Τέλος Διαδρομής

2,5

Καλοστημένο και καλοπαιγμένο, κυρίως όμως φιλολογικού ενδιαφέροντος.

Τέλος Διαδρομής

Καλοστημένο και καλοπαιγμένο, κυρίως όμως φιλολογικού ενδιαφέροντος.

Τέλος Διαδρομής - εικόνα 1

Με τρία μυθιστορήματα, εκ των οποίων το ένα ημιτελές, τρεις συλλογές διηγημάτων και μια σειρά δοκιμίων, ο Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας θεωρείται ο κορυφαίος ίσως Αμερικανός συγγραφέας της νέας γενιάς. Το αντισυμβατικό lifestyle και ο πρόωρος θάνατός του (το 2008 αυτοκτόνησε σε ηλικία 46 ετών) βοήθησαν στη διόγκωση του λογοτεχνικού θρύλου του, τον οποίον προσπαθούν να προσγειώσουν στην πραγματικότητα αρχικά ο μυθιστοριογράφος Ντέιβιντ Λίπσκι και κατόπιν ο βραβευμένος με Πούλιτζερ θεατρικός συγγραφέας-σεναριογράφος Ντόναλντ Μάργκιουλις και ο σκηνοθέτης Τζέιμς Πόνσολντ («Ονειρεμένο Τώρα»).

Το «Τέλος Διαδρομής» ξεκινά όπως το αυτοβιογραφικό μπεστ σέλερ «Although of course you end up becoming yourself», όταν ο Λίπσκι μαθαίνει πως ο Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας αυτοκτόνησε. Τότε ξεθάβει τις κασέτες από την πενθήμερη συνέντευξη που του είχε πάρει ως ρεπόρτερ του περιοδικού Rolling Stone δώδεκα χρόνια νωρίτερα και ξεκινά ένα ταξίδι στο παρελθόν. Μαζί του κι εμείς, ακολουθώντας δύο αγνώστους που συγχρωτίζονται καθ’ οδόν προς τη Μινεάπολη, τον τελευταίο σταθμό μιας λογοτεχνικής περιοδείας του διάσημου μετά την πρόσφατη εκδοτική επιτυχία της «Infinite jest» Γουάλας.

Τέλος Διαδρομής - εικόνα 2

Τόσο το βιβλίο του Λίπσκι όσο και η σεναριακή τεχνική του Μάργκιουλις αντιμετωπίζουν αυτό το συνδυασμό road και buddy movie σαν ένα θεατρικό έργο, του οποίου οι ιδέες και οι χαρακτήρες θα ξεπηδήσουν μέσα από τον διάλογο και τις ερμηνείες. Όσον αφορά τις τελευταίες, η επιλογή του κωμικού Τζέισον Σίγκελ («The Muppets», «Sex Tape») για το ρόλο του Γουάλας δεν κρίνεται απόλυτα επιτυχής, σε αντίθεση με εκείνη του πάντα φερέγγυου Άιζενμπεργκ, ο οποίος πείθει απόλυτα ως ζηλιάρης, φιλόδοξος, ατακαδόρος και συμπονετικός «πασαδόρος» του πραγματικού πρωταγωνιστή.

Ενός ξεχωριστού καλλιτέχνη που προσπάθησε να παραμείνει (ή να γίνει;) ένας μέσος, φυσιολογικός άνθρωπος – ένας τυπικός Αμερικανός. Αυτόν τον απλοϊκό, μα και τόσο σύνθετο χαρακτηρισμό που αναζητά όλος ο λογοτεχνικός Γουάλας προσπαθεί να περιγράψει και η ταινία του Πόνσολντ, ένα καλοστημένο και casual δράμα, χωρίς όμως πειστική κορύφωση και με περισσότερο φιλολογικό παρά κινηματογραφικό ενδιαφέρον.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Τέλος Διαδρομής

The End of the Tour
2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 106 '
  • Τζέιμς Πόνσολντ

Όταν μαθαίνει πως ο διάσημος λογοτέχνης Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας αυτοκτόνησε, ο μυθιστοριογράφος Ντέιβιντ Λίπσκι ξεθάβει τις κασέτες από την πενθήμερη συνέντευξη που του είχε πάρει ως ρεπόρτερ του Rolling Stone δώδεκα χρόνια νωρίτερα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.

Ελληνικό box office: Το "Panda" συνεχίζει να... δέρνει

Ενώ ούτε εμφύλιοι πόλεμοι ούτε τρομακτικά βαμπίρ μπορούν να τα βάλουν με τον ανίκητο Πο, τα animation είναι το μοναδικό είδος ταινιών που συνεχίζει να κινητοποιεί το αδρανές εδώ κι ένα μήνα κινηματογραφικό κοινό.

History Projected "Ιστορία και αρχείο": Κινηματογραφικοί διάλογοι ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία στο Ινστιτούτο Γκαίτε

Δείτε το 2ο επεισόδιο που περιλαμβάνει δυο ταινίες για το πολυφωνικό, αναγκαίο παρόν κάθε αρχειακής κατασκευής.