Σε Ακολουθεί

3,5

Μία από τις καλύτερες ταινίες τρόμου της τρέχουσας δεκαετίας με κοινωνικές, ψυχαναλυτικές και πολιτικές προεκτάσεις.

Σε Ακολουθεί

Μία από τις καλύτερες ταινίες τρόμου της τρέχουσας δεκαετίας με κοινωνικές, ψυχαναλυτικές και πολιτικές προεκτάσεις.

Σε Ακολουθεί - εικόνα 1

Το ανεξάρτητο horror film, το οποίο προβλήθηκε στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Κανών, έχει να προσφέρει πολύ περισσότερα από εύκολο σασπένς και πατενταρισμένο ρίγος. Ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ χρησιμοποιεί­ μια ανατριχιαστική ιστορία για να μιλήσει για την εύθραυστη μετε­φηβική ηλικία, την αμερικανική­ κοινωνία και τα στοιχειά που κουβαλάμε.

Όλα ξεκινούν όταν η νεαρή Τζέι γνωρίζει τον μυστηριώδη 21χρονο Χιου. Έπειτα από μερικά ραντεβού οι δυο τους κάνουν έρωτα στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου. Η ημίγυμνη Τζέι ξυπνά ακινητοποιημένη σε μια οικοδομή, με τον εραστή της να της ανακοινώνει ότι την έχει κολλήσει ένα σεξουαλικά μεταδιδόμενο μεταφυσικό νόσημα­. Ο εφιάλτης γι’ αυτήν έχει μόλις ξεκινήσει. Το ίδιο και για τον θεατή.

Εδώ δεν μιλάμε, φυσικά, για gore κανιβαλισμό (ο Μίτσελ παίρνει αποστάσεις από αυτόν από τη σατιρική πρώτη σεκάνς). Αντίθετα, το φιλμ προσφέρει έναν αργόσυρτο, ατμοσφαιρικό και άκρως ενοχλητικό τρόμο, ο οποίος ακολουθεί τις συμβάσεις του είδους: ζόμπι, απροστάτευτο κορίτσι, μεταφυσικές δυνάμεις που χτυπούν πόρτες...

Σε Ακολουθεί - εικόνα 2

Οι νόρμες αυτές όμως είναι οπτικά­ νοθευμένες –εξαιρετική η διε­στραμμένα γοητευτική φωτογραφία του Μάικλ Γκιουλάκις–, τοποθετημένες προσεκτικά σε ένα ευρύτερο αφηγηματικό κάδρο που μιλάει σχεδόν για τα πάντα: από την ατελείωτη καπιταλιστική κρίση που έχει μετατρέψει το Ντιτρόιτ σε πόλη-φάντασμα, την τραυματική σεξουαλική αφύπνιση/ενηλικίωση που συντελείται απουσία των γονιών (είναι ουσιαστικά απόντες από το φιλμ) και τους κινδύνους της εφηβικής ακολασίας μέχρι το τέλος της αυθεντικότητας στην τέχνη και την επέλαση του μεταμοντερνισμού (ασπρόμαυρες ταινίες τρόμου παίζουν στην τηλεόραση την ίδια στιγμή που ένα e-book σε σχήμα... κοραλλιού χωράει το μεγαλείο του Ντοστογιέφσκι).

Η ψυχαναλυτική ματιά του Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ πάνω στους νεαρούς ήρωες ωστόσο, η οποία φανερώνεται μέσα από τα μυστηριώδη φαντάσματα που τους κυνηγούν (μετατροπή της λίμπιντο σε άγχος, οιδιπόδειο σύμπλεγμα, λογοκρισία, ναρκισσισμός και άλλα πολλά), είναι αυτή που σίγουρα θα «σε ακολουθήσει» και μετά την έξοδο από τον κινηματογράφο.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Ακολουθεί

It Follows
3,5
  • Τρόμου
  • 2014
  • Διάρκεια: 100 '
  • Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ

Η νεαρή Τζέι γνωρίζει τον μυστηριώδη 21χρονο Χιου. Έπειτα από μερικά ραντεβού οι δυο τους κάνουν έρωτα στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου. Η ημίγυμνη Τζέι ξυπνά ακινητοποιημένη σε μια οικοδομή, με τον εραστή της να της ανακοινώνει ότι την έχει κολλήσει ένα σεξουαλικά μεταδιδόμενο μεταφυσικό νόσημα. Ο εφιάλτης για την Τζέι έχει μόλις ξεκινήσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.