Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις

2

Τολμηρή στα λόγια, αλλά σχηματική στην ανάπτυξή της μοντέρνα ρομαντική κομεντί, η οποία προσπαθεί απεγνωσμένα να μιμηθεί το «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι».

Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις

Έχοντας κάνει για πρώτη φορά σεξ στη ζωή μεταξύ τους πριν από πολλά χρόνια, ο Τζέικ και η Λέινι συναντιούνται ξανά και ξεκινούν μια θερμά φιλική σχέση, αν και η έλξη μεταξύ τους γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κρυφτεί. Τολμηρή στα λόγια, αλλά σχηματική στην ανάπτυξή της μοντέρνα ρομαντική κομεντί, η οποία προσπαθεί απεγνωσμένα να μιμηθεί το «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι».

Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις - εικόνα 1

Ο φόβος της δέσμευσης, η ιδέα που τροφοδοτεί και ταυτόχρονα βασανίζει τη σύγχρονη αμερικανική κωμωδία, κυριαρχεί και στη δεύτερη ταινία της σεναριογράφου και σκηνοθέτιδας Λέσλι Χέντλαντ («Οι Εργένισσες»). Η συγκεκριμένη παραλλαγή αφορά τον Τζέικ και την Λέινι, δύο παλιούς συμφοιτητές που είχαν κάνει σεξ για πρώτη φορά μεταξύ τους. Χρόνια αργότερα, αυτός είναι ένας παθια­σμένος γυναικάς κι εκείνη μια χαριτωμένη κοπέλα που βασανίζεται από την περιστασιακή, αλλά χρόνια σχέση της με έναν γυναικολόγο.

Ο Τζέικ αλλάζει τις γυναίκες σαν τα πουκάμισα, η Λέινι δεν μπορεί να στεριώσει σε μια σχέση, καθώς επιστρέφει διαρκώς στο μεγάλο έρωτά της, μέχρι που οι δύο παλιοί εραστές θα ξανασυναντηθούν τυχαία, θα εξομολογηθούν τα σεξουαλικά προβλήματά τους ο ένας στον άλλον και θα αποφασίσουν να συνεχίσουν να βλέπονται ως φίλοι, αν και η έλξη μεταξύ τους γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κρυφτεί.

Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις - εικόνα 2

Η Χέντλαντ γνωρίζει πολύ καλά­ ότι βαδίζει σταθερά πάνω στο rom com μοτίβο-φετίχ του μοντέρνου σινεμά «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι», βάζει μάλιστα τους ήρωές της να παρακολουθούν στην τηλεόραση το «Misery», ταινία του ίδιου σκηνοθέτη, του Ρομπ Ράινερ. Χωρίς να αλλάζει το σκελετό της ιστορίας, εμπλουτίζει τη διαδρομή των δύο κατά βάθος ντροπαλών, αλλά επιφανειακά απελευθερωμένων ερωτευμένων προς το... αναπόφευκτο με αστείους, σινεφίλ όσο και απόλυτα ελευθερόστομους διαλόγους, προσπαθεί να αξιοποιήσει το ρομαντικό σκηνικό της Νέας Υόρκης, εκμεταλλεύεται το κωμικό τάιμινγκ των δύο σπιρτόζων πρωταγωνιστών, αδυνατεί όμως να απελευθερωθεί από το προβλέψιμο, το οποίο «τυραννάει» με ουκ ολίγες ρηχές ευκολίες.

Όπως ότι όταν όλα είναι έτοιμα για το τελικό βήμα, η Λέινι περνά στο πανεπιστήμιο (!) και πρέπει να φύγει από την πόλη. Επιπλέον, ενώ το φιλμ διατηρεί μια casual αφηγηματική ροή και τολμά να πει τολμηρά πράγματα με το όνομά τους, μοιράζεται τον «εσωτερικό πουριτανισμό» των ηρώων κι επιλέγει μια λογοκριμένη, απόλυτα mainstream και συντηρητική εικονοποίηση του βασικού θέματός του – του σεξ.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις

Sleeping With Other People
2
  • Κωμωδία
  • 2015
  • Διάρκεια: 95 '
  • Λέσλι Χέντλαντ

Έχοντας κάνει για πρώτη φορά σεξ στη ζωή μεταξύ τους πριν από πολλά χρόνια, ο Τζέικ και η Λέινι συναντιούνται ξανά και ξεκινούν μια θερμά φιλική σχέση, αν και η έλξη μεταξύ τους γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κρυφτεί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.