Ποιος Σώζει Ποιον;

2

Ένα ρεπορτάζ πάνω στις πραγματικές αιτίες και τις δυσάρεστες επιπτώσεις που είχε στο επίπεδο διαβίωσης και στις δημοκρατικές πρακτικές η απόφαση της Ε.Ε. να μεταφερθούν τα χρέη των τραπεζών στους κρατικούς προϋπολογισμούς.

Ποιος Σώζει Ποιον;

Περιλαμβάνοντας κυρίως δηλώσεις αξιωματούχων, αναλυτών και ακτιβιστών σε Ελλάδα, Ισπανία, Ιρλανδία και Ισλανδία, το φιλμ αποτελεί ουσιαστικά ένα σχεδόν δίωρο ρεπορτάζ πάνω στις πραγματικές αιτίες και τις δυσάρεστες επιπτώσεις που είχε στο επίπεδο διαβίωσης και στις δημοκρατικές πρακτικές η απόφαση της Ε.Ε. να μεταφερθούν τα χρέη των τραπεζών στους κρατικούς προϋπολογισμούς.

Ποιος Σώζει Ποιον; - εικόνα 1

Το ντοκιμαντέρ του ντουέτου των Γερμανών σκηνοθετών γυρίστηκε με τη μέθοδο του crowdfunding (χρηματοδότηση από το κοινό μέσω internet), έχοντας ως σκοπό να αποκαλύψει άγνωστα στους περισσότερους Ευρωπαίους στοιχεία σχετικά με την οικονομική διάσωση των λεγόμενων P.I.G.S., που ξεκίνησε το 2010 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Περιλαμβάνοντας κυρίως δηλώσεις από αξιωματούχους, αναλυτές και ακτιβιστές σε Ελλάδα, Ισπανία, Ιρλανδία και Ισλανδία, το φιλμ αποτελεί ουσιαστικά ένα σχεδόν δίωρο ρεπορτάζ πάνω στις πραγματικές αιτίες της κρίσης και τις δυσάρεστες επιπτώσεις που είχε στο επίπεδο διαβίωσης και στις δημοκρατικές πρακτικές η απόφαση της Ε.Ε. να μεταφερθούν τα χρέη των τραπεζών στους κρατικούς προϋπολογισμούς.
Το κινηματογραφικά φτωχό ντοκιμαντέρ δεν δίνει ουσιαστικά κάποια καινούργια πληροφορία στους Έλληνες, οι οποίοι έχουν βιώσει από πρώτο χέρι εδώ και μία πενταετία τις επιπτώσεις της κρίσης, κάνοντας μια επανάληψη των γεγονότων που οδήγησαν στην εκλογική ανατροπή­ που συνέβη πριν από μερικές εβδομάδες στη χώρα. Αυτό­ που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι η συγκεκριμένη ανάγνωση των γεγονότων γίνεται από Γερμανούς δημιουργούς, οι οποίοι κάνοντας μια εμπεριστατωμένη ανάλυση της διαβρωτικής δράσης των τραπεζικών παραγώγων καταρρίπτουν τους μύθους περί «τεμπέληδων» και «σπάταλων Νοτίων». Το ντοκιμαντέρ έχει προγραμματίσει προβολές σε κινηματογράφους αλλά και κοινωνικούς χώρους σε όλη την Ευρώπη. Προβάλλεται με ελληνικούς υπότιτλους.

Γερμανία. 2014. Διάρκεια: 103΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ποιος Σώζει Ποιόν;

Who Is Saving Whom?
2
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2015
  • Διάρκεια: 104 '
  • Λέσλι Φράνκε

Οι πραγματικές αιτίες της κρίσης και οι δυσάρεστες επιπτώσεις που είχε στο επίπεδο διαβίωσης και στις δημοκρατικές πρακτικές, η απόφαση της Ε.Ε. να μεταφερθούν τα χρέη των τραπεζών στους κρατικούς προϋπολογισμούς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.