Με το Κεφάλι Ψηλά

2

Ρεαλιστικό, αλλά σχηματικό στις ιδέες του δράμα ενηλικίωσης που υμνεί το γαλλικό σωφρονιστικό σύστημα. Επίσημη έναρξη του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών.

Με το Κεφάλι Ψηλά

Ρεαλιστικό, αλλά σχηματικό στις ιδέες του δράμα ενηλικίωσης που υμνεί το γαλλικό σωφρονιστικό σύστημα. Επίσημη έναρξη του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών.

Με το Κεφάλι Ψηλά - εικόνα 1

Είναι ξεκάθαρο πως ο συνδυασμός γυναίκα σκηνοθέτης - επίκαιρο θέμα - Κατρίν Ντενέβ ήταν αυτός που οδήγησε στην τολμηρή, αλλά, όπως αποδείχτηκε, άστοχη απόφαση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Κανών Τιερί Φρεμό να επιλέξει για έναρξη της φετινής διοργάνωσης το «Με Ψηλά το Κεφάλι», κάτι πιο προσγειωμένο από την περσινή απογοητευτική σαπουνόφουσκα της «Γκρέις του Μονακό».

Αντί για μια λαμπερή πριγκίπισσα λοιπόν, εδώ έχουμε τον παραμελημένο από τη μητέρα του Μαλονί, ο οποίος από την ηλικία των έξι ετών βρίσκεται συνέχεια στα δικαστήρια ανηλίκων. Αναπτύσσοντας μια όλο και βιαιότερη, παραβατική συμπεριφορά, θα καταλήξει ως έφηβος σε ένα αυστηρό εκπαιδευτικό κέντρο. Εκεί θα γνωρίσει τη νεαρή Τες, όπου μαζί με μια δικαστικό και έναν κοινωνικό σύμβουλο είναι οι μόνοι που νοιάζονται και μπορούν να τον βοηθήσουν.

Με το Κεφάλι Ψηλά - εικόνα 2

Η ιστορία του απροσάρμοστου νεαρού δίνει την ευκαιρία στην ηθοποιό («Polisse», βραβείο στις Κάνες για το «Mon Roi») και σκηνοθέτιδα («Clement») Εμανουέλ Μπερκό να περιγράψει τη σχέση νεανικής βίας και κρατικών θεσμών (εκπαιδευτικών και σωφρονιστικών) με μια αφηγηματική καθαρότητα που θυμίζει περισσότερο τον βρετανικό κοινωνικό ρεαλισμό και λιγότερο τα «400 Χτυπήματα» του Τριφό. Από την άλλη, όμως, η ίδια μένει πιστή στα κλισέ μιας ταινίας κοινωνιολογικής ανάλυσης (άλλοτε εύκολης, άλλοτε συγκινητικής), η οποία διαθέτει λίγες αιχμές και μια απόλυτα προβλέψιμη σεναριακή εξέλιξη.
Με την Κατρίν Ντενέβ στο ρόλο μιας σοφής, υπομονετικής δικαστικού και τον εξαιρετικό πρωτοεμφανιζόμενο Ροντ Παραντό ως αυτοκαταστροφικό Μαλονί, το «Με Ψηλά το Κεφάλι» αγγίζει, μα δεν ξύνει πληγές, περιγράφει χαρακτήρες, αλλά δεν συμπάσχει μαζί τους και μοιάζει περισσότερο με ένα μεγάλου μήκους διαφημιστικό υπέρ του γαλλικού κοινωνικού κράτους παρά με μια περιπέτεια επώδυνης ενηλικίωσης.

Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: ROSEBUD.21.

Περισσότερες πληροφορίες

Με το Κεφάλι Ψηλά

La Tete Haute
2
  • Κοινωνική
  • 2015
  • Διάρκεια: 120 '
  • Εμανουέλ Μπερκό

Παραμελημένος από τη μητέρα του, ο μικρός Μαλονί υιοθετεί μια όλο και βιαιότερη συμπεριφορά, καταλήγοντας σε ένα αυστηρό εκπαιδευτικό κέντρο. Εκεί θα γνωρίσει τη νεαρή Τες, η οποία μαζί με μια δικαστικό και έναν κοινωνικό σύμβουλο είναι οι μόνοι που νοιάζονται και μπορούν να τον βοηθήσουν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι "ψαγμένες" ταινίες που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Οι σινεφίλ και arthouse παραγωγές που παίζονται στις μεγάλες οθόνες της πόλης έως και την Τετάρτη 26/11.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/11/2025

Το Ethnofest είναι και πάλι εδώ!

Η 16η διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει με αφιέρωμα στην εκτός σχεδίου Ελλάδα και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα ντοκιμαντέρ.

Τι νέο βλέπουμε στα σινεμά αυτό το ΠΣΚ

Οι κριτικές, τα τρέιλερ και όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για τις νέες ταινίες της εβδομάδας στους κινηματογράφους της Αθήνας.

Πού θα δεις όλες τις ταινίες του Γιάννη Οικονομίδη

Λίγο πριν την κυκλοφορία της νέας του ταινίας, όλη η φιλμογραφία του Γιάννη Οικονομίδη αποκλειστικά στο cinobo.com

Ξεκινάει το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου

Μπαίνοντας δυναμικά στη δεύτερη δεκαετία του, το πετυχημένο σινε-event της Καλαμάτας σηκώνει αυλαία και από τις 21 έως τις 30/11 παρουσιάζει ένα διευρυμένο πρόγραμμα 108 ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, αλλά και ένα πλούσιο καλειδοσκόπιο παράλληλων δράσεων.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (20-26/11)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Χλίνουρ Πάλμασον έκανε μια ταινία για την "Αγάπη που Απομένει"

Μιλήσαμε με τον διακεκριμένο Ισλανδό δημιουργό που σκηνοθετεί ένα βραδυφλεγές οικογενειακό δράμα με φόντο τα επιβλητικά τοπία του απομακρυσμένου νησιού.