Πέρα Από τα Βουνά

2,5

Μια κινηματογραφική συνταγή που ο Ζία Ζανγκέ («Ακίνητες Ζωές») έχει εκτελέσει πολύ πιο πετυχημένα.

Πέρα Από τα Βουνά

Μια κινηματογραφική συνταγή που ο Ζία Ζανγκέ («Ακίνητες Ζωές») έχει εκτελέσει πολύ πιο πετυχημένα.

Πέρα Από τα Βουνά - εικόνα 1

Στην πρώτη σκηνή του φιλμ, μια κινέζικη ντισκοτέκ χορεύει στο ρυθμό του «Go west» των Pet Shop Boys, μεγάλο χιτ στην αχανή, κομμουνιστική ασιατική χώρα στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Είναι η εποχή κατά την οποία τα πρώτα σημάδια της καπιταλιστικής εισβολής στη χώρα του Μάο έχουν αρχίσει να γίνονται ορατά και ο Ζία Ζανγκέ βάζει την πατρίδα του μπροστά σε ένα δίλημμα: αυτό που αντιπροσωπεύει ο ανταγωνισμός δύο παιδικών φίλων, του ανθρακωρύχου Λιανγκζί και του ιδιοκτήτη βενζινάδικου Ζανγκ, για την καρδιά της όμορφης Τάο στην επαρχιακή Φενγιάνγκ του 1999. Παρά τον ειλικρινή χαρακτήρα του πρώτου, το χρήμα θα έχει τον τελευταίο λόγο και η Τάο θα επιλέξει τον αυτάρεσκο και ρηχό Ζανγκ, με τον οποίο θα αποκτήσουν ένα γιο, τον Ντόλαρ(!).

Πέρα Από τα Βουνά - εικόνα 2

Αντονιονικός και στέρεος ρεαλιστής, ο Ζανγκέ αναπτύσσει τις τριγωνικές σχέσεις μεταξύ των ηρώων του πειστικά, οι προθέσεις του είναι όμως προφανείς. Θα γίνουν ακόμα διαυγέστερες όταν το κάδρο της ταινίας μετατραπεί από 1:37:1 σε 1:85:1 (από τετράγωνο σε full screen) και μεταφερθούμε στο 2014. Τότε που οι Ζανγκ και Τάο χωρίζουν, με τον οκτάχρονο Ντόλαρ να μετακομίζει στην Αυστραλία μαζί με τον επιχειρηματία πατέρα του. Οι παραλληλισμοί έχουν γίνει πλέον ξεκάθαροι και το διηγηματικό βάρος έχει μεταφερθεί από τους χαρακτήρες στην αλληγορική διάστασή τους. Ο Ζανγκέ παρακολουθεί με θλίψη και μια δόση συντηρητισμού τη χώρα του να δυτικοποιείται ραγδαία, να παρασύρεται από τον πυρετό του πλούτου και τους ανθρώπους της να παγιδεύονται σε έναν ιστό οικονομικών συμφερόντων.

Είναι το θέμα που διαπραγματεύεται σε όλες σχεδόν τις ταινίες του (από τις βραβευμένες με Χρυσό Λιοντάρι «Ακίνητες Ζωές» μέχρι την πρόσφατη «Αίσθηση Αμαρτίας»), συνήθως πιο αποτελεσματικά απ’ ό,τι εδώ όπου η αφήγησή του καταναλώνεται σε λεπτομέρειες και η ιστορία όσο πάει και ξεχειλώνει: στο τελευταίο μέρος της μεταφερόμαστε στην Αυστραλία του 2025, το κάδρο γίνεται σινεμασκόπ 2:35:1 και εμείς διαπιστώνουμε το τέλος των παραδοσιακών αξιών και τα κακά της παγκοσμιοποίησης.

Κίνα, Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Πέρα Από τα Βουνά

Mountains May Depart
2,5
  • Κοινωνική
  • 2015
  • Διάρκεια: 124 '
  • Τζία Ζάνγκ-κε

Στην Κίνα του 1999 δυο παιδικοί φίλοι ερωτεύονται την ίδια κοπέλα, η οποία επιλέγει τον πιο πλούσιο και εξωστρεφή από τους δυο. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα το ζευγάρι είναι χωρισμένο, και ο επιχειρηματίας πατέρας μεταναστεύει στην Αυστραλία μαζί με τον οκτάχρονο γιο του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αυτές είναι οι υποψήφιες για Χρυσές Σφαίρες ταινίες που μπορούμε να δούμε στη Nova

Τα κινηματογραφικά φαβορί της 83ης τελετής θα δούμε στο πρόγραμμα της επόμενης σεζόν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
15/12/2025

10 περιπτώσεις στις οποίες ο Άγιος Βασίλης ήταν πραγματικά "λέρα"

Συγκεντρώσαμε σε μία λίστα μερικές από τις φορές που ο καλοσυνάτος άντρας μας έχει απογοητεύσει στη μεγάλη οθόνη.

Οι ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφους την Πέμπτη 18/12

Άλλο ένα ταξίδι στην Πανδώρα του Τζέιμς Κάμερον, η Σίτνεϊ Σουίνι και η Αμάντα Σέιφριντ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.