Parker

2

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Τέιλορ Χάκφορντ στήνει το heist κινηματογραφικό του κόλπο στις μοντέρνες πεπατημένες του είδους χωρίς να καταφέρει να εικονοποιήσει τον αντιφατικό εσωτερικό κόσμο του αντιήρωά του.

Parker

Ο Πάρκερ συμμετέχει σε μια μεγάλη ληστεία στο Οχάιο. Και ενώ το σχέδιο πετυχαίνει, ο δεινός κακοποιός, ύστερα από μια διαφωνία με τους συνεργάτες του για τη μοιρασιά της λείας, βρίσκεται ετοιμοθάνατος στην άκρη του δρόμου επιζητώντας πλέον μόνο εκδίκηση. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Τέιλορ Χάκφορντ δεν καταφέρνει να εικονοποιήσει τον αντιφατικό εσωτερικό κόσμο του αντιήρωά του ούτε ο Τζέισον Στέιθαμ μπορεί να δώσει απαραίτητο βάθος στη μονοδιάστατα μουσκουλάτη ερμηνεία του.

Parker - εικόνα 1

Ο Ντόναλντ Γουέστλεϊκ­, με το ψευδώνυμο Ρίτσαρντ Σταρκ, έγραψε συνολικά είκοσι τέσσερα αστυνομικά μυθιστορήματα που είχαν­ πρωταγωνιστή τον ανελέητο κακοποιό Πάρκερ. Για πάνω από τέσσερις δεκαετίες ο Νεοϋορκέζος συγγραφέας, ο οποίος πέθανε το 2008, έδωσε τη λογοτεχνική ελευθερία στον αντιήρωά του Πάρκερ να κινείται στον υπόκοσμο με μια σπάνια, σχεδόν μαθηματική μεθοδικότητα και τη δική του αυστηρή ηθική. Το ιδιαίτερο προφίλ του, όπως ήταν φυσικό, του έβγαλε σχεδόν αυτόματα δια­βατήριο για τον κινηματογράφο και τη μεταφορά των γεμάτων σασπένς περιπετειών του στην οθόνη. Από το «The Outfit» (1973) του Τζον Φλιν μέχρι τους «Ανοιχτούς Λογαριασμούς» (1999) του Μπράιαν Χέλγκελαντ αλλά και το καλτ αριστούργημα «Ο Επαναστάτης του Αλκατράζ» (1967) του Τζον Μπούρμαν, όλες οι κινηματογραφικές δια­σκευές των μυθιστορημάτων του Ντόναλντ Γουέστλεϊκ μοιράζονταν, ωστόσο, ένα κοινό χαρακτηριστικό: ο πρωταγωνιστής τους δεν ονομαζόταν Πάρκερ ύστερα από απαίτηση του ίδιου του συγγραφέα. Με τον Γουέστλεϊκ να μη βρίσκεται πια στη ζωή, η νέα περιπέτεια δεν αρκείται απλώς σε αυτό το προνόμιο, αλλά χρησιμοποιεί το όνομά του στο μονολεκτικό τίτλο της. Ο σεναριογράφος του «Μαύρου Κύκνου» Τζον ΜακΛάφλιν αναλαμβάνει να δια­σκευάσει την «Ανάφλεξη», το 19ο βιβλίο του Γουέστλεϊκ με πρωταγωνιστή τον Πάρκερ. Σε αυτό ο αδίστακτος κακοποιός ετοιμάζει τη ληστεία των υπέρογκων εισπράξεων της Ετήσιας Έκθεσης του Οχάιο. Το παράτολμο σχέδιο πετυχαίνει, όμως ο Πάρκερ –ύστερα από μια διαφωνία με τους συνεργάτες του– βρίσκεται μισοπεθαμένος στην άκρη ενός δρόμου. Αναρρώνοντας σε χρόνο-ρεκόρ, ξεκινά ένα ταξίδι εκδίκησης, που θα έχει τελικό σταθμό το Παλμ Μπιτς.
Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Τέιλορ Χάκφορντ («Ο Δικηγόρος του Διαβόλου», «Ray») στήνει το heist κινηματογραφικό του κόλπο στις μοντέρνες πεπατημένες του είδους, θέλοντας να παραδώσει ένα ψαγμένο νεο-καλτ φιλμ, έναν σύγχρονο «Επαναστάτη του Αλκατράζ», με γραφική βία, υψηλές ταχύτητες και δράση, που πολλαπλασιάζει την αφηγηματική του ένταση μέσω του μοντάζ και του σάουντρακ. Το αποτέλεσμα όμως κάθε άλλο παρά τον δικαιώνει. Η φωτογραφία του Μάικλ Μούρο καταφέρνει να δημιουργήσει μια κάποια ατμόσφαιρα μονάχα στα νυχτερινά πλάνα του Παλμ Μπιτς, ενώ ο Χάκφορντ δείχνει ανήμπορος να εικονοποιήσει τον αντιφατικό εσωτερικό κόσμο του αντιήρωα. Η προσπάθειά του να ακολουθήσει τη δική του ηθική μέσα στο βρόμικο σύμπαν του υποκόσμου (μεταφορά του Γουέστλεϊκ για τον «καθαρό» δικό μας) και η εκδίκηση και το χρήμα ως αυταξίες της εποχής πνίγονται μέσα στο αίμα των αμέτρητων σκηνών δράσης. Βέβαια, και η μονοδιάστατα μουσκουλάτη ερμηνευτική προσέγγιση του Τζέισον Στέιθαμ στο ρόλο του Πάρκερ βοηθά στο να μην αποκτήσει αυτό το action παραλήρημα καλτ κινηματογραφική υπεραξία.

ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: VILLAGE.

Περισσότερες πληροφορίες

Parker

2
  • Περιπέτεια
  • 2013
  • Διάρκεια: 118 '
  • Τέιλορ Χάκφορντ

Ο Πάρκερ συμμετέχει στη μεγάλη ληστεία της Ετήσιας Έκθεσης του Οχάιο. Και ενώ το σχέδιο πετυχαίνει, ο ικανότατος κακοποιός βρίσκεται, ύστερα από μια διαφωνία με τους συνεργάτες του για τη μοιρασιά της λείας, ετοιμοθάνατος στην άκρη ενός δρόμου. Αναρρώνοντας σε χρόνο-ρεκόρ, θα ξεκινήσει ένα ταξίδι εκδίκησης που θα έχει ως τελικό σταθμό το Παλμ Μπιτς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.

"Ίχνη αιωνιότητας: Θόδωρος Αγγελόπουλος": Μια ημερίδα για το έργο του σπουδαίου σκηνοθέτη

Στην ημερίδα θα παρουσιάσουν κεντρικές εισηγήσεις των Βρασίδα Καραλή και Sylvie Rollet που έχουν μελετήσει σε βάθος το καλλιτεχνικό έργο και τη γλώσσα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη.