Ο Κύριος Μόρντεκαϊ

2

Κωμική περιπέτεια της σχολής του «Ροζ Πάνθηρα», χωρίς καμιά ευρηματική ιδέα ανανέωσης της παλιομοδίτικης συνταγής και τον Τζόνι Ντεπ αιχμάλωτο σε μια καρικατουρίστικη μανιέρα.

Ο Κύριος Μόρντεκαϊ

Κωμική περιπέτεια της σχολής του «Ροζ Πάνθηρα», χωρίς καμιά ευρηματική ιδέα ανανέωσης της παλιομοδίτικης συνταγής και τον Τζόνι Ντεπ αιχμάλωτο σε μια καρικατουρίστικη μανιέρα.

Ο Κύριος Μόρντεκαϊ - εικόνα 1

Ποιος είναι ο κ. Μόρντεκαϊ­; Γεννημένος στα ’70s από την πένα του Βρετανού συγγραφέα Κίριλ Μπονφιλιόλι­, πρωταγωνίστησε σε τέσσερις (η μία ημιτελής) κωμικές περιπέτειες­ ως αριστοκράτης έμπορος τέχνης­ με εκκρεμή νομικά και οικονομικά­ προβλήματα, συχνά αντιμέτωπος με τις διωκτικές αρχές, κάθε λογής κακοποιούς, ακόμη και κατα­σκόπους. Ενσαρκωμένος από τον Τζόνι Ντεπ (μια προφανής αν κι ελάχιστα… βρετανική επιλογή­), στην πρώτη κινηματογραφική εξόρμησή του εξαναγκάζεται από τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες και τον επιθεωρητή Μάρτλαντ, ερωτικό του αντίζηλο, να βρει έναν κλεμμένο πίνακα του Γκόγια προτού πέσει στα χέρια ενός επικίνδυνου τρομοκράτη.

Αν κι ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους χολιγουντια­νούς σεναριογράφους, υπεύθυνος για αριστουργήματα όπως η «Υπόθεση Καρλίτο» και σουξέ όπως τα «Jurassic Park», «Spider-man» κι «Επικίνδυνη Αποστολή», ο Ντέιβιντ Κεπ κρατά εδώ μόνον το ρόλο του σκηνοθέτη (είχε συνεργαστεί ξανά με τον Ντεπ στο «Μυστικό Παράθυρο»), αφήνοντας τη σεναριακή διασκευή του «Don’t point that thing at me», πρώτου μυθιστορήματος της σειράς του Μπονφιλιόλι, στον νεόκοπο Έρικ Άρονσον. Αναζητώντας το ρετρό πνεύμα αναλόγων ανάλαφρων σινε-περιπετειών των δεκαετιών του ’50 και του ’60 καθώς και της ανεπανάληπτης συνταγής του «Ροζ Πάνθηρα», ο Άρονσον παραδίδει ένα κατά στιγμές διασκεδαστικό, αλλά άνισο και υπερβολικά φαρσικό πρώτο υλικό, το οποίο σκηνοθετείται με φανερή­ αμηχανία κι ερμηνεύεται με υπερβολικά παρωδιακή διάθεση.

Αν και διαθέτει σπιρτόζικους, καταιγιστικά ατακαδόρικους διαλόγους, προσεγμένη καλλιτεχνική διεύθυνση κι ένα κοσμοπολίτικο σετάρισμα (Λονδίνο, Χονγκ Κονγκ, Μόσχα, Λος Άντζελες), το βασικό πρόβλημα του «Κυρίου Μόρντεκαϊ» είναι το αναποφάσιστο αφηγηματικό του ύφος, το οποίο δυσκολεύεται να συνδυάσει πειστικά πνευματώδες χιούμορ και θεαματική δράση. Ο Τζόνι Ντεπ αναλαμβάνει να «μοντάρει» με την ερμηνευτική παρουσία του το ετερογενές υλικό δημιουργώντας μια χαριτωμένα αντιπαθή περσόνα που θυμίζει Πίτερ Σέλερς, Τέρι Τόμας και… Όστιν Πάουερς. Όταν του επιτρέπουν οι γκριμάτσες και δεν τον κρεμούν τα άστοχα γκαγκ, καταφέρνει να σκορπίσει μερικά χαμόγελα, όχι όμως και να διασώσει το συνολικό τελικό αποτέλεσμα.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Κύριος Μόρντεκαϊ

Mortdecai
2
  • Περιπέτεια
  • 2015
  • Διάρκεια: 106 '
  • Ντέιβιντ Κεπ

Ο Τσάρλι Μόρντεκαϊ, ένας έμπορος τέχνης με πολλές νομικές και οικονομικές εκκρεμότητες, εξαναγκάζεται από τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες να βρει έναν κλεμμένο πίνακα του Γκόγια προτού αυτός πέσει στα χέρια ενός επικίνδυνου τρομοκράτη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.