Sacro GRA

3

Tο βραβευμένο με Χρυσό Λιοντάρι ντοκιμαντέρ αποτελεί μια ενδιαφέρουσα καταγραφή των ιστοριών που ξεδιπλώνονται πάνω και δίπλα από το άψυχο ασφάλτινο ανθρώπινο επίτευγμα, μην καταφέρνοντας όμως να αποκτήσει στιβαρή δομή και εννοιολογική συνεκτικότητα.

Sacro GRA

Ένας εκκεντρικός ευγενής, ένας μυστηριώδης γεωπόνος, ένας τραυματιοφορέας, ένας ψαράς, μια οικογένεια Λατινοαμερικάνων και μια παρέας εκδιδομένων γυναικών συνθέτουν την ανθρωπογεωγραφία του τεράστιου περιφερειακού αυτοκινητόδρομου G.R.A. που κυκλώνει τη Ρώμη. Το βραβευμένο με Χρυσό Λιοντάρι ντοκιμαντέρ αποτελεί μια ενδιαφέρουσα καταγραφή των ιστοριών που ξεδιπλώνονται πάνω και δίπλα από το άψυχο ασφάλτινο ανθρώπινο επίτευγμα, μην καταφέρνοντας όμως –κυρίως λόγω της αποσπασματικής του αφήγησης– να αποκτήσει στιβαρή δομή και εννοιολογική συνεκτικότητα.

Sacro GRA - εικόνα 1

Η ταινία που έκλεψε το Χρυσό­ Λιοντάρι από το «Miss Violence» του Αλ. Αβρανά στη Βενετία (το πρώτο ντοκιμαντέρ που κερδίζει το κορυφαίο βραβείο στην 70χρονη ιστορία του φεστιβάλ) συνθέτει την ανθρωπογεωγραφία του τεράστιου περιφερειακού αυτοκινητόδρομου G.R.A., ο οποίος κυκλώνει τη Ρώμη. Το φιλμ ζουμάρει στη ζωή των κατοίκων αυτής της απέραντης ασφάλτινης αστικής ερήμου, ενός εκκεντρικού ευγενούς, ενός μυστηριώδους γεωπόνου, ενός τραυματιοφορέα, ενός ψαρά, μιας οικογένειας Λατινοαμερικανών και μιας παρέας­ εκδιδομένων γυναικών.
Ο Ιταλός ντοκιμαντερίστας Τζιανφράνκο Ρόσι­ «φυλακίζει» στα αποστασιοποιημένα­ πλάνα του την έμβια πλευρά ενός άψυχου ανθρώπινου επιτεύγματος. Περιβαλλοντικές ανησυχίες, ταξικό σχόλιο, τρυφερά οικογενειακά ενσταντανέ, το απρόβλεπτο παιχνίδι ζωής και θανάτου και η «νεκρή» αριστοκρατία (αποτελεί πλέον ξεπεσμένο θέαμα) είναι μόνο μερικά από τα ζητήματα που (υπο)νοούνται στα αφτιασίδωτα πλάνα του φιλμ, στο οποίο δεν υπάρχουν voice over, μεσότιτλοι ή άλλες αφηγηματικές ευκολίες. Η πολυσυλλεκτικότητα όμως αποτελεί και την αχίλλειο –δημιουργική– πτέρνα του «Sacro GRA», αφού δεν καταφέρνει να αποκτήσει στιβαρή δομή κι εννοιολογική συνεκτικότητα, παραμένοντας ουσιαστικά μια χαλαρή σύνθεση εμβληματικών αστικών εικόνων.
Ιταλία, Γαλλία. 2013. Διάρκεια: 93΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Sacro GRA

3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2013
  • Διάρκεια: 93 '
  • Τζιανφράνκο Ρόσι

Ένας εκκεντρικός ευγενής, ένας μυστηριώδης γεωπόνος, ένας τραυματιοφορέας, ένας ψαράς, μια οικογένεια Λατινοαμερικάνων και μια παρέα εκδιδομένων γυναικών συνθέτουν την ανθρωπογεωγραφία του τεράστιου περιφερειακού αυτοκινητόδρομου G.R.A. που κυκλώνει τη Ρώμη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.