Με το Κεφάλι Ψηλά

2

Ρεαλιστικό, αλλά σχηματικό στις ιδέες του δράμα ενηλικίωσης που υμνεί το γαλλικό σωφρονιστικό σύστημα. Επίσημη έναρξη του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών.

Με το Κεφάλι Ψηλά

Ρεαλιστικό, αλλά σχηματικό στις ιδέες του δράμα ενηλικίωσης που υμνεί το γαλλικό σωφρονιστικό σύστημα. Επίσημη έναρξη του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών.

Με το Κεφάλι Ψηλά - εικόνα 1

Είναι ξεκάθαρο πως ο συνδυασμός γυναίκα σκηνοθέτης - επίκαιρο θέμα - Κατρίν Ντενέβ ήταν αυτός που οδήγησε στην τολμηρή, αλλά, όπως αποδείχτηκε, άστοχη απόφαση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Κανών Τιερί Φρεμό να επιλέξει για έναρξη της φετινής διοργάνωσης το «Με Ψηλά το Κεφάλι», κάτι πιο προσγειωμένο από την περσινή απογοητευτική σαπουνόφουσκα της «Γκρέις του Μονακό».

Αντί για μια λαμπερή πριγκίπισσα λοιπόν, εδώ έχουμε τον παραμελημένο από τη μητέρα του Μαλονί, ο οποίος από την ηλικία των έξι ετών βρίσκεται συνέχεια στα δικαστήρια ανηλίκων. Αναπτύσσοντας μια όλο και βιαιότερη, παραβατική συμπεριφορά, θα καταλήξει ως έφηβος σε ένα αυστηρό εκπαιδευτικό κέντρο. Εκεί θα γνωρίσει τη νεαρή Τες, όπου μαζί με μια δικαστικό και έναν κοινωνικό σύμβουλο είναι οι μόνοι που νοιάζονται και μπορούν να τον βοηθήσουν.

Με το Κεφάλι Ψηλά - εικόνα 2

Η ιστορία του απροσάρμοστου νεαρού δίνει την ευκαιρία στην ηθοποιό («Polisse», βραβείο στις Κάνες για το «Mon Roi») και σκηνοθέτιδα («Clement») Εμανουέλ Μπερκό να περιγράψει τη σχέση νεανικής βίας και κρατικών θεσμών (εκπαιδευτικών και σωφρονιστικών) με μια αφηγηματική καθαρότητα που θυμίζει περισσότερο τον βρετανικό κοινωνικό ρεαλισμό και λιγότερο τα «400 Χτυπήματα» του Τριφό. Από την άλλη, όμως, η ίδια μένει πιστή στα κλισέ μιας ταινίας κοινωνιολογικής ανάλυσης (άλλοτε εύκολης, άλλοτε συγκινητικής), η οποία διαθέτει λίγες αιχμές και μια απόλυτα προβλέψιμη σεναριακή εξέλιξη.
Με την Κατρίν Ντενέβ στο ρόλο μιας σοφής, υπομονετικής δικαστικού και τον εξαιρετικό πρωτοεμφανιζόμενο Ροντ Παραντό ως αυτοκαταστροφικό Μαλονί, το «Με Ψηλά το Κεφάλι» αγγίζει, μα δεν ξύνει πληγές, περιγράφει χαρακτήρες, αλλά δεν συμπάσχει μαζί τους και μοιάζει περισσότερο με ένα μεγάλου μήκους διαφημιστικό υπέρ του γαλλικού κοινωνικού κράτους παρά με μια περιπέτεια επώδυνης ενηλικίωσης.

Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Με το Κεφάλι Ψηλά

La Tete Haute
2
  • Κοινωνική
  • 2015
  • Διάρκεια: 120 '
  • Εμανουέλ Μπερκό

Παραμελημένος από τη μητέρα του, ο μικρός Μαλονί υιοθετεί μια όλο και βιαιότερη συμπεριφορά, καταλήγοντας σε ένα αυστηρό εκπαιδευτικό κέντρο. Εκεί θα γνωρίσει τη νεαρή Τες, η οποία μαζί με μια δικαστικό και έναν κοινωνικό σύμβουλο είναι οι μόνοι που νοιάζονται και μπορούν να τον βοηθήσουν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.