Καυτός Ήλιος

3

Βραβευμένη στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» των Κανών, ανθρωποκεντρική και σκηνοθετικά ενδιαφέρουσα προσέγγιση ενός ακόμη άλυτου βαλκανικού προβλήματος.

Καυτός Ήλιος

Βραβευμένη στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» των Κανών, ανθρωποκεντρική και σκηνοθετικά ενδιαφέρουσα προσέγγιση ενός ακόμη άλυτου βαλκανικού προβλήματος.

Καυτός Ήλιος - εικόνα 1

1991, «Γελένα και Ιβάν»: Παραμονές των πρώτων εχθροπραξιών ανάμεσα σε Σέρβους και Κροάτες, δυο ερωτευμένοι νέοι θα πέσουν θύματα της εθνικιστικής μισαλλοδοξίας.
2001, «Νατάσα και Άντε»: Ο γιουγκοσλαβικός εμφύλιος έχει τελειώσει, αλλά ο απόηχός του εμποδίζει έναν Κροάτη και μια Σέρβα να γίνουν ζευγάρι.

2011, «Μαρίζα και Λούκα»: Ένας νεαρός Κροάτης επιστρέφει στο χωριό του και επισκέπτεται την πρώην αγαπημένη του, μια Σέρβα την οποία εκείνος εγκατέλειψε.
Τρεις ερωτικές ιστορίες ανάμεσα σε έναν Κροάτη και μια Σέρβα, πάντα στη σκιά του πολέμου που κομμάτιασε τη Γιουγκοσλαβία, συνθέτουν ένα κινηματογραφικό οδοιπορικό στον τόπο του βαλκανικού εγκλήματος και στις ψυχές των θυμάτων που άφησε πίσω του. Παρών, έστω και έμμεσα, σε κάθε σύγχρονη σέρβικη, κροατική, βοσνιακή και σλοβένικη ταινία, ο εμφύλιος της δεκαετίας του ’90 επηρεάζει καθοριστικά ακόμα και σήμερα την καθημερινότητα των βορειοδυτικών γειτόνων μας. Ο ταλαντούχος Κροάτης Ντάλιμπορ Ματάνοβιτς προσπαθεί να ανιχνεύσει κυρίως το «πώς» και δευτερευόντως το «γιατί» μέσα από ένα σπονδυλωτό ψυχολογικό δράμα, το οποίο διηγείται την ίδια ουσιαστικά ιστορία σε τρεις παραλλαγές. Γι’ αυτό και το ζευγάρι των νεαρών ερωτευμένων ερμηνεύεται πάντα από τους ίδιους ηθοποιούς.

Καυτός Ήλιος - εικόνα 2

Αυτού του είδους οι ταινίες, οι οποίες προσπαθούν να σχολιάσουν την αιματοβαμμένη συγκατοίκηση διαφορετικών εθνών (από τη Γιουγκοσλαβία ως την Παλαιστίνη και τη Βόρειο Ιρλανδία), πάσχουν από την εγγενή αδυναμία του προφανούς μηνύματος. Το αναπόφευκτο «ειρήνη υμίν» γίνεται συχνά μονοδιάστατη, απλοϊκή διδαχή και αυτό είναι κάτι που ούτε ο «Καυτός Ήλιος» μπορεί εύκολα να προσπεράσει. Ωσότου φτάσει στο συμπέρασμα, όμως, διανύει μια πολύ ενδιαφέρουσα –κυρίως σκηνοθετικά– διαδρομή, η οποία αναδεικνύει συναισθήματα και ιδέες που κρύβονται σε μια σιωπή, ένα βλέμμα ή μια χειρονομία, φέρνει σε αντιπαράθεση τον οργισμένο εσωτερικό κόσμο των ηρώων με την πάντα φωτεινή, ειδυλλιακή φύση που τους περιβάλλει, τονίζει την αξία της ζωής μέσα από αόρατες λεπτομέρειές της που διαφεύγουν κάθε ιστορικής μελέτης και πολιτικής ανάλυσης. Όπως άλλωστε και κάθε εύκολου, αφελούς αντιπολεμικού μηνύματος.

Κροατία, Σερβία. 2015. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Καυτός Ήλιος

Zvizdan / The High Sun
3
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 123 '
  • Ντάλιμπορ Μάτανιτς

1991, 2001, 2011: Τρεις ερωτικές ιστορίες ανάμεσα σε έναν Κροάτη και μια Σέρβα, πάντα στη σκιά του γιουγκοσλαβικού εμφυλίου πολέμου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
26/04/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.