Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω;

2

Η συνταγή του «Όταν ο Χάρι (Πότερ) Γνώρισε τη Σάλι» παραλλάσσεται με χαριτωμένο, αλλά όχι ικανό να ξεφύγει από τα κλισέ του είδους τρόπο.

Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω;

Μετά τη γνωριμία τους σε ένα πάρτι, ο Γουάλας και η Τσάντρι αποφασίζουν να γίνουν δυο καλοί φίλοι. Όταν το αγόρι της τελευταίας μετακομίσει προσωρινά από το Τορόντο στο Εδιμβούργο, η σχέση των δύο φίλων θα θερμανθεί… επικίνδυνα, κανείς τους όμως δεν τολμά να κάνει το αποφασιστικό ερωτικό πρώτο βήμα. Η συνταγή του «Όταν ο Χάρι (Πότερ) Γνώρισε τη Σάλι» παραλλάσσεται με χαριτωμένο, αλλά όχι ικανό να ξεφύγει από τα κλισέ του είδους τρόπο.

Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω; - εικόνα 1

Όλα ξεκινούν όπως τα έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Ο Γουάλας είναι ένας πρώην φοιτητής Ιατρικής ο οποίος έχει παρατήσει το πανεπιστήμιο, ζει στη σοφίτα των γονιών του και ακούει διαρκώς ένα τηλεφωνικό μήνυμα που του έχει αφήσει η πρώην φιλενάδα του. Σε ένα πάρτι θα γνωρίσει την Τσάντρι, μια έξυπνη και γοητευτική κοπέλα με την οποία μοιάζει να ταιριάζει στα πάντα, ακόμη και στην αγαπημένη τους ταινία: το «The Princess Bride», επί το ελληνικότερο «Τρελές Ιστορίες Έρωτα και Φαντασίας». Αλλά η Τσάντρι έχει ήδη δεσμό με κάποιον άλλον, οπότε οι δυο τους αποφασίζουν να μείνουν καλοί φίλοι.
Με πόσους διαφορετικούς τρόπους φαντάζεστε πως θα μπορούσε να εξελιχτεί το πρωτάκουστο αυτό μπέρδεμα; Μια μικρή βοήθεια μπορεί να είναι το ότι ο Ρομπ Ράινερ του «The Princess Bride» σκηνοθέτησε αμέσως μετά το «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι», την πιο μοντέρνα και καλο­γραμμένη ακόμη και σήμερα mainstream ρομαντική κωμωδία.

Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω; - εικόνα 2

Αφού, λοιπόν, η αντίσταση στο φτερωτό θεό είναι περιττή, σημασία δεν έχει η κατάληξη, αλλά­ η κινηματογραφική διαδρομή μέχρι το αναπόφευκτο χάπι εντ, το οποίο μοιάζει να έρχεται κοντύτερα όταν ο boyfriend της Τσάντρι μετακομίσει προσωρινά από το Τορόντο στο Εδιμβούργο για επαγγελματικούς λόγους. Αναπόφευκτα η σχέση των δύο φίλων θα θερμανθεί… επικίνδυνα, κανείς τους όμως δεν τολμά να κάνει το αποφασιστικό πρώτο βήμα, μπερδεμένος ανάμεσα σε συστολές, ενοχές και σεναριακό σασπένς.
Το τελευταίο συντηρείται τραβηγμένο απ’ τα μαλλιά, αλλά οι casual διάλογοι, οι δύο χαριτωμένοι πρωταγωνιστές –ο ενήλικος πλέον Χάρι Πότερ και η ταλαντούχα εγγονή του Ελία Καζάν–, μερικές αστείες παρεξηγήσεις κι ένα cool αφηγηματικό τέμπο κάνουν την πλοκή να περπατά χωρίς πολλά παραπατήματα. Το δραματικό (λέμε τώρα…) κρεσέντο του φινάλε δεν δένει σφιχτά με την ανάλαφρη αύρα της πρώτης ώρας, αν όμως έχεις φτάσει μέχρις εκεί αφήνεις να το πάρει το ποτάμι (των σινε-συμβάσεων), το οποίο ο έρωτας διασχίζει φυσικά αβρόχοις ποσί.

Καναδάς, Ιρλανδία. 2013. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: NEO FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω

What if
2
  • Κομεντί
  • 2013
  • Διάρκεια: 98 '
  • Μάικλ Ντόουζ

Μετά τη γνωριμία τους σε ένα πάρτι, ο Γουάλας και η Τσάντρι αποφασίζουν να γίνουν δυο καλοί φίλοι. Όταν το αγόρι της τελευταίας μετακομίσει προσωρινά από το Τορόντο στο Εδιμβούργο, η σχέση των δυο φίλων θα θερμανθεί… επικίνδυνα, κανείς τους όμως δεν τολμά να κάνει το αποφασιστικό ερωτικό πρώτο βήμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.