Τέλος Διαδρομής

2,5

Καλοστημένο και καλοπαιγμένο, κυρίως όμως φιλολογικού ενδιαφέροντος.

Τέλος Διαδρομής

Καλοστημένο και καλοπαιγμένο, κυρίως όμως φιλολογικού ενδιαφέροντος.

Τέλος Διαδρομής - εικόνα 1

Με τρία μυθιστορήματα, εκ των οποίων το ένα ημιτελές, τρεις συλλογές διηγημάτων και μια σειρά δοκιμίων, ο Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας θεωρείται ο κορυφαίος ίσως Αμερικανός συγγραφέας της νέας γενιάς. Το αντισυμβατικό lifestyle και ο πρόωρος θάνατός του (το 2008 αυτοκτόνησε σε ηλικία 46 ετών) βοήθησαν στη διόγκωση του λογοτεχνικού θρύλου του, τον οποίον προσπαθούν να προσγειώσουν στην πραγματικότητα αρχικά ο μυθιστοριογράφος Ντέιβιντ Λίπσκι και κατόπιν ο βραβευμένος με Πούλιτζερ θεατρικός συγγραφέας-σεναριογράφος Ντόναλντ Μάργκιουλις και ο σκηνοθέτης Τζέιμς Πόνσολντ («Ονειρεμένο Τώρα»).

Το «Τέλος Διαδρομής» ξεκινά όπως το αυτοβιογραφικό μπεστ σέλερ «Although of course you end up becoming yourself», όταν ο Λίπσκι μαθαίνει πως ο Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας αυτοκτόνησε. Τότε ξεθάβει τις κασέτες από την πενθήμερη συνέντευξη που του είχε πάρει ως ρεπόρτερ του περιοδικού Rolling Stone δώδεκα χρόνια νωρίτερα και ξεκινά ένα ταξίδι στο παρελθόν. Μαζί του κι εμείς, ακολουθώντας δύο αγνώστους που συγχρωτίζονται καθ’ οδόν προς τη Μινεάπολη, τον τελευταίο σταθμό μιας λογοτεχνικής περιοδείας του διάσημου μετά την πρόσφατη εκδοτική επιτυχία της «Infinite jest» Γουάλας.

Τέλος Διαδρομής - εικόνα 2

Τόσο το βιβλίο του Λίπσκι όσο και η σεναριακή τεχνική του Μάργκιουλις αντιμετωπίζουν αυτό το συνδυασμό road και buddy movie σαν ένα θεατρικό έργο, του οποίου οι ιδέες και οι χαρακτήρες θα ξεπηδήσουν μέσα από τον διάλογο και τις ερμηνείες. Όσον αφορά τις τελευταίες, η επιλογή του κωμικού Τζέισον Σίγκελ («The Muppets», «Sex Tape») για το ρόλο του Γουάλας δεν κρίνεται απόλυτα επιτυχής, σε αντίθεση με εκείνη του πάντα φερέγγυου Άιζενμπεργκ, ο οποίος πείθει απόλυτα ως ζηλιάρης, φιλόδοξος, ατακαδόρος και συμπονετικός «πασαδόρος» του πραγματικού πρωταγωνιστή.

Ενός ξεχωριστού καλλιτέχνη που προσπάθησε να παραμείνει (ή να γίνει;) ένας μέσος, φυσιολογικός άνθρωπος – ένας τυπικός Αμερικανός. Αυτόν τον απλοϊκό, μα και τόσο σύνθετο χαρακτηρισμό που αναζητά όλος ο λογοτεχνικός Γουάλας προσπαθεί να περιγράψει και η ταινία του Πόνσολντ, ένα καλοστημένο και casual δράμα, χωρίς όμως πειστική κορύφωση και με περισσότερο φιλολογικό παρά κινηματογραφικό ενδιαφέρον.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Τέλος Διαδρομής

The End of the Tour
2,5
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 106 '
  • Τζέιμς Πόνσολντ

Όταν μαθαίνει πως ο διάσημος λογοτέχνης Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας αυτοκτόνησε, ο μυθιστοριογράφος Ντέιβιντ Λίπσκι ξεθάβει τις κασέτες από την πενθήμερη συνέντευξη που του είχε πάρει ως ρεπόρτερ του Rolling Stone δώδεκα χρόνια νωρίτερα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.

Τα Τέρματα του Αυγούστου

Η ανθρωπογεωγραφία μιας κινηματογραφικά αόρατης Ελλάδας αναδεικνύεται γλαφυρά μέσα από την τρυφερή ματιά σε ένα μικρόκοσμο συναρπαστικών αντιθέσεων. | Powered by Uber.