10η Μέρα

2

Ντοκιμαντερίστικη και οπτικά ενδιαφέρουσα, αλλά σεναριακά κοινότοπη προσέγγιση του μεταναστευτικού προβλήματος. Με διεθνή φεστιβαλική πορεία και τρεις υποψηφιότητες για βραβείο της Ακαδημίας Κινηματογράφου.

10η Μέρα

Ο Αλί, Αφγανός μετανάστης στην Αθήνα, ο οποίος ζει μαζεύοντας παλιοσίδερα, αφηγείται την ιστορία του και το ταξίδι από την πατρίδα του στον ευρωπαϊκό «παράδεισο». Ντοκιμαντερίστικη και οπτικά ενδιαφέρουσα, αλλά σεναριακά κοινότοπη προσέγγιση του μεταναστευτικού προβλήματος. Με διεθνή φεστιβαλική πορεία και τρεις υποψηφιότητες για βραβείο της Ακαδημίας Κινηματογράφου.

10η Μέρα - εικόνα 1

Η μνήμη επανέρχεται διαρκώς ως κινητήρια δύναμη –αλλά και ως ενοχή– στις ταινίες του Βασίλη Μαζωμένου («Ο Θρίαμβος του Χρόνου», «Το Χρήμα», «Guilt»), ο οποίος στη «10η Μέρα» την επιστρατεύει για να διηγηθεί την ιστορία του Αλί. Ενός Αφγανού πρόσφυγα ο οποίος ζει στην Αθήνα και μαζεύει παλιοσίδερα, φτάνοντας από την πατρίδα του στον ευρωπαϊκό «παράδεισο» έπειτα από ένα περιπετειώδες ταξίδι. Καθώς ο ίδιος το περιγράφει γλαφυρά, ο Μαζωμένος συνθέτει με τις εικόνες του μια παράλληλη ιστορία-σχόλιο πολύ πιο ενδιαφέρουσα τελικά. Διότι, αν και καταχράται κάποια light motives, ο «οπτικός λόγος» του σκηνοθέτη διαθέτει πλαστικότητα και πρωτοτυπία, συνδυάζοντας στιλιζάρισμα και ντοκιμαντερίστικη αμεσότητα, θεατρικότητα και αφηγηματική αφαίρεση.
Συγχρόνως προσπαθεί να υιοθετήσει την οπτική του «ξένου» σε ένα πολιτισμικά βαθύτερο επίπεδο, σχολιάζοντας ήθη κι έθιμα τα οποία γεννούν κοινωνικές συμπεριφορές και προσωπικές αντιλήψεις. Ο καμβάς πάνω στον οποίο αναπτύσσονται όλα αυτά, ωστόσο, δυσκολεύεται να τα υποστηρίξει, αποτελούμενος από την πλέον κοινότοπη πρώτη ύλη: το αλά «ειδήσεις των οκτώ» ιστορικό τής γεμάτης δουλεμπόρους, εκμετάλλευση και πόνο μεταναστευτικής διαδρομής από τα βάθη της Ασίας στη χώρα μας, όπου η μισαλλοδοξία και ο ρατσισμός αποδεικνύονται μια ακόμη χειρότερη καθημερινότητα. Αυτό το τελευταίο είναι και το πλέον διδακτικό μέρος της ταινίας, η οποία διαγράφει διεθνή φεστιβαλική πορεία, ενώ απέσπασε τρεις υποψηφιότητες για βραβείο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Ελλάδα. 2012. Διάρκεια: 83΄.

Περισσότερες πληροφορίες

10η Μέρα

2
  • Κοινωνική
  • 2012
  • Διάρκεια: 83 '
  • Βασίλης Μαζωμένος

Ο Αλί, Αφγανός μετανάστης στην Αθήνα, ο οποίος ζει μαζεύοντας παλιοσίδερα, αφηγείται την ιστορία του και το ταξίδι από την πατρίδα του στον ευρωπαϊκό «παράδεισο».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
23/10/2025

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.

Τα Τέρματα του Αυγούστου

Η ανθρωπογεωγραφία μιας κινηματογραφικά αόρατης Ελλάδας αναδεικνύεται γλαφυρά μέσα από την τρυφερή ματιά σε ένα μικρόκοσμο συναρπαστικών αντιθέσεων. | Powered by Uber.

Chainsaw Man - Η Ταινία: Reze Arc

Manga που έγινε πρώτα τηλεοπτικό και τώρα κινηματογραφικό anime, με πρωτότυπη, "διχασμένη" πλοκή (ρομαντική και περιπετειώδη), μαύρο χιούμορ και γραφική βία. | Powered by Uber.

Το Χειρόγραφο της Σαραγόσα

Παραμυθένια και απολαυστική διασκευή ενός γοητευτικού συρταρωτού μυθιστορήματος (ιστορίες μέσα σε άλλες ιστορίες) του 19ου αιώνα. | Powered by Uber.

Στο Κολωνάκι και το HAU Movie Club βλέπεις το "Ψυχώ" με ελεύθερη είσοδο

Μία δωρεάν πρόταση για το φετινό Halloween, με την προβολή της εμβληματικής ταινίας στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.

Ο κινηματογραφικός Διονύσης Σαββόπουλος

Το αποτύπωμα που άφησε ο καλλιτέχνης στη μεγάλη οθόνη μέσα από τα σάουντρακ και τις ταινίες που συμμετείχε.