Εγώ και Εσύ

2,5

Δεξιοτεχνικό, έντονο, αλλά περιορισμένης εμβέλειας πορτρέτο μιας γενιάς αντιμέτωπης με το απειλητικό αύριο.

Εγώ και Εσύ

Ο 14χρονος Λορέντζο προσποιείται ότι πηγαίνει εβδομαδιαία σχολική εκδρομή για σκι, ενώ καταφεύγει στο έρημο υπόγειο μιας πολυκατοικίας θέλοντας να απομονωθεί από όλους και από όλα. Το «άσυλό» του θα παραβιάσει όμως η 25χρονη ετεροθαλής αδερφή του… Δεξιοτεχνικό, έντονο, αλλά περιορισμένης εμβέλειας πορτρέτο μιας γενιάς αντιμέτωπης με το απειλητικό αύριο.

Εγώ και Εσύ - εικόνα 1

Ε πειτα από εννέα χρόνια κι ένα πρόβλημα υγείας, το οποίο τον έχει καθηλώσει σε αναπηρικό καροτσάκι, ο 73χρονος Μπερνάρντο Μπερτολούτσι επιστρέφει πίσω από την κάμερα διασκευάζοντας το «Εγώ κι εσύ», ένα μυθιστόρημα του Νικολό Αμανίτι που εκδόθηκε προ τριετίας. Ο γεννημένος στη Ρώμη το 1966 λογοτέχνης θεωρείται ο σπουδαιότερος Ιταλός συγγραφέας της γενιάς του και αρκετά έργα του έχουν μεταφερθεί στο σινεμά, δύο μάλιστα («Εγώ δεν Φοβάμαι», «Με τις ευλογίες του Θεού») από τον βραβευμένο με Όσκαρ Γκαμπριέλε Σαλβατόρες. Μακριά από την ατμόσφαιρα αστυνομικού μυστηρίου που κυριαρχεί σε άλλα βιβλία του Αμανίτι, το «Εγώ κι εσύ» αφηγείται την ιστορία του 14χρονου, ψυχολογικά ασταθούς Λορέντζο, που μεγαλώνει με τη μητέρα του, επισκέπτεται τακτικά τον ψυχίατρό του και δυσκολεύεται να προσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον το οποίο νιώθει αγχωτικά απειλητικό.
Μια εβδομαδιαία σχολική εκδρομή για σκι θα του δώσει την ιδανική αφορμή να μείνει μόνος με τον εαυτό του, καθώς προσποιείται στη μητέρα του πως θα συμμετάσχει, καταφεύγει όμως στο έρημο υπόγειο μιας πολυκατοικίας θέλοντας να απομονωθεί από όλους και από όλα. Ο Μπερτολούτσι περιγράφει άμεσα κι εύστοχα μια teen angst πραγματικότητα, στην οποία υποσυνείδητες φοβίες, καταπιεσμένες επιθυμίες και η δυσκολία επικοινωνίας δημιουργούν έναν κυριολεκτικό και μεταφορικό εγκλεισμό. Ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο του σκηνοθέτη («Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι», «Η Πολιορκία Μιας Γυναίκας», «Οι Ονειροπόλοι», ακόμη και ο «Τελευταίος Αυτοκράτορας»), ο οποίος δεν παραλείπει να παίξει και με τις αγαπημένες του ψυχαναλυτικές αναφορές (η φαντασίωση στη διάφανη οροφή, η «αιμομικτική» συζήτηση). Τις ισορροπίες της ταινίας θα αλλάξει η εισβολή της 25χρονης ετεροθαλούς αδερφής του Λορέντζο στο καταφύγιό του, γεγονός που θα ανεβάσει μεν την ένταση, θα οδηγήσει δε τη σεναριακή εξέλιξη σε προβλέψιμα και συγκαταβατικά μονοπάτια. Εκεί όπου η νέα γενιά περπατά μαζί με τα τρελά όνειρα και τα καταστροφικά πάθη της αλλά και την αλληλοκατανόηση που θα τη σπρώξει σε ένα καλύτερο αύριο. Γλυκό, αλλά κινηματογραφικά απλοϊκό.

Ιταλία. 2012. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Εγώ και Εσύ

Io e Te
2,5
  • Δραματική
  • 2012
  • Διάρκεια: 103 '
  • Μπερνάρντο Μπερτολούτσι

Ο 14χρονος Λορέντζο προσποιείται ότι πηγαίνει εβδομαδιαία σχολική εκδρομή για σκι, ενώ καταφεύγει στο έρημο υπόγειο μιας πολυκατοικίας θέλοντας να απομονωθεί από όλους και από όλα. Το «άσυλό» του θα παραβιάσει όμως η 25χρονη ετεροθαλής αδερφή του…

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
12/12/2025

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 11 Δεκεμβρίου.