Χαρά

2,5

Με μια συγκινητική, βραβευμένη από την Ελληνική Κινηματογραφική Ακαδημία αλλά και διεθνή φεστιβάλ Αμαλία Μουτούση.

Χαρά

Η Χαρά κλέβει ένα μωρό από το μαιευτήριο και περνάει μερικές ημέρες απόλυτης ευτυχίας μαζί του. Σε μια εκδρομή τους όμως ένας μικροκακοποιός την αναγνωρίζει ως απαγωγέα και της επιτίθεται. Η Χαρά αναγκάζεται να τον σκοτώσει. Ευαίσθητο, αλλά μικρής εμβέλειας κοινωνικό δράμα, σκηνοθετημένο με μια στιλιζαρισμένη αποστασιοποίηση. Με μια συγκινητική, βραβευμένη από την Ελληνική Κινηματογραφική Ακαδημία αλλά και διεθνή φεστιβάλ Αμαλία Μουτούση.

Χαρά - εικόνα 1

H «Χαρά» προσπαθεί να λύσει ένα αίνιγμα. Αυτό της συνονόματης πρωτα­γωνίστριά της, η οποία μας συστήνεται με μια ακραία πράξη. Αρπάζοντας ένα βρέφος από το μαιευτήριο και ξεκινώντας μια καινούργια ζωή μαζί του, η οποία όμως δεν θα κρατήσει παρά ελάχιστα. Ύστερα από λίγες ημέρες απόλυτης ευτυχίας η Χαρά θα εκδράμει μακριά από την Αθήνα με το μωρό, αλλά θα αναγνωριστεί ως η απαγωγέας από έναν κακο­ποιό, που θα της επιτεθεί για να το κλέψει. Εκείνη, αμυνόμενη λυσσαλέα, θα τον σκοτώσει. Μέχρι εκείνη τη στιγμή οι πληροφορίες μας για τη Χαρά, το παρελθόν αλλά και το παρόν της, ­είναι οι ελάχιστες δυνατές.
Το ίδιο, φυσικά, και για τα κίνητρά της. Η ακροαματική διαδικασία θα ρίξει λιγοστό φως στην όλη υπόθεση, ενώ ο αρχικά απόμακρος δικηγόρος υπεράσπισης, ο οποίος στην πορεία θα προσπαθήσει να την καταλάβει, θα αποκτήσει απλώς περισσότερες απορίες. Όχι μόνο γιατί η Χαρά βρίσκεται μακριά από τα αποδεκτώς κοινωνικά πρότυπα συμπεριφοράς και μοιάζει να μη μετανιώνει γι’ αυτό, αλλά και γιατί ο (έμπειρος ως ντοκιμαντερίστας) Γιαννακάκης αρνείται τον εύκολο ψυχολογισμό και τις απλοϊκές κοινωνιολογικές αναλύσεις.

Χαρά - εικόνα 2

Αυτή η φαινομενολογική προσέγγιση συνοδευόμενη από μια ασπρόμαυρη εικόνα κι ένα μεθοδικό σκηνοθετικό στιλιζάρισμα προσδίδουν στην αφήγηση μια αίσθηση ημερολογίου και ψυχρής καταγραφής των γεγονότων, που από τη μία πλευρά εστιάζουν στην κινηματογραφική ουσία των πραγμάτων και από την άλλη τυλίγουν με μια ψυχρότητα κι ένα «κόμπιασμα» τη στακάτη αφήγηση.
Χωρίς να αποφεύγει τα δραματικά κλισέ, ειδικά στις σκηνές του δικαστηρίου, ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί με γνώση τις σιωπές (στους ήχους αλλά και στον ανθρώπινο λόγο), συμπεριφέρεται με τόλμη απέναντι στα κοινωνικά ταμπού, ξέρει ότι το ζουμί ­μιας πλοκής κι ενός χαρακτήρα βρίσκεται στο διφορούμενο και –με τη βοήθεια μιας απόλυτα ταυτισμένης με το ρόλο Αμαλίας Μουτούση (βραβευμένη τόσο από την Ελληνική Κινηματογραφική Ακαδημία όσο και από διεθνή φεστιβάλ)– περιγράφει εις βάθος ένα σύνθετο κι αινιγματικό γυναικείο ψυχολογικό πορτρέτο.
Α/Μ. Ελλάδα. 2012. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Χαρά

2,5
  • Δραματική
  • 2012
  • Διάρκεια: 80 '
  • Ηλίας Γιαννακάκης

Η Χαρά κλέβει ένα μωρό από το μαιευτήριο και περνάει μερικές ημέρες απόλυτης ευτυχίας μαζί του. Σε μια εκδρομή τους όμως ένας μικροκακοποιός την αναγνωρίζει ως απαγωγέα και της επιτίθεται. Η Χαρά αναγκάζεται να τον σκοτώσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πλέον στο Cinobo Όπερα οι προβολές ξεκινούν απ' το πρωί

Σε μια τολμηρή κίνηση προχωρά ο κινηματογράφος της Ακαδημίας που φιλοδοξεί να αποτελέσει ολοήμερη στέγη των σινεφίλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
10/10/2025

To Thessaloniki Animation Festival επιστρέφει ακόμα μεγαλύτερο

Όλα όσα δεν θα χάσουμε στην τετραήμερη διοργάνωση που φιλοξενείται στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ο Γιάννης Σμαραγδής παρουσιάζει δωρεάν δύο ταινίες του στο Studio

Ο διάσημος σκηνοθέτης θα παρευρεθεί στον ιστορικό κινηματογράφο για να παρουσιάσει δύο σπουδαίες ταινίες του και να συνομιλήσει με το κοινό.

Δείτε πώς γυρίστηκε το εκθαμβωτικό "Harvest" της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη

Μια χορταστική ματιά στα παρασκήνια μιας από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (09-15/10)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Η πρωτοπόρος Νίνα Μένκες στη διημερίδα του WIFT GR

Η Νίνα Μένκες μιλά για το γυναικείο βλέμμα στον κινηματογράφο και παρουσιάζει το ντοκιμαντέρ της στην Αθήνα.

Ο Λάσλο Κρασναχορκάι στο σινεμά

Ο Ούγγρος νικητής του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας είναι και ο μόνιμος σεναριογράφος του σκηνοθέτη Μπέλα Ταρ, με τον οποίο συνυπέγραψαν αριστουργήματα σαν τις "Αρμονίες του Βερκμάιστερ" και το "Τανγκό του Σατανά".