Μικρή Άρκτος

2,5

Ενδιαφέρουσα, σκηνοθετικά τολμηρή, αλλά όχι απόλυτα πετυχημένη μελέτη των σύγχρονων ερωτικών, ψυχολογικών και ηθικών αδιεξόδων.

Μικρή Άρκτος

Ενδιαφέρουσα, σκηνοθετικά τολμηρή, αλλά όχι απόλυτα πετυχημένη μελέτη των σύγχρονων ερωτικών, ψυχολογικών και ηθικών αδιεξόδων.

Μικρή Άρκτος - εικόνα 1

Αν στη ζωή μας πολλές φορές θεωρία και πράξη δύσκολα συμβαδίζουν, άλλο τόσο αταίριαστα αποδεικνύονται συχνά πρόθεση και αποτέλεσμα. Βασισμένη σε διήγημα της ίδιας της σκηνοθέτιδας, η τρίτη ταινία της Ελισάβετ Χρονοπούλου («Ένα Τραγούδι δεν Φτάνει», «Ο Αννίβας Προ των Πυλών») επιχειρεί να ερμηνεύσει τι διαχωρίζει αυτό που θέλουμε από αυτό που κάνουμε, αφηγούμενη μια ερωτική ιστορία με άσχημο φινάλε. Σε ένα αθηναϊκό ξενοδοχείο ημιδιαμονής, το αναίσθητο σώμα μιας κοπέλας μεταφέρεται σε ασθενοφόρο και ένας άντρας συλλαμβάνεται. Ο τελευταίος θυμάται τη γνωριμία, τη σχέση τους και τι τον οδήγησε σε ένα ακραίο ξέσπασμα βίας, όλα μέσα από μια σειρά μακρών και υποκειμενικών μονοπλάνων που τοποθετούν αυτομάτως το θεατή στο ρόλο του θύτη.

Το σκηνοθετικό αυτό τόλμημα προσθέτει σασπένς στη διηγηματική εξέλιξη (βλέπουμε μόνο ό,τι βλέπει ο ήρωας), σχολιάζει την ίδια την κινηματογραφική αναπαράσταση, όχι όμως χωρίς κόστος. Η αίσθηση του ρεαλισμού, ενισχυμένη και από την επιλογή του ασπρόμαυρου, τραυματίζεται από μια οπτική η οποία συχνά μοιάζει επιβεβλημένη και αφύσικη, στα όρια του (καλλιτεχνικού) στόμφου. Η δυναμική της ιστορίας και η φυσική ερμηνεία της Σοφίας Γεωργοβασίλη («Μαύρο Λιβάδι»), ευτυχώς, ξεπερνούν τους κλυδωνισμούς του αφηγηματικού πειραματισμού και κρατούν την ταινία εστιασμένη στην απελπισμένη προσπάθεια των χαρακτήρων να κρύψουν αλλά και να αποκαλύψουν, να εκτεθούν αλλά και να προστατευτούν, πληρώνοντας τελικά ακριβά τα μυστικά και τις εμμονές τους.

Η σεναριακή διαδρομή προς την τελική αποκάλυψη-αντιπαράθεση δεν κρύβει πάντα τις λογοτεχνικές καταβολές της, αλλά η Χρονοπούλου χειρίζεται σωστά την κλιμακούμενη ένταση, δένει σφιχτά ψυχολογικές και κοινωνικές εξαρτήσεις, ενώ δίνει στα ερωτήματά της επίκαιρο χαρακτήρα, έλκοντάς τα από την ασπρόμαυρη Αθήνα του σήμερα.

Α/Μ. Ελλάδα. 2015. Διάρκεια: 86΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μικρή Άρκτος

2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 86 '
  • Ελισάβετ Χρονοπούλου

Σε ένα αθηναϊκό ξενοδοχείο ημιδιαμονής, το αναίσθητο σώμα μιας κοπέλας μεταφέρεται σε ασθενοφόρο και ένας άντρας συλλαμβάνεται. Ο τελευταίος θυμάται τη γνωριμία, τη σχέση τους και τι τον οδήγησε σε ένα ακραίο ξέσπασμα βίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
18/12/2025

Film Factory: Ένα τριήμερο κινηματογραφικών masterclasses με ελεύθερη είσοδο στην Ταινιοθήκη

Μία από τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες εκπαιδευτικές δράσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για δέκατη τέταρτη χρονιά.

Avatar: Φωτιά και Στάχτη

Τρίτη παραλλαγή της ίδιας ακριβώς ιστορίας. Όσο όμως το θέαμα διογκώνεται προς το (ακόμα) εντυπωσιακότερο, τόσο όλα τα υπόλοιπα (χαρακτήρες, πλοκή, οικολογική αλληγορία) γίνονται απλοϊκότερα, μελοδραματικότερα και αφελέστερα. | Powered by Uber.

Η Αγγελία

Ψυχολογικό θρίλερ διαδοχικών ανατροπών, το οποίο, από την εξέλιξη της πλοκής έως τις ερωτικές σκηνές, μοιάζει αναποφάσιστο μέχρι τέλους για το αν θα ήθελε να είναι μια σαρκαστική παρωδία. | Powered by Uber.

Αυτά που Σκοτώνεις

Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Σάντανς για ένα αγωνιώδες δράμα, το οποίο στήνει μια υποβλητική ατμόσφαιρα μυστηρίου, θολώνοντας δεξιοτεχνικά τα όρια φαντασίας και πραγματικότητας. | Powered by Uber.

Αλευρίνο, "Το Σπέρμα του Σύμπαντος"

Άλλο ένα χιουμοριστικό, χαοτικό και κατασκευαστικά ερασιτεχνικό σινε-δοκίμιο από τον αθεράπευτα παιγνιώδη και απολαυστικό παραμυθά δημιουργό τού "Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι…" | Powered by Uber.

Χριστούγεννα με τον Ποντικούλη

Ναΐφ, καρτουνίστικη και καλογυρισμένη κωμωδία καταστροφής, όπου τα (ψηφιακά) ποντίκια κλέβουν την παράσταση από τους αμήχανους ζωντανούς χαρακτήρες. | Powered by Uber.