Δίπλα στη Θάλασσα

2

Καρτποσταλικό δράμα σχέσεων με ξεθυμασμένο γαλλικό άρωμα.

Δίπλα στη Θάλασσα

Καρτποσταλικό δράμα σχέσεων με ξεθυμασμένο γαλλικό άρωμα.

Δίπλα στη Θάλασσα - εικόνα 1

Σε κάποια στιγμή της ταινίας, όταν ο Μπραντ Πιτ παρηγορεί την Αντζελίνα Τζολί λέγοντάς της πως είναι καλή γυναίκα, εκείνη του απαντά δυσφορώντας: «Χριστέ μου, έχω γίνει λοιπόν τόσο βαρετή;». Η αλήθεια είναι πως αυτό ισχύει για την κάποτε ταλαντούχα ηθοποιό, που στα 25 της χρόνια είχε ήδη κερδίσει ένα Όσκαρ και τρεις Χρυσές Σφαίρες, και για την κατοπινή σούπερ σταρ, που μπορούσε να υποδυθεί την ίδια στιγμή εξίσου πειστικά την άτρωτη δολοφόνο («Wanted») και την τραγική μητέρα («Η Ανταλλαγή»). Η Αντζελίνα Τζολί Πιτ, όμως, τα τελευταία πέντε χρόνια έχει πρωταγωνιστήσει μόνο στο «Maleficent», κυνηγώντας με φιλόδοξο πάθος μια καριέρα σκηνοθέτιδος. Κι αν το μελοδραματικό «In the Land of Blood and Honey», του οποίου υπέγραψε και το σενάριο, δεν της βγήκε όπως ήθελε, ο ηρωικός «Αλύγιστος» κέρδισε τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες και 116 εκατομμύρια από τα αμερικανικά ταμεία.

Δίπλα στη Θάλασσα - εικόνα 2

Με την ίδια καρτποσταλική, προσεγμένη ως καλλιτεχνική διεύθυνση, μα άψυχη κινηματογραφική ματιά, αφήνει τώρα –ως σκηνοθέτιδα, σεναριογράφος, παραγωγός και πρωταγωνίστρια– τα πεδία των μαχών για ένα γραφικό, απομονωμένο γαλλικό ψαροχώρι, όπου το καλοκαίρι του 1973 ένας Αμερικανός συγγραφέας και η σύζυγός του, πρώην χορεύτρια, καταλύουν για διακοπές. Η άφιξη ενός νιόπαντρου ζευγαριού στο διπλανό δωμάτιο του ξενοδοχείου τους θα φέρει στην επιφάνεια τα χρόνια προβλήματα του δικού τους γάμου, σε ένα νοσταλγικό ταξίδι στο μετα-αντονιονικό ευρωπαϊκό σινεμά των 70s, όπως εκείνο προσέγγιζε την κρίση των σύγχρονών του ερωτικών σχέσεων.

Η Τζολί τού προσθέτει ολίγη από Χέμινγουεϊ, μερικές εξώφθαλμες σεναριακές ευκολίες (η υπερμεγέθης τρύπα στον τοίχο με θέα στους ερωτευμένους γειτόνους), όπως και όλα τα arty κλισέ ενός γαλλικού δράματος σχέσεων – από Σερζ Γκενσμπούρ, σιωπηλά δάκρυα και αργή πλοκή μέχρι αντανακλάσεις, πολλαπλά είδωλα, αισθησιασμό και φιλοσοφική διάθεση. Πολύ λογικά το στιλ περισσεύει και η δραματική ουσία υπολείπεται, ενώ το αφηγηματικό σασπένς (γιατί η Βανέσα είναι τόσο θλιμμένη;) απαντιέται με τον πλέον πεζό κι ανέμπνευστο τρόπο.

ΗΠΑ, Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: UIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Δίπλα στη Θάλασσα

By the Sea
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 122 '
  • Αντζελίνα Τζολί

Το καλοκαίρι του 1973 ένας Αμερικανός συγγραφέας και η σύζυγός του, πρώην χορεύτρια, κάνουν διακοπές σε ένα απομονωμένο γαλλικό ψαροχώρι. Η άφιξη ενός νιόπαντρου ζευγαριού στο διπλανό δωμάτιο του ξενοδοχείου τους θα φέρει στην επιφάνεια τα χρόνια προβλήματα του δικού τους γάμου και θα τους αναγκάσει να πάρουν οδυνηρές αποφάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Οβολός": Ο Κώστας Χαραλάμπους επιστρέφει με τη νέα του ταινία

Μια ταινία για την εξάρτηση του ανθρώπου από το χρήμα βασισμένη σε ένα από τα πιο γνωστά μυθιστορήματα του Ν. Καζαντζάκη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/11/2025

Μέριλ Στριπ και Αν Χάθαγουεϊ επανενώνονται στο teaser του "Ο Διάβολος Φοράει Prada 2"

Πρώτες εικόνες από το πολυαναμενόμενο σίκουελ που τοποθετείται στον κόσμο του Τύπου και της υψηλής μόδας.

Ο Παρκ Τσαν-γουκ, οι σκοτεινές επιθυμίες και το "Καμιά Άλλη Επιλογή"

Ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης μάς εξηγεί πως διασκεύασε το "Τσεκούρι" του Κώστα Γαβρά, υπογράφοντας ένα βίαιο νεονουάρ, το οποίο είναι ταυτόχρονα και μια ξεκαρδιστική, πικρή κοινωνική σάτιρα.

Καμιά Άλλη Επιλογή

Ριμέικ μιας αντικαπιταλιστικής μαύρης σάτιρας του Κώστα Γαβρά γεμάτη θεόπικρο χιούμορ και περίσσιο κυνισμό. Τολμηρός αμοραλιστής, ο Παρκ Τσαν-γουκ αρνείται να συμβιβαστεί με ρομαντικές ηθικολογίες, αλλά και τα κλισέ των κινηματογραφικών ειδών. | Powered by Uber.

Λο

Δοκιμιακό-βιωματικό ντοκιμαντέρ που "δένει" άψογα το προσωπικό με την Ιστορία και αντιλαμβάνεται το σινεμά ως ένα πολύτιμο εργαλείο ψυχικής επούλωσης. | Powered by Uber.

Νυρεμβέργη

Ιστορικό δράμα με στιβαρή παραγωγή και πολιτική ευαισθησία, το οποίο, όμως, δεν απαγκιστρώνεται από τον απλοϊκό ψυχολογισμό και τα αφηγηματικά κλισέ του δικαστικού θρίλερ. | Powered by Uber.