Μάρνι

3

Ένα χιτσκοκικό θρίλερ που δύσκολα θα συμπεριλάμβανε κάποιος στα highlights της αριστουργηματικής φιλμογραφίας του.

Μάρνι

Ένα χιτσκοκικό θρίλερ που δύσκολα θα συμπεριλάμβανε κάποιος στα highlights της αριστουργηματικής φιλμογραφίας του.

Μάρνι - εικόνα 1

Ένα χρόνο μετά την επιτυχία των «Πουλιών», ο Άλφρεντ Χίτσκοκ επιστρέφει με ένα ακόμη ψυχολογικό θρίλερ που βασίστηκε στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Γουίνστον Γκράχαμ. Η αντι-ηρωίδα Μάρνι είναι μια καλλονή που αλλάζει συνέχεια ταυτότητα ξαφρίζοντας τα ταμεία των αφεντικών της. Ο Μαρκ Ράτλαντ, παρότι αναγνωρίζει στο πρόσωπο της τη νεαρή γραμματέα που έκλεψε δέκα χιλιάδες δολάρια από έναν συνεργάτη του, θα την προσλάβει στην εταιρία του.

Μόλις, η κλεπτομανής Μάρνι αδειάσει το χρηματοκιβώτιο του γοητευτικού επιχειρηματία, αυτός θα την εντοπίσει και θα την αναγκάσει να τον παντρευτεί. Θέλοντας να φωτίσει τις σκιές του χαρακτήρα της πανέμορφης γυναίκας, ο Μαρκ αρχίζει να ξετυλίγει το κουβάρι της τραυματικής παιδικής της ηλικίας.

Παρότι, ο ρόλος της Μάρνι είχε αρχικά προταθεί από τον Χίτσκοκ στην πριγκίπισσα Γκρέις Κέλι, αυτός κατέληξε στην πρωταγωνίστρια των «Πουλιών» Τίπι Χέντρεν. Μαζί με τον Σον Κόνερι -η καριέρα του οποίου είχε εκτοξευθεί εκείνη την εποχή λόγω των εμφανίσεων του ως Τζέιμς Μποντ- συνέθεσαν ένα από τα πλέον αμφιλεγόμενα χιτσκοκικά ντουέτα. Οι δυο τους ουσιαστικά δεν κατάφεραν να βρουν τη χημεία που θα πρόσφερε παραπάνω πειστικότητα σε ένα παρανοϊκό, διαστροφικό λαβ στόρι.

Η αδιαμφισβήτητη χιτσκοκική βιρτουζιτέ που φανερώνεται σε αρκετές σκηνές (η αρχική σεκάνς που βλέπουμε μόνον την πλάτη ηρωίδας, η ληστεία του χρηματοκιβωτίου του Μαρκ Ράτλαντ, το πανοραμικό του πατρικού στην Βαλτιμόρη) δεν αρκεί για να καλύψει τα εμφανή σεναριακά προβλήματα. Σε αντίθεση με τα αριστουργήματα του Χίτσκοκ («Δεσμώτης του Ιλίγγου», «Ψυχώ») που το ψυχαναλυτικό στοιχείο βρίσκεται στο σκοτεινό παρασκήνιο της ιστορίας, εδώ έρχεται σε πρώτο πλάνο.

Οι νευρώσεις της Μάρνι αναλύονται με εύκολους, εκλαϊκευμένους φροϋδικούς όρους, υποσκάπτονται με αυτόν τον τρόπο την αυθεντικότητα του μυστηρίου. Ακόμη και έτσι, όμως, ο Χίτσκοκ καταφέρνει να παρουσιάσει ένα απολαυστικό θρίλερ, ζουμάροντας σε αντικείμενα-φετίχ, χειριζόμενος με χειρουργική ακρίβεια την κάμερά του και οπτικοποιώντας δεξιοτεχνικά τις φοβίες της διαταραγμένης πρωταγωνίστριας.

Περισσότερες πληροφορίες

Μάρνι

Marnie
3
  • Περιπέτεια
  • 1964
  • Διάρκεια: 130 '
  • Άλφρεντ Χίτσκοκ

Η Μάρνι είναι μια καλλονή που αλλάζει συνέχεια ταυτότητα ξαφρίζοντας τα ταμεία των αφεντικών της. Ο Μαρκ Ράτλαντ, παρότι αναγνωρίζει στο πρόσωπο της τη νεαρή γραμματέα που έκλεψε δέκα χιλιάδες δολάρια από έναν συνεργάτη του, θα την προσλάβει στην εταιρία του. Μόλις, η κλεπτομανής Μάρνι αδειάσει το χρηματοκιβώτιο του γοητευτικού επιχειρηματία, αυτός θα την εντοπίσει και θα την αναγκάσει να τον παντρευτεί. Θέλοντας να φωτίσει τις σκιές του χαρακτήρα της πανέμορφης γυναίκας, ο Μαρκ αρχίζει να ξετυλίγει το κουβάρι της τραυματικής παιδικής της ηλικίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αυτές είναι οι υποψήφιες για Χρυσές Σφαίρες ταινίες που μπορούμε να δούμε στη Nova

Τα κινηματογραφικά φαβορί της 83ης τελετής θα δούμε στο πρόγραμμα της επόμενης σεζόν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
15/12/2025

10 περιπτώσεις στις οποίες ο Άγιος Βασίλης ήταν πραγματικά "λέρα"

Συγκεντρώσαμε σε μία λίστα μερικές από τις φορές που ο καλοσυνάτος άντρας μας έχει απογοητεύσει στη μεγάλη οθόνη.

Οι ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφους την Πέμπτη 18/12

Άλλο ένα ταξίδι στην Πανδώρα του Τζέιμς Κάμερον, η Σίτνεϊ Σουίνι και η Αμάντα Σέιφριντ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.