Δίπλα στη Θάλασσα

2

Καρτποσταλικό δράμα σχέσεων με ξεθυμασμένο γαλλικό άρωμα.

Δίπλα στη Θάλασσα

Καρτποσταλικό δράμα σχέσεων με ξεθυμασμένο γαλλικό άρωμα.

Δίπλα στη Θάλασσα - εικόνα 1

Σε κάποια στιγμή της ταινίας, όταν ο Μπραντ Πιτ παρηγορεί την Αντζελίνα Τζολί λέγοντάς της πως είναι καλή γυναίκα, εκείνη του απαντά δυσφορώντας: «Χριστέ μου, έχω γίνει λοιπόν τόσο βαρετή;». Η αλήθεια είναι πως αυτό ισχύει για την κάποτε ταλαντούχα ηθοποιό, που στα 25 της χρόνια είχε ήδη κερδίσει ένα Όσκαρ και τρεις Χρυσές Σφαίρες, και για την κατοπινή σούπερ σταρ, που μπορούσε να υποδυθεί την ίδια στιγμή εξίσου πειστικά την άτρωτη δολοφόνο («Wanted») και την τραγική μητέρα («Η Ανταλλαγή»). Η Αντζελίνα Τζολί Πιτ, όμως, τα τελευταία πέντε χρόνια έχει πρωταγωνιστήσει μόνο στο «Maleficent», κυνηγώντας με φιλόδοξο πάθος μια καριέρα σκηνοθέτιδος. Κι αν το μελοδραματικό «In the Land of Blood and Honey», του οποίου υπέγραψε και το σενάριο, δεν της βγήκε όπως ήθελε, ο ηρωικός «Αλύγιστος» κέρδισε τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες και 116 εκατομμύρια από τα αμερικανικά ταμεία.

Δίπλα στη Θάλασσα - εικόνα 2

Με την ίδια καρτποσταλική, προσεγμένη ως καλλιτεχνική διεύθυνση, μα άψυχη κινηματογραφική ματιά, αφήνει τώρα –ως σκηνοθέτιδα, σεναριογράφος, παραγωγός και πρωταγωνίστρια– τα πεδία των μαχών για ένα γραφικό, απομονωμένο γαλλικό ψαροχώρι, όπου το καλοκαίρι του 1973 ένας Αμερικανός συγγραφέας και η σύζυγός του, πρώην χορεύτρια, καταλύουν για διακοπές. Η άφιξη ενός νιόπαντρου ζευγαριού στο διπλανό δωμάτιο του ξενοδοχείου τους θα φέρει στην επιφάνεια τα χρόνια προβλήματα του δικού τους γάμου, σε ένα νοσταλγικό ταξίδι στο μετα-αντονιονικό ευρωπαϊκό σινεμά των 70s, όπως εκείνο προσέγγιζε την κρίση των σύγχρονών του ερωτικών σχέσεων.

Η Τζολί τού προσθέτει ολίγη από Χέμινγουεϊ, μερικές εξώφθαλμες σεναριακές ευκολίες (η υπερμεγέθης τρύπα στον τοίχο με θέα στους ερωτευμένους γειτόνους), όπως και όλα τα arty κλισέ ενός γαλλικού δράματος σχέσεων – από Σερζ Γκενσμπούρ, σιωπηλά δάκρυα και αργή πλοκή μέχρι αντανακλάσεις, πολλαπλά είδωλα, αισθησιασμό και φιλοσοφική διάθεση. Πολύ λογικά το στιλ περισσεύει και η δραματική ουσία υπολείπεται, ενώ το αφηγηματικό σασπένς (γιατί η Βανέσα είναι τόσο θλιμμένη;) απαντιέται με τον πλέον πεζό κι ανέμπνευστο τρόπο.

ΗΠΑ, Γαλλία. 2015. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: UIP.

Περισσότερες πληροφορίες

Δίπλα στη Θάλασσα

By the Sea
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 122 '
  • Αντζελίνα Τζολί

Το καλοκαίρι του 1973 ένας Αμερικανός συγγραφέας και η σύζυγός του, πρώην χορεύτρια, κάνουν διακοπές σε ένα απομονωμένο γαλλικό ψαροχώρι. Η άφιξη ενός νιόπαντρου ζευγαριού στο διπλανό δωμάτιο του ξενοδοχείου τους θα φέρει στην επιφάνεια τα χρόνια προβλήματα του δικού τους γάμου και θα τους αναγκάσει να πάρουν οδυνηρές αποφάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μετά τη "Βουγονία", τι να περιμένουμε από τον Γιώργο Λάνθιμο;

Ο Γιώργος Λάνθιμος προσθέτει ακόμα μία άψογη ταινία στη φιλμογραφία του, ωστόσο, σε πρόσφατες δηλώσεις του ομολόγησε πως θέλει να κάνει ένα διάλειμμα. Ώρα, λοιπόν, για μερικές σκέψεις πάνω στην έως τώρα καριέρα του Έλληνα δημιουργού.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
06/11/2025

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 6 Νοεμβρίου.

Η (ακραία) επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Το cult νοτιοκορεατικό φιλμ που ενέπνευσε τη "Βουγονία" επιστρέφει στις μαρκίζες.

Βουγονία

Μια διασκεδαστικότατη και θεόπικρη sci-fi σάτιρα της ανθρώπινης αυτοκαταστροφής, η οποία διασκευάζει ευρηματικά και με το γνωστό, off beat λανθιμικό χιούμορ μια παλαβή κορεάτικη κωμωδία. | Powered by Uber.

Κράτα τη Ψυχή σου στο Χέρι και Περπάτα

Ντοκιμαντέρ-γροθιά στο στομάχι που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης των γενοκτονικών πρακτικών που εφαρμόζονται στην Παλαιστίνη. | Powered by Uber.

Κυνηγός: Επικίνδυνη Ζώνη

Η video game αισθητική υπερτερεί σε μια φιλόδοξη περιπέτεια που δεν επενδύει αρκετά στα σκόρπια χαρίσματά της, με αποτέλεσμα να μοιάζει έντονα με απλή συρραφή επικών σκηνών δράσης. | Powered by Uber.

Christy

Μια τραγική όσο και επίκαιρη αληθινή ιστορία εγκλωβίζεται σε μια άνιση αφήγηση και σε μια σκηνοθεσία δίχως νεύρο και καθαρό βλέμμα. | Powered by Uber.