Δίπλα στη Θάλασσα

2

Καρτποσταλικό δράμα σχέσεων με ξεθυμασμένο γαλλικό άρωμα.

Δίπλα στη Θάλασσα

Καρτποσταλικό δράμα σχέσεων με ξεθυμασμένο γαλλικό άρωμα.

Δίπλα στη Θάλασσα - εικόνα 1

Σε κάποια στιγμή της ταινίας, όταν ο Μπραντ Πιτ παρηγορεί την Αντζελίνα Τζολί λέγοντάς της πως είναι καλή γυναίκα, εκείνη του απαντά δυσφορώντας: «Χριστέ μου, έχω γίνει λοιπόν τόσο βαρετή;». Η αλήθεια είναι πως αυτό ισχύει για την κάποτε ταλαντούχα ηθοποιό, που στα 25 της χρόνια είχε ήδη κερδίσει ένα Όσκαρ και τρεις Χρυσές Σφαίρες, και για την κατοπινή σούπερ σταρ, που μπορούσε να υποδυθεί την ίδια στιγμή εξίσου πειστικά την άτρωτη δολοφόνο («Wanted») και την τραγική μητέρα («Η Ανταλλαγή»). Η Αντζελίνα Τζολί Πιτ, όμως, τα τελευταία πέντε χρόνια έχει πρωταγωνιστήσει μόνο στο «Maleficent», κυνηγώντας με φιλόδοξο πάθος μια καριέρα σκηνοθέτιδος. Κι αν το μελοδραματικό «In the Land of Blood and Honey», του οποίου υπέγραψε και το σενάριο, δεν της βγήκε όπως ήθελε, ο ηρωικός «Αλύγιστος» κέρδισε τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες και 116 εκατομμύρια από τα αμερικανικά ταμεία.

Δίπλα στη Θάλασσα - εικόνα 2

Με την ίδια καρτποσταλική, προσεγμένη ως καλλιτεχνική διεύθυνση, μα άψυχη κινηματογραφική ματιά, αφήνει τώρα –ως σκηνοθέτιδα, σεναριογράφος, παραγωγός και πρωταγωνίστρια– τα πεδία των μαχών για ένα γραφικό, απομονωμένο γαλλικό ψαροχώρι, όπου το καλοκαίρι του 1973 ένας Αμερικανός συγγραφέας και η σύζυγός του, πρώην χορεύτρια, καταλύουν για διακοπές. Η άφιξη ενός νιόπαντρου ζευγαριού στο διπλανό δωμάτιο του ξενοδοχείου τους θα φέρει στην επιφάνεια τα χρόνια προβλήματα του δικού τους γάμου, σε ένα νοσταλγικό ταξίδι στο μετα-αντονιονικό ευρωπαϊκό σινεμά των 70s, όπως εκείνο προσέγγιζε την κρίση των σύγχρονών του ερωτικών σχέσεων.

Η Τζολί τού προσθέτει ολίγη από Χέμινγουεϊ, μερικές εξώφθαλμες σεναριακές ευκολίες (η υπερμεγέθης τρύπα στον τοίχο με θέα στους ερωτευμένους γειτόνους), όπως και όλα τα arty κλισέ ενός γαλλικού δράματος σχέσεων – από Σερζ Γκενσμπούρ, σιωπηλά δάκρυα και αργή πλοκή μέχρι αντανακλάσεις, πολλαπλά είδωλα, αισθησιασμό και φιλοσοφική διάθεση. Πολύ λογικά το στιλ περισσεύει και η δραματική ουσία υπολείπεται, ενώ το αφηγηματικό σασπένς (γιατί η Βανέσα είναι τόσο θλιμμένη;) απαντιέται με τον πλέον πεζό κι ανέμπνευστο τρόπο.

ΗΠΑ, Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: UIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Δίπλα στη Θάλασσα

By the Sea
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 122 '
  • Αντζελίνα Τζολί

Το καλοκαίρι του 1973 ένας Αμερικανός συγγραφέας και η σύζυγός του, πρώην χορεύτρια, κάνουν διακοπές σε ένα απομονωμένο γαλλικό ψαροχώρι. Η άφιξη ενός νιόπαντρου ζευγαριού στο διπλανό δωμάτιο του ξενοδοχείου τους θα φέρει στην επιφάνεια τα χρόνια προβλήματα του δικού τους γάμου και θα τους αναγκάσει να πάρουν οδυνηρές αποφάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.