Θαυμάσιος Βοκάκιος

2

Το «Δεκαήμερο» εμπνέει μια ανάλαφρη, αλλά ελάχιστα ζωηρή και πικάντικη παραβολή που εξυμνεί τη δύναμη του παραμυθιού και της αφήγησης.

Θαυμάσιος Βοκάκιος

Ενώ μια επιδημία πανούκλας χτυπά τη Φλωρεντία, δέκα νέοι και νέες καταφεύγουν σε μια εξοχική έπαυλη και περνούν τις μέρες τους αφηγούμενοι ερωτικές ιστορίες. Το «Δεκαήμερο» εμπνέει μια ανάλαφρη, αλλά ελάχιστα ζωηρή και πικάντικη παραβολή που εξυμνεί τη δύναμη του παραμυθιού και της αφήγησης.

Θαυμάσιος Βοκάκιος - εικόνα 1

Α πό τους γλαφυρότερους λογοτεχνικούς ύμνους στη δύναμη του έρωτα, αλλά και της αφήγησης μιας ιστορίας, το «Δεκαήμερο» του Τζιοβάνι Βοκάκιο εμπνέει τους υπέργηρους πλέον αδελφούς Ταβιάνι σε μια κινηματογραφική παραβολή πάνω στο πώς το ένστικτο και η φαντασία μπορούν να ανοίξουν απελευθερωτικούς δρόμους ανάμεσα σε χαλεπούς, σκοτεινούς –σαν και τους δικούς μας– καιρούς.

Σαν κι εκείνους της Φλωρεντίας του 1348 επίσης, όταν μια θανατηφόρα επιδημία πανούκλας χτυπά την πρωτεύουσα της Τοσκάνης και αναγκάζει δέκα νέους και νέες να καταφύγουν σε μια εξοχική έπαυλη. Εκεί περνούν τις μέρες τους αφηγούμενοι ερωτικές ιστορίες, άλλες τραγικές κι άλλες αστείες, όλες τους όμως βαθιά διδακτικές. Μακριά τόσο από τη λάγνα, αναρχική ματιά του Πιέρ Πάολο Παζολίνι όσο και την ιλουστρασιόν, ξεπλυμένη κινηματογραφική διασκευή του Χιούγκο Φρεγκονέζε («Decameron Nights»), οι Ταβιάνι προσπαθούν να κρατήσουν μια ανάλαφρη μεν, ρεαλιστική δε προσέγγιση στις παιχνιδιάρικες διηγήσεις του πρωτοπόρου Ιταλού συγγραφέα.

Θαυμάσιος Βοκάκιος - εικόνα 2

Με κάδρα που παραπέμπουν σε αναγεννησιακούς πίνακες, αναβιώνουν μια πολύχρωμη, αλλά υπέρ το δέον clean cut (περισσότερο τηλεοπτικής αισθητικής) μεσαιωνική πραγματικότητα, η οποία δεν μας συγκινεί ιδιαίτερα με το δράμα της και ελάχιστα μας διασκεδάζει με τις πικάντικες στιγμές της. Οι ιστορίες, αναπόφευκτα άνισες, αναδεικνύουν μια περισσότερο ρομαντική και λιγότερο παθιασμένη, σωματική ερωτική διάσταση, ενώ η λυτρωτική δύναμη του storytelling αναβλύζει από την οθόνη μάλλον ως διάθεση και λιγότερο ως γνήσια αφηγηματική γοητεία.

Αλλά οι Ταβιάνι ξέρουν να κλέβουν στιγμές συγκίνησης, διατηρούν μια υποδόρια ειρωνεία (στη χρήση της μουσικής, για παράδειγμα) που χαλαρώνει τον όλο ακαδημαϊσμό και προσανατολίζουν τους μύθους του Βοκάκιου σε μια ξεκάθαρη κοινωνική οπτική, τονίζοντας τη διαχρονική αξία τους.

Ιταλία, Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Θαυμάσιος Βοκάκιος

Maraviglioso Boccaccio
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 120 '
  • Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι

Ενώ μια επιδημία πανούκλας χτυπά τη Φλωρεντία, δέκα νέοι και νέες καταφεύγουν σε μια εξοχική έπαυλη και περνούν τις μέρες τους αφηγούμενοι ερωτικές ιστορίες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο 'Αχινός' του Χάρις Ντίκινσον είναι ένα ντεμπούτο γεμάτο οργή και τρυφερότητα

Μετά τα "Triangle of Sadness" και "Babygirl", ο ηθοποιός περνάει πίσω από την κάμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
22/10/2025

Κινηματογράφος με εισιτήριο €2 στη φετινή Γιορτή του Σινεμά

Η πιο αγαπημένη κινηματογραφική συνήθεια επιστρέφει για ακόμη μια χρονιά, σε όλα τα σινεμά της χώρας, όπου όλες οι ταινίες και όλες οι προβολές θα έχουν ενιαίο εισιτήριο στο δίευρο.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου "Θόδωρος Αγγελόπουλος" περιμένει τις ταινίες σας

Το φεστιβάλ επιστρέφει για πέμπτη χρονιά με διεθνείς συμμετοχές και ειδικά αφιερώματα στον κινηματογράφο.

Το Kino Athens 2025 τιμά τη Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ

Η νέα ταινία της Χιλιανής σκηνοθέτιδας "Limpia" είναι πλέον διαθέσιμη για το κοινό στο Netflix.

Ελληνικό box office: Πόσοι θεατές σήκωσαν το "Νεκρό Τηλέφωνο 2";

Ο Ίθαν Χοκ επέστρεψε ως τρομακτικός "Αρπαχτής" και κέρδισε εύκολα τις εντυπώσεις, σε αντίθεση με τη συνεργασία Τζούλια Ρόμπερτς - Λούκα Γκουαντανίνο, η οποία απογοήτευσε.

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Ο Μπρους Σπρίνγκστιν, το ντεμπούτο του Χάρις Ντίκινσον και ένα αινιγματικό horror προσεχώς (από 23/10) στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα της σειράς "Mr. Scorsese" επιλέγουμε τις καλύτερες κινηματογραφικές στιγμές του Αμερικανικού σκηνοθέτη.