οι παραλληλισμοί έχουν γίνει πλέον ξεκάθαροι και το διηγηματικό βάρος έχει μεταφερθεί από τους χαρακτήρες στην αλληγορική διάστασή τους. Ο Ζανγκέ παρακολουθεί με θλίψη και μια δόση συντηρητισμού τη χώρα του να δυτικοποιείται ραγδαία, να παρασύρεται από τον πυρετό του πλούτου και τους ανθρώπους της να παγιδεύονται σε έναν ιστό οικονομικών συμφερόντων.

Είναι το θέμα που διαπραγματεύεται σε όλες σχεδόν τις ταινίες του (από τις βραβευμένες με Χρυσό Λιοντάρι «Ακίνητες Ζωές» μέχρι την πρόσφατη «Αίσθηση Αμαρτίας»), συνήθως πιο αποτελεσματικά απ’ ό,τι εδώ όπου η αφήγησή του καταναλώνεται σε λεπτομέρειες και η ιστορία όσο πάει και ξεχειλώνει: στο τελευταίο μέρος της μεταφερόμαστε στην Αυστραλία του 2025, το κάδρο γίνεται σινεμασκόπ 2:35:1 και εμείς διαπιστώνουμε το τέλος των παραδοσιακών αξιών και τα κακά της παγκοσμιοποίησης.

Κίνα, Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Πέρα Από τα Βουνά

Mountains May Depart
2,5
  • Κοινωνική
  • 2015
  • Διάρκεια: 124 '
  • Ζία Ζιάνγκ Κε

Στην Κίνα του 1999 δυο παιδικοί φίλοι ερωτεύονται την ίδια κοπέλα, η οποία επιλέγει τον πιο πλούσιο και εξωστρεφή από τους δυο. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα το ζευγάρι είναι χωρισμένο, και ο επιχειρηματίας πατέρας μεταναστεύει στην Αυστραλία μαζί με τον οκτάχρονο γιο του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.