Fury

2

Ωμός ρεαλισμός, βρόμικος ηρωισμός και αντιπολεμικά μηνύματα, αλλά ο Ντέιβιντ Άγερ (σεναριογράφος της «Ημέρας Εκπαίδευσης») δεν είναι Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Fury

Τον Απρίλιο του 1945 κι ενώ οι σύμμαχοι προελαύνουν στη Γερμανία, ο νεκρός πυροβολητής ενός αμερικανικού τανκ αντικαθίσταται από έναν άκαπνο νεαρό γραφιά, ο οποίος θα βιώσει τη φρίκη του πολέμου με τον πιο άμεσο τρόπο. Ωμός ρεαλισμός, βρόμικος ηρωισμός και αντιπολεμικά μηνύματα, αλλά ο Ντέιβιντ Άγερ (σεναριογράφος της «Ημέρας Εκπαίδευσης») δεν είναι Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Fury - εικόνα 1

Μπορεί η «Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν» να μην ήταν η πρώτη ταινία που μετέφερε με ωμό ρεαλισμό την πολεμική φρίκη της πρώτης γραμμής στη μεγάλη οθόνη (είχαν προηγηθεί όχι μόνον το «Πλατούν» αλλά και ο «Σιδηρούς Σταυρός» του Σαμ Πέκινπα), ήταν όμως εκείνη που το έκανε με το θεαματικότερο και τεχνικά αρτιότερο­ μέχρι σήμερα τρόπο, ανοίγοντας μια ολόκληρη καινούργια εποχή για τα war movies του 21ου αιώνα. Στα χνάρια της, το «Fury» στέλνει τον Μπραντ Πιτ στο μέτωπο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και προσπαθεί να περιγράψει μερικές από τις οριακές εκείνες στιγμές κατά τις οποίες ο άνθρωπος έρχεται αντιμέτωπος με τη θηριωδία και τον ηρωισμό, το ένστικτο της επιβίωσης και την αυτοθυσία, αναγκασμένος να απαντήσει σε μερικά γιγάντια, αιωνίως αναπάντητα ερωτήματα. Τον Απρίλιο του 1945 τα συμμαχικά­ στρατεύματα έχουν ήδη πατήσει το γερμανικό έδαφος, η αντίσταση που συναντούν όμως είναι λυσσαλέα.
Κι ενώ η προέλαση προς το Βερολίνο κερδίζεται μέτρο το μέτρο, το τετραμελές πλήρωμα του τανκ «Fury» υποδέχεται τον νέο του πυροβολητή, έναν συνεσταλμένο νεαρό που από το γραφείο βρίσκεται ξαφνικά στην πρώτη γραμμή του μετώπου. Για τον σκληροτράχηλο, λάτρη των αστυνομικών περιπετειών σεναριογράφο («The Fast and the Furious», «Ημέρα Εκπαίδευσης») και σκηνοθέτη («Περιπολία», «Sabotage») Ντέιβιντ Άγερ ο άκαπνος Νόρμαν αντιπροσωπεύει την ιδεαλιστική και αγνή ανθρώπινη προσέγγιση της πολεμικής εμπειρίας, η οποία σύντομα θα αποδειχτεί ανεφάρμοστη κι εντελώς αποτελεσματική. Την άλλη όψη του νομίσματος, που είναι φυσικά και ο μοναδικός τρόπος για να βγεις ζωντανός από αυτόν τον ατελείωτο κύκλο αίματος, εκπροσωπεί ο μπαρουτοκαπνισμένος λοχίας και διοικητής του άρματος Ντον-«πολέμαρχος»-Κόλιερ.

Fury - εικόνα 2

Οι (εκ πρώτης όψεως) κυνικές και απάνθρωπες μέθοδοι του τελευταίου θα δοκιμάσουν τις αντοχές του πρώτου, ποιος όμως μπορεί να αποφασίσει τι είναι ηθικά σωστό ή λάθος υπό αυτές τις απόλυτα οριακές και παράλογα βίαιες συνθήκες; Οι απαντήσεις του «Fury» είναι χολιγουντιανά απλές, όσο κι αν το ίδιο τις θεωρεί φιλοσοφικά περίπλοκες. Παλιομοδίτικο και σχεδόν ακαδημαϊ­κό στο στήσιμό του, το λασπωμένο κι αιματοβαμμένο φιλμ του Άγερ τυλίγει τις χιλιο-ιδωμένες δραματικές συγκρούσεις σε έναν μετα-«Ράιαν» σκληρό ρεαλισμό – το πολυτιμότερο κινηματογραφικό ατού του. Αυτή είναι και η μοναδική μάχη που πραγματικά κερδίζει, καθώς το ανθρώπινο δράμα του μοιάζει προπολεμικά ξεπερασμένο, τα διλήμματά του απλοϊκά και η πλοκή του βαριεστημένα προβλέψιμη.
Βλαστημώντας, απαγγέλλοντας τσιτάτα της Βίβλου, πυροβολώντας, μαχαιρώνοντας και υπερασπιζόμενο με τον πιο παραδοσιακό σινε-τρόπο την ιδέα του ηρωικού Αμερικανού, το έμπειρο καστ κάνει τα πάντα για να μας πείσει για το συναρπαστικά αντίθετο.

ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 134΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Fury

2
  • Πολεμική
  • 2014
  • Διάρκεια: 134 '
  • Ντέιβιντ Άγερ

Τον Απρίλιο του 1945 κι ενώ οι σύμμαχοι προελαύνουν στη Γερμανία, ο νεκρός πυροβολητής ενός αμερικανικού τανκ αντικαθίσταται από έναν άκαπνο νεαρό γραφιά, ο οποίος θα βιώσει τη φρίκη του πολέμου με τον πιο άμεσο τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.