Δίπλα στη Θάλασσα

2

Καρτποσταλικό δράμα σχέσεων με ξεθυμασμένο γαλλικό άρωμα.

Δίπλα στη Θάλασσα

Καρτποσταλικό δράμα σχέσεων με ξεθυμασμένο γαλλικό άρωμα.

Δίπλα στη Θάλασσα - εικόνα 1

Σε κάποια στιγμή της ταινίας, όταν ο Μπραντ Πιτ παρηγορεί την Αντζελίνα Τζολί λέγοντάς της πως είναι καλή γυναίκα, εκείνη του απαντά δυσφορώντας: «Χριστέ μου, έχω γίνει λοιπόν τόσο βαρετή;». Η αλήθεια είναι πως αυτό ισχύει για την κάποτε ταλαντούχα ηθοποιό, που στα 25 της χρόνια είχε ήδη κερδίσει ένα Όσκαρ και τρεις Χρυσές Σφαίρες, και για την κατοπινή σούπερ σταρ, που μπορούσε να υποδυθεί την ίδια στιγμή εξίσου πειστικά την άτρωτη δολοφόνο («Wanted») και την τραγική μητέρα («Η Ανταλλαγή»). Η Αντζελίνα Τζολί Πιτ, όμως, τα τελευταία πέντε χρόνια έχει πρωταγωνιστήσει μόνο στο «Maleficent», κυνηγώντας με φιλόδοξο πάθος μια καριέρα σκηνοθέτιδος. Κι αν το μελοδραματικό «In the Land of Blood and Honey», του οποίου υπέγραψε και το σενάριο, δεν της βγήκε όπως ήθελε, ο ηρωικός «Αλύγιστος» κέρδισε τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες και 116 εκατομμύρια από τα αμερικανικά ταμεία.

Δίπλα στη Θάλασσα - εικόνα 2

Με την ίδια καρτποσταλική, προσεγμένη ως καλλιτεχνική διεύθυνση, μα άψυχη κινηματογραφική ματιά, αφήνει τώρα –ως σκηνοθέτιδα, σεναριογράφος, παραγωγός και πρωταγωνίστρια– τα πεδία των μαχών για ένα γραφικό, απομονωμένο γαλλικό ψαροχώρι, όπου το καλοκαίρι του 1973 ένας Αμερικανός συγγραφέας και η σύζυγός του, πρώην χορεύτρια, καταλύουν για διακοπές. Η άφιξη ενός νιόπαντρου ζευγαριού στο διπλανό δωμάτιο του ξενοδοχείου τους θα φέρει στην επιφάνεια τα χρόνια προβλήματα του δικού τους γάμου, σε ένα νοσταλγικό ταξίδι στο μετα-αντονιονικό ευρωπαϊκό σινεμά των 70s, όπως εκείνο προσέγγιζε την κρίση των σύγχρονών του ερωτικών σχέσεων.

Η Τζολί τού προσθέτει ολίγη από Χέμινγουεϊ, μερικές εξώφθαλμες σεναριακές ευκολίες (η υπερμεγέθης τρύπα στον τοίχο με θέα στους ερωτευμένους γειτόνους), όπως και όλα τα arty κλισέ ενός γαλλικού δράματος σχέσεων – από Σερζ Γκενσμπούρ, σιωπηλά δάκρυα και αργή πλοκή μέχρι αντανακλάσεις, πολλαπλά είδωλα, αισθησιασμό και φιλοσοφική διάθεση. Πολύ λογικά το στιλ περισσεύει και η δραματική ουσία υπολείπεται, ενώ το αφηγηματικό σασπένς (γιατί η Βανέσα είναι τόσο θλιμμένη;) απαντιέται με τον πλέον πεζό κι ανέμπνευστο τρόπο.

ΗΠΑ, Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: UIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Δίπλα στη Θάλασσα

By the Sea
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 122 '
  • Αντζελίνα Τζολί

Το καλοκαίρι του 1973 ένας Αμερικανός συγγραφέας και η σύζυγός του, πρώην χορεύτρια, κάνουν διακοπές σε ένα απομονωμένο γαλλικό ψαροχώρι. Η άφιξη ενός νιόπαντρου ζευγαριού στο διπλανό δωμάτιο του ξενοδοχείου τους θα φέρει στην επιφάνεια τα χρόνια προβλήματα του δικού τους γάμου και θα τους αναγκάσει να πάρουν οδυνηρές αποφάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 25 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
25/12/2025

Είναι το 'Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει' η κορυφαία χριστουγεννιάτικη ταινία;

Όλα όσα κάνουν το "Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει" το πιο απολαυστικό φιλμ των ημερών.

Father Mother Sister Brother

Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα μινιμαλιστικό σινε-κομψοτέχνημα και μια ειρωνική, γλυκόπικρη ματιά στα μυστικά και ψέματα που συντηρούν το εύθραυστο σύγχρονο οικογενειακό οικοδόμημα. | Powered by Uber.

Καποδίστριας

Ο Σμαραγδής, η Wikipedia και ακόμα ένα αγιογραφικό πορτρέτο μιας επιφανούς προσωπικότητας της ελληνικής ιστορίας, χρωματισμένο με έντονη θρησκευτικότητα, ξέχειλο πατριωτισμό και μελοδραματικό μανιχαϊσμό. | Powered by Uber.

Ο Έρωτας Γράφεται...

Συνταγογραφημένη ρομαντική κωμωδία με σκόρπιες καλές ιδέες κι ένα ταιριαστό πρωταγωνιστικό δίδυμο. Σκηνοθετημένη όμως διεκπεραιωτικά, σαν διπλό τηλεοπτικό επεισόδιο. | Powered by Uber.

Μπομπ Σφουγγαράκης: Η Αναζήτηση του Τετραγωνοπαντελονή

Σπιρτόζικο χιούμορ, έξυπνες ατάκες και σινεφίλ αναφορές, σε μια θεαματική ανήλικη περιπέτεια κινηματογραφικών προδιαγραφών, πιστή στο πνεύμα της τηλεοπτικής σειράς. | Powered by Uber.

Γαλάζιο Μονοπάτι

Αργυρή Άρκτος στο Βερολίνο για ένα διαφορετικό… river movie αυτογνωσίας, το οποίο μεταχειρίζεται τα κλισέ του μαγικού ρεαλισμού με τρυφερότητα και ευαισθησία. | Powered by Uber.