Το Διαζύγιο: Η Δίκη της Viviane Amsalem

3

Γυρισμένο εξ ολοκλήρου στη δικαστική αίθουσα καταγγελτικό δράμα, το οποίο διαθέτει χιούμορ και αφηγηματική σπιρτάδα.

Το Διαζύγιο: Η Δίκη της Viviane Amsalem

Η Βιβιάν Αμσαλέμ βρίσκεται σε διάσταση με τον σύζυγό της, ο οποίος δεν δέχεται παρ’ όλα αυτά να της δώσει διαζύγιο. Καθώς ο θρησκευτικός νόμος απαιτεί σε αυτές της περιπτώσεις τη συναίνεση του συζύγου, το δικαστήριο των ραβίνων αδυνατεί για χρόνια να βρει λύση. Η Βίβιαν όμως επιμένει, σε ένα γυρισμένο εξ ολοκλήρου στη δικαστική αίθουσα καταγγελτικό δράμα, το οποίο διαθέτει χιούμορ και αφηγηματική σπιρτάδα. Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κανών και υποψηφιότητα για ξενόγλωσση Χρυσή Σφαίρα.

Το Διαζύγιο: Η Δίκη της Viviane Amsalem - εικόνα 1

Η 50χρονη Ρονίτ Ελκαμπέτζ μπορεί να ζει στο Παρίσι, είναι όμως μία από τις δια­σημότερες ηθοποιούς του Ισραήλ («Η Επίσκεψη της Μπάντας»). Έχει, μάλιστα, σκηνοθετήσει με τον αδερφό της Σλομί τρεις ταινίες οι οποίες επικεντρώνονται στις οικογενειακές σχέσεις στη σύγχρονη ισραηλινή κοινωνία. Μια κοινωνία με το ένα πόδι στη φιλελεύθερη ανεκτικότητα και το άλλο στην πιο συντηρητική παράδοση. Η τωρινή θέλει τον σύζυγο να κρατά τον τελευταίο λόγο στις υποθέσεις θρησκευτικού διαζυγίου. Έτσι, αν και η Βίβιαν Αμσαλέμ βρίσκεται σε διάσταση με τον άντρα της, εκείνος αρνείται πεισματικά να της δώσει διαζύγιο. Καθώς ο θρησκευτικός νόμος θεωρεί σε αυτές τις περιπτώσεις υποχρεωτική τη συναίνεση του συζύγου, το δικαστήριο των ραβίνων αδυνατεί για χρόνια να βρει λύση. Η Βίβιαν όμως επιμένει, επιστρέφοντας κάθε φορά με μια καινούργια αίτηση.

Με την κάμερα να παραμένει­ από την αρχή μέχρι το τέλος «εγκλωβισμένη» στη δικαστική αίθουσα και στους διαδρόμους έξω από αυτήν, μια κλειστοφοβική αίσθηση κυριαρχεί. Αμέσως νιώθουμε πως η Βίβιαν είναι αιχμάλωτή της, αν και οι Ελκαμπέτζ δεν υιοθετούν το βλέμμα της, αλλάζοντας διαρκώς οπτική γωνία και «κοιτάζοντας» κάθε φορά μέσα από τα μάτια ενός διαφορετικού χαρακτήρα. Αυτός μπορεί να είναι ο δικηγόρος ή ο δικαστής, οι αντίδικοι ή οι μάρτυρες, ένα πανόραμα της ισραηλινής κοινωνίας με τα ταμπού, τις αναστολές, τα απωθημένα και τις διεκδικήσεις της. Χωρίς να αποφεύγουν εντελώς τις σχηματικές απλοποιήσεις ή τους εύκολους συμβολισμούς, οι σκηνοθέτες καταφέρνουν να περάσουν μέσα από τη διαρκή λεκτική αντιπαράθεση και χιούμορ, και συναίσθημα, και μια καθαρή πολιτική στάση, διατηρώντας μια αφηγηματική σπιρτάδα η οποία απελευθερώνει την ταινία από τα θεατρικά και τηλεοπτικά δεσμά (περιορισμένος χώρος, συνεχής διάλογος). Παράλληλα, δουλεύοντας πάνω στις χειρονομίες, στα βλέμματα και στις στάσεις του σώματος, μελετούν την «υπόθεση Βίβιαν Αμσαλέμ» με καθαρό κινηματογραφικό τρόπο κι εξασφαλίζουν στην ταινία τους διεθνή φεστιβαλική καριέρα και την υποψηφιότητα για ξενόγλωσση Χρυσή Σφαίρα.

Ισραήλ, Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Διαζύγιο: Η Δίκη της Viviane Amsalem

Gett
3
  • Κοινωνική
  • 2014
  • Διάρκεια: 115 '
  • Ρονίτ Ελκαμπέτζ

Η Βιβιάν Αμσαλέμ βρίσκεται σε διάσταση με τον σύζυγό της, ο οποίος δεν δέχεται παρ’ όλα αυτά να της δώσει διαζύγιο. Καθώς ο θρησκευτικός νόμος απαιτεί σε αυτές της περιπτώσεις τη συναίνεση του συζύγου, το δικαστήριο των ραβίνων αδυνατεί για χρόνια να βρει λύση. Η Βίβιαν όμως επιμένει, επιστρέφοντας κάθε φορά με μια καινούργια αίτηση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Αποκατεστημένες και υπέροχες": Ταινίες που ξεχάστηκαν στο χρόνο ζωντανεύουν στην οθόνη

Το 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει με διαμαντάκια από το παγκόσμιο σινεμά και βωβά αριστουργήματα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/11/2025

Οδηγός επιβίωσης για το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Αθήνας 2025 powered by ΔΕΗ

Το αγαπημένο σινε-event των ανήλικων σινεφίλ σηκώνει αυλαία για όγδοη φορά και από 10-16/11 μας ταξιδεύει σε ένα συναρπαστικό κόσμο θεαματικής φαντασίας, αλλά και κοινωνικού προβληματισμού. Αυτά είναι τα highlights του πλούσιου, πολυσυλλεκτικού προγράμματός του.

Το cult αριστούργημα "Το Κλάμα Βγήκε απ’ τον Παράδεισο" ξανά στην μεγάλη οθόνη

Η θρυλική ταινία των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου επιστρέφει στον Δαναό για μια μοναδική προβολή, φέρνοντας μαζί της γέλιο, συγκίνηση και ένα καστ γεμάτο αγαπημένους ηθοποιούς.

Οι ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφος την Πέμπτη 05/11

Η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου είναι το highlight μιας εβδομάδας η οποία περιλαμβάνει επίσης την επιστροφή του "Predator", τρόμο, πυγμαχικό δράμα, animation και δυο ντοκιμαντέρ πάνω στην ισραηλοπαλαιστινιακή διαμάχη.

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στους κινηματογράφους τον Νοέμβριο

Ο νέος Λάνθιμος, οσκαρικά φαβορί και πολυαναμενόμενα arthouse φιλμ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Τα animation που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Όλες οι ταινίες κινουμένων σχεδίων, το πιο αγαπητό κινηματογραφικό είδος των (ανηλίκων) Ελλήνων θεατών, οι οποίες προβάλλονται στις σκοτεινές αίθουσες.

Οι 10 καλύτερες ταινίες τρόμου του 21ου αιώνα που δεν έχετε δει

Αξέχαστα "στοιχειωτικά" horror movies που κερνάνε ανατριχίλες διαρκείας.