Μικρή Άρκτος

2,5

Ενδιαφέρουσα, σκηνοθετικά τολμηρή, αλλά όχι απόλυτα πετυχημένη μελέτη των σύγχρονων ερωτικών, ψυχολογικών και ηθικών αδιεξόδων.

Μικρή Άρκτος

Ενδιαφέρουσα, σκηνοθετικά τολμηρή, αλλά όχι απόλυτα πετυχημένη μελέτη των σύγχρονων ερωτικών, ψυχολογικών και ηθικών αδιεξόδων.

Μικρή Άρκτος - εικόνα 1

Αν στη ζωή μας πολλές φορές θεωρία και πράξη δύσκολα συμβαδίζουν, άλλο τόσο αταίριαστα αποδεικνύονται συχνά πρόθεση και αποτέλεσμα. Βασισμένη σε διήγημα της ίδιας της σκηνοθέτιδας, η τρίτη ταινία της Ελισάβετ Χρονοπούλου («Ένα Τραγούδι δεν Φτάνει», «Ο Αννίβας Προ των Πυλών») επιχειρεί να ερμηνεύσει τι διαχωρίζει αυτό που θέλουμε από αυτό που κάνουμε, αφηγούμενη μια ερωτική ιστορία με άσχημο φινάλε. Σε ένα αθηναϊκό ξενοδοχείο ημιδιαμονής, το αναίσθητο σώμα μιας κοπέλας μεταφέρεται σε ασθενοφόρο και ένας άντρας συλλαμβάνεται. Ο τελευταίος θυμάται τη γνωριμία, τη σχέση τους και τι τον οδήγησε σε ένα ακραίο ξέσπασμα βίας, όλα μέσα από μια σειρά μακρών και υποκειμενικών μονοπλάνων που τοποθετούν αυτομάτως το θεατή στο ρόλο του θύτη.

Το σκηνοθετικό αυτό τόλμημα προσθέτει σασπένς στη διηγηματική εξέλιξη (βλέπουμε μόνο ό,τι βλέπει ο ήρωας), σχολιάζει την ίδια την κινηματογραφική αναπαράσταση, όχι όμως χωρίς κόστος. Η αίσθηση του ρεαλισμού, ενισχυμένη και από την επιλογή του ασπρόμαυρου, τραυματίζεται από μια οπτική η οποία συχνά μοιάζει επιβεβλημένη και αφύσικη, στα όρια του (καλλιτεχνικού) στόμφου. Η δυναμική της ιστορίας και η φυσική ερμηνεία της Σοφίας Γεωργοβασίλη («Μαύρο Λιβάδι»), ευτυχώς, ξεπερνούν τους κλυδωνισμούς του αφηγηματικού πειραματισμού και κρατούν την ταινία εστιασμένη στην απελπισμένη προσπάθεια των χαρακτήρων να κρύψουν αλλά και να αποκαλύψουν, να εκτεθούν αλλά και να προστατευτούν, πληρώνοντας τελικά ακριβά τα μυστικά και τις εμμονές τους.

Η σεναριακή διαδρομή προς την τελική αποκάλυψη-αντιπαράθεση δεν κρύβει πάντα τις λογοτεχνικές καταβολές της, αλλά η Χρονοπούλου χειρίζεται σωστά την κλιμακούμενη ένταση, δένει σφιχτά ψυχολογικές και κοινωνικές εξαρτήσεις, ενώ δίνει στα ερωτήματά της επίκαιρο χαρακτήρα, έλκοντάς τα από την ασπρόμαυρη Αθήνα του σήμερα.

Α/Μ. Ελλάδα. 2015. Διάρκεια: 86΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Μικρή Άρκτος

2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 86 '
  • Ελισάβετ Χρονοπούλου

Σε ένα αθηναϊκό ξενοδοχείο ημιδιαμονής, το αναίσθητο σώμα μιας κοπέλας μεταφέρεται σε ασθενοφόρο και ένας άντρας συλλαμβάνεται. Ο τελευταίος θυμάται τη γνωριμία, τη σχέση τους και τι τον οδήγησε σε ένα ακραίο ξέσπασμα βίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
05/12/2025

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία για μια συγκινητική αντιπολεμική καταγγελία με συναρπαστική εξέλιξη και καταιγιστικό ρυθμό. Υποδειγματική μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η οποία αποφεύγει την παγίδα του εκβιαστικού μελοδράματος –σχεδόν– ολοκληρωτικά. | Powered by Uber.