Φως Μετά το Σκοτάδι

2

Βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάνες για μια εσωστρεφή, μυστικιστική, take it or leave it κινηματογραφική εμπειρία που αψηφά τους κανόνες της παραδοσιακής αφήγησης.

Φως Μετά το Σκοτάδι

Ο ευκατάστατος αρχιτέκτονας Χουάν και η τετραμελής οικογένειά του ζουν σε μια απομονωμένη έπαυλη του επαρχιακού Μεξικού, όπου τα όνειρα, οι αναμνήσεις και οι επιθυμίες τους δημιουργούν μια γοητευτική όσο και απειλητική «πραγματικότητα». Βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάνες για μια εσωστρεφή, μυστικιστική, take it or leave it κινηματογραφική εμπειρία που αψηφά τους κανόνες της παραδοσιακής αφήγησης.

Φως Μετά το Σκοτάδι - εικόνα 1

Τολμηρό κινηματογραφικό εγχείρημα που ζητά την άνευ όρων παράδοση του εκπαιδευμένου σινεφίλ, το «Φως Μετά το Σκοτάδι» προχωρά την προβληματική του τολμηρού Κάρλος Ρεϊγάδας ένα βήμα μακρύτερα από τα «Silent Light», «Battle in Heaven» και «Japon». Αν και λάτρης του «Japon», του σκηνοθετικού του ντεμπούτου το 2002, ομολογώ πως «έμεινα απ’ έξω» από το μυστικιστικό κλίμα και την εσωστρεφή λογική της τελευταίας του ταινίας, μιας ερμητικά κλειστής αλληγορίας πάνω στα αδιέξοδα της σύγχρονης ορθολογιστικής κοινωνίας, αλλά και στην αιώνια διαμάχη καλού και κακού, ενστίκτου και πολιτισμικών κανόνων, ονείρου και πραγματικότητας. Χωρίς καμία παραχώρηση στους κανόνες της γραμμικής αφήγησης, η ταινία πηγαινοέρχεται στις αναμνήσεις, τις επιθυμίες, τους εφιάλτες και στο εναλλακτικό μέλλον της τετραμελούς οικογένειας του ευκατάστατου αρχιτέκτονα Χουάν, η οποία προσπαθεί να αντιμετωπίσει τους εσωτερικούς δαίμονές της, αλλά και την απειλητική «πραγματικότητα» που την περιβάλλει.

Φως Μετά το Σκοτάδι - εικόνα 2

Το φως και το σκοτάδι (μόνιμη θεματική του σκηνοθέτη) συγκρούονται με φόντο μια ζωντανή φύση, η βία ξεπηδά απροειδοποίητα, ο διάβολος κάνει την εμφάνισή του αυτοπροσώπως (φωσφορίζων και με μια εργαλειοθήκη στο χέρι) και ο Ρεϊγάδας κάνει το μεταφυσικό συμβολισμό μανιέρα, θυμίζοντας έναν πιο άκαμπτο και αυτάρεσκο «Θείο Μπούνμι…». Όπως και στην περίπτωση της ταινίας του Απιτσατπόνγκ Ουερασεθάκουλ, πρόκειται για μια take it or leave it μοναδική σινεφίλ εμπειρία, η οποία απέσπασε το βραβείο Σκηνοθεσίας στο προπέρσινο Φεστιβάλ Κανών.

Μεξικό, Γαλλία. 2012. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Φως Μετά το Σκοτάδι

Post Tenebras Lux
2
  • Σινεφίλ
  • 2012
  • Διάρκεια: 115 '
  • Κάρλος Ρεϊγάδας

Ο ευκατάστατος αρχιτέκτονας Χουάν και η τετραμελής οικογένειά του ζουν σε μια απομονωμένη έπαυλη του επαρχιακού Μεξικού, όπου τα όνειρα, οι αναμνήσεις και οι επιθυμίες τους δημιουργούν μια γοητευτική όσο και απειλητική «πραγματικότητα».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πλήθος σινεφίλ αφιερωμάτων στο 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Οι πρώτες ανακοινώσεις του φεστιβάλ περιλαμβάνουν μια σειρά must προβολών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.