Στα Όρια του Αύριο

2,5

Μια τρισδιάστατη sci fi περιπέτεια που προσπαθεί –και ως ένα σημείο τα καταφέρνει– να πρωτοτυπήσει σεναριακά.

Στα Όρια του Αύριο

Πολεμώντας στις ακτές της Γαλλίας ενάντια σε εξωγήινους, ένας στρατιώτης σκοτώνεται στην πρώτη του μάχη. Γυρίζει όμως ξανά και ξανά πίσω στο χρόνο ξαναζώντας την ίδια ημέρα, σε μια τρισδιάστατη sci fi περιπέτεια που προσπαθεί –και ως ένα σημείο τα καταφέρνει– να πρωτοτυπήσει σεναριακά.

Στα Όρια του Αύριο - εικόνα 1

Η πίστη στη σαϊεντολογία μπορεί να βοηθά, σίγουρα όμως δεν αρκεί για να σε κρατήσει στη χολιγουντιανή κορυφή τρεις ολόκληρες δεκαετίες. Οι σωστές εμπορικές επιλογές είναι σίγουρα χρησιμότερες και ο Τομ Κρουζ έχει ένα εντυπωσιακό σερί από αυτές, ξεκινώντας κάθε φορά από ένα δεδομένο στάνταρντ παραγωγής και δοκιμάζοντας συχνά σχέδια που δεν φοβούνται το ρίσκο. Μιλάμε, φυσικά­, για τα μπλοκμπάστερ δεδομένα της βιομηχανίας του θεάματος, η οποία επένδυσε 175 εκατ. δολάρια­ στη μεταφορά του μυθιστορήματος­ του Χιρόσι Σακουραζάκα «All you need is kill», διασκευασμένο σεναριακά από τους Κρίστοφερ ΜακΚουάρι (Όσκαρ για τους «Συνήθεις Υπόπτους») και Τζον-Χένρι Μπάτεργουορθ, συνεργάτη του σκηνοθέτη Νταγκ Λάιμαν στο πολιτικό θρίλερ «Παιχνίδια Συνωμοσίας».
Με άνιση φιλμογραφία («Χωρίς Ταυτότητα», «Mr & Mrs Smith», «Jumper»), ο Λάιμαν είναι ένας φερέγγυος εκτελεστής όταν έχει στα χέρια του το κατάλληλο υλικό και το «Στα Όρια του Αύριο» διαθέτει, αν μη τι άλλο, μια υποσχόμενη ιδέα: ενώ όλη η ηπειρωτική Ευρώπη έχει καταληφθεί από εξωγήινους Μιμητές, κάτι σαν γιγάντια μηχανικά χταπόδια με μεγάλη δύναμη πυρός, ο Αμερικανός ταγματάρχης Γουίλιαμ Κέιτζ αποστέλλεται από το αρχηγείο του Λονδίνου στην πρώτη γραμμή­ της μάχης στις γαλλικές ακτές. Η άρνησή του αναγκάζει τον στρατηγό Μπρίγκαμ να τον υποβιβάσει σε στρατιώτη ο οποίος, φοβισμένος και άπειρος, σκοτώνεται με το που πατάει το πόδι του στην ξηρά. Αιφνιδίως όμως ξυπνά στην… προηγούμενη ημέρα και ξαναζεί την απόβαση ξανά και ξανά, ώσπου η συνάντησή του με την πολεμική ηρωίδα Ρίτα Βρατάσκι του αποκαλύπτει πως, εκπαιδευόμενος κάθε φορά και καλύτερα, μπορεί να αλλάξει τόσο τη μοίρα του όσο και ολόκληρη την έκβαση του πολέμου.

Στα Όρια του Αύριο - εικόνα 2

Η «Μέρα της Μαρμότας», τα «Άλιενς», οι «Στρατιώτες του Σύμπαντος» και η «Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν» μπαίνουν στο μίξερ μιας υπερ-περιπέτειας επιστημονικής φαντασίας, όπου το σασπένς συναγωνίζεται το θέαμα συνδέοντας την εξέλιξη της πλοκής με την ψυχολογική εξέλιξη του ήρωα. Κάθε μέρα όμως που ο Κέιτζ και η Βρατάσκι προχωρούν ένα βήμα μακρύτερα μια καινούργια, ανίκητη απειλή εμφανίζεται και σε λίγο η επιστροφή στο μέλλον μοιάζει όλο και πιο αδιέξοδη. Για να προχωρήσει στη λύση του γρίφου, η ταινία κάνει αρκετές παραχωρήσεις στη χολιγουντιανή ευκολία, τις οποίες διανθίζει τουλάχιστον με χιούμορ και την ελάχιστη δυνατή μελοδραματική σοβαροφάνεια. Κάποιες σεναριακές πονηριές­ αποδεικνύονται περιττές, μερικές σεκάνς δράσης, όπως η «μάχη του Λούβρου», είναι διεκπεραιωμένες χωρίς έμπνευση, το τελικό αποτέλεσμα πάντως καταφέρνει να ορθοποδήσει κινηματογραφικά, δικαιώνει το star power του Κρουζ και ανεβάζει το «…Αύριο» ένα (τόσο δα) κλικ πάνω από τα συνήθη φαστφουντάδικα επίπεδα των περισσότερων σύγχρονων μπλοκμπάστερ.

ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 113΄. Διανομή: VILLAGE FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Στα Όρια του Αύριο

Edge of Tomorrow
2,5
  • Περιπέτεια
  • 2014
  • Διάρκεια: 113 '
  • Νταγκ Λίμαν

Πολεμώντας στις ακτές της Γαλλίας ενάντια σε εξωγήινους, ένας στρατιώτης σκοτώνεται στην πρώτη του μάχη. Γυρίζει όμως ξανά και ξανά πίσω στο χρόνο ξαναζώντας την ίδια ημέρα και προσπαθώντας να εκπαιδευτεί όσο καλύτερα μπορεί για να αλλάξει τη μοίρα του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.