Χόμπιτ. Η Ερημιά του Νοσφιστή

3

Η δράση επιταχύνεται και το τρισδιάστατο θέαμα γιγαντώνεται σε ένα σίκουελ που προετοιμάζει δεξιοτεχνικά τη φαντασμαγορική έξοδο από το μαγικό κινηματογραφικό σύμπαν του Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν.

Χόμπιτ. Η Ερημιά του Νοσφιστή

Συνεχίζοντας την πορεία τους για το Μοναχικό Βουνό με τα ορκ στο κατόπι τους, ο Μπίλμπο Μπάγκινς και παρέα των νάνων πρέπει να διασχίσουν το Δάσος του Μεγάλου Φόβου, ενώ ο Γκάλνταφ φεύγει για μια επείγουσα αποστολή στον Νότο. Η δράση επιταχύνεται και το τρισδιάστατο θέαμα γιγαντώνεται σε ένα σίκουελ που προετοιμάζει δεξιοτεχνικά τη φαντασμαγορική έξοδο από το μαγικό κινηματογραφικό σύμπαν του Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν.

Χόμπιτ. Η Ερημιά του Νοσφιστή - εικόνα 1

Το μεσαίο μέρος μιας λογοτεχνικής ή κινηματο­γραφικής τριλογίας ­αποδεικνύεται πάντα το κρισιμότερο. Ξεκινά «κολοβό» (η πρωτοτυπία έχει πια χαθεί) και είναι καταδικασμένο να μείνει ημιτελές, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί την υποχρέωση να εντείνει την αγωνία για την εξέλιξη της πλοκής, αφήνοντας στο τέλος την υπόσχεση πως αυτό το οποίο ακολουθεί θα είναι μεγαλύτερο, θεαματικότερο, συναρπαστικότερο.
Βέβαια, δεν χρειάζεται να χάσει χρόνο συστήνοντάς μας έναν καινούργιο κόσμο και τους ήρωες που θα μας ταξιδέψουν σε αυτόν, κάτι που η «Ερημιά του Νοσφιστή» εκμεταλλεύεται στο έπακρον και βάζει μπρος πατώντας γκάζι στην κατηφόρα. Το σίκουελ του «Χόμπιτ» ξεκινά­ με ένα σύντομο, αναχρονιστικό πρόλογο παρμένο από το διήγημα του Τόλκιν «Η αναζήτηση του Έρεμπορ», κομμάτι της συλλογής «Ατέλειωτες ιστορίες».
Ο Πίτερ Τζάκσον και οι συν-σεναριογράφοι του (Φραν Γουόλς, Φιλίπα Μπόγενς και Γκιγέρμο ντελ Τόρο) δανείζονται υλικό εκτός «Χόμπιτ», αλλά πάντα από τη μυθολογία της Μέσης Γης, όχι μόνο για να εκμαιεύσουν τρεις ταινίες των δυόμισι ωρών από ένα βιβλίο 350 αραιο­γραμμένων σελίδων, αλλά­ και για να χτίσουν παράλληλες δράσεις και να πλουτίσουν το βάθος των χαρακτήρων τους. Έτσι, μαθαίνουμε για μια παλιά συνάντηση του Γκάλνταφ με τον αρχηγό των νάνων Θόριν και γρήγορα επιστρέφουμε στην ομάδα η οποία στην προηγούμενη ταινία άφησε πίσω της τα Βουνά της Καταχνιάς και συνεχίζει, με τα ορκ στο κατόπι της, την πορεία προς το Μοναχικό Βουνό. Ένας παράξενος «οικοδεσπότης» διαδέχεται την αγωνιώδη καταδίωξη και η ομάδα δεν αργεί να φτάσει στο Δάσος του Μεγάλου Φόβου, το οποίο πρέπει να δια­σχίσει χωρίς τον Γκάνταλφ. ­
Γιατί εκείνος θα φύγει για μια επείγουσα μυστική αποστολή, η πλοκή της οποίας δεν υπάρχει στο «Χόμπιτ», συνδέει όμως πολλά από τα γεγονότα αυτής της τριλογίας με εκείνα του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών». Αν ο Τζάκσον θυσίασε πολύ χρόνο στο «Ένα Αναπάντεχο Ταξίδι» για να μας συστήσει το έμψυχο υλικό του, εδώ παίρνει το περιπετειώδες αίμα του πίσω, στήνοντας μια σειρά από θεαματικά set pieces, το ένα εντυπωσιακότερο­ από το άλλο. Τις αράχνες του Δάσους του Μεγάλου Φόβου διαδέχονται η απόδραση με τα βαρέλια από το βασίλειο των ξωτικών και το ξύπνημα του Νοσφιστή, ενώ ο Γκρίζος Μάγος δίνει τη δική του θανάσιμη μάχη με τον Νεκρομάντη.
Το παράλληλο μοντάζ διατηρεί την ένταση στο κόκκινο (υπάρχει ταυτόχρονη δράση στο Μοναχικό Βουνό, στη Λιμνούπολη και στο κάστρο της Ντολ Γκούλντουρ), η καλλιτεχνική διεύθυνση είναι γι’ ακόμη μία φορά ασυναγώνιστη και το 3D αντάξιο ενός χορταστικού χολιγουντιανού υπερθεάματος. Πάμε λοιπόν για την τρίτη και φαρμακερή…

ΗΠΑ, Νέα Ζηλανδία. 2012. Διάρκεια: 161΄. Διανομή: VILLAGE FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Χόμπιτ: Η Ερημιά του Νοσφιστή

The Hobbit: The Desolation of Smaug
3
  • Φαντασίας
  • 2013
  • Διάρκεια: 161 '
  • Πίτερ Τζάκσον

Συνεχίζοντας την πορεία τους για το Μοναχικό Βουνό με τα Ορκ στο κατόπι τους, ο Μπίλμπο Μπάγκινς και παρέα των νάνων πρέπει να διασχίσουν το Δάσος του Μεγάλου Φόβου, ενώ ο Γκάλνταφ φεύγει για μια επείγουσα αποστολή στο νότο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.