Belle

2

Κοστουμαρισμένο δράμα βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, το οποίο θυσιάζει το διακριτικό (αλά Άιβορι) κινηματογραφικό στιλ του για χάρη μερικών μεγαλόσχημων κι απλοϊκά δοσμένων μηνυμάτων.

Belle

Μεγαλωμένη από τον αριστοκράτη θείο της, η μιγάδα Μπελ προσπαθεί να ζήσει σύμφωνα με τις προσωπικές αξίες της σε μια κομφορμιστική, βαθιά συντηρητική Αγγλία του 18ου αιώνα. Κοστουμαρισμένο δράμα βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, το οποίο θυσιάζει το διακριτικό (αλά Άιβορι) κινηματογραφικό στιλ του για χάρη μερικών μεγαλόσχημων κι απλοϊκά δοσμένων μηνυμάτων.

Belle - εικόνα 1

Ο Γουίλιαμ Μάρεϊ, γνωστός και ως λόρδος Μάνσφιλντ, ήταν ένας κορυφαίος νομικός του 18ου αιώνα, ανανεωτής του βρετανικού­ δικαίου κι εκ των πρωτεργατών, μετά την ετυμηγορία του στην «υπόθεση Σόμερσετ», της κατάργησης του καθεστώτος της δουλείας. Βασισμένη στη βιογραφία του κι έχοντας ως πρωταγωνίστρια τη μιγάδα νόθα κόρη του ανιψιού του Ντίντο Ελίζαμπεθ Μπελ, την οποία υιοθέτησε και μεγάλωσε ο ίδιος, η δεύτερη ταινία της Άμα Ασάντε μας μεταφέρει στην υψηλή κοινωνία του Λονδίνου της δεκαετίας του 1770, έναν μικρόκοσμο διάχυτης χλιδής, τελετουργικής αυστηρότητας και απόλυτου κομφορμισμού. Η Μπελ αποτελεί ένα ζωντανό παράδοξό του, καθώς είναι νόθα­ κι έγχρωμη, ενώ από την άλλη δια­θέτει όχι μόνο μια τυπική αριστοκρατική θέση αλλά και μια υψηλής αξίας κληρονομιά.

Belle - εικόνα 2

Όσο άβολα όμως αισθάνονται όλοι απέναντί της τόσο αμήχανη νιώθει και η ίδια η ηρωίδα του κομψού κουστουμαρισμένου δράματος, το οποίο εξελίσσεται σαν μια αλά Τζέιμς Άιβορι­ στερεά ιστορία ενηλικίωσης. Όταν την πρωτοσυναντάμε, η μικρή Μπελ παίζει χαμογελαστή στην ανθισμένη εξοχή, για να μεταμορφωθεί σύντομα σε μια δυναμική, αλλά τραβηγμένη σε δεύτερο πλάνο νεαρή αριστοκράτισσα, η οποία αρχίζει σταδιακά να αντιλαμβάνεται τη θέση της από κοινωνική, νομική και πολιτική σκοπιά. Καταλύτη στην πολλαπλή αφύπνισή της αποτελεί η σχέση της με τον ιδεαλιστή γιο ενός εφημέριου, μια ερωτική έλξη η οποία την ενηλικιώνει ως γυναίκα αλλά και ως πολίτη που θα αντιταχθεί στο καθεστώς των φυλετικών διακρίσεων και της δουλεμπορίας.

Δίνοντας υπερβολικό βάρος σε αυτήν την τελευταία ιστορική διάσταση, η ταινία ολοκληρώνει μάλλον άκομψα τη δραματικά ισορροπημένη ψυχολογική διαδρομή της Μπελ. Ταυτόχρονα θυσιάζει το διακριτικό κινηματογραφικό στιλ της για χάρη μερικών μεγαλόσχημων και απλοϊκά δοσμένων μηνυμάτων, δένοντας ρομάντζο και πολιτική με έναν ξεπερασμένο παλαιο-χολιγουντιανό τρόπο. Ευτυχώς, αυτόν τον υπηρετεί στιλάτα το high class ερμηνευτικό δίδυμο Τομ Γουίλκινσον - Έμιλι Γουότσον, με τη δυναμική 31χρονη Γκούγκου Μπάθα-Ρο να αποκαλύπτεται ως ακαταμάχητη, πολλά υποσχόμενη κινηματογραφική παρουσία.

Μ. Βρετανία. 2013. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: HOLLYWOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Belle

2
  • Εποχής
  • 2013
  • Διάρκεια: 104 '
  • Άμα Ασάντε

Μεγαλωμένη από τον αριστοκράτη θείο της, η μιγάδα Μπελ προσπαθεί να ζήσει σύμφωνα με τις προσωπικές αξίες της στην κομφορμιστική, βαθιά συντηρητική Αγγλία του 18ου αιώνα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.