Luton

2,5

Ο στιλιζαρισμένος ρεαλισμός του πρωτοεμφανιζόμενου Μιχάλη Κωνσταντάτου λειτουργεί –εξαιρετική διαχείριση χώρου και αφηγηματική οικονομία στο ντεκουπάζ–, όχι όμως και η αφαιρετική διάθεση του σεναρίου, η οποία αντί να οδηγεί προς την αμφισημία και την ανοιχτή ερμηνεία, δυστυχώς ρέπει προς τη σχηματοποίηση.

Luton

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κωνσταντάτος. Πρωταγωνιστούν: Νικόλας Βλαχάκης, Ελευθερία Κόμη, Χρήστος Σαπουντζής.

Luton - εικόνα 1

Η ζωή τριών Αθηναίων διαφορετικής ταξικής και ηλικιακής κλίμακας, που φαινομενικά δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, μπαίνει στο στόχαστρο του πρωτοεμφανιζόμενου Έλληνα σκηνοθέτη. Ένας μικροαστός οικογενειάρχης, ένας παραμελημένος έφηβος και μια νεαρή δικηγόρος συνθέτουν μια περιεκτική εικόνα της παράδοξης ελληνικής πραγματικότητας. Όλοι τους κομμάτια ενός αλλοπρόσαλλου παζλ που προσπαθούν να επιβιώσουν κάτω από αφόρητη πίεση. Άνθρωποι που προσπαθούν να ξεφύγουν από τα καθημερινά τους αδιέξοδα. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Μιχάλης Κωνσταντάτος θα παρατηρήσει με διαστροφική υπομονή τους ήρωες να φτάνουν στο σημείο ζέσης. Ελάχιστα cut, αργοί ρυθμοί, αποσπασματική αφήγηση και πάνω από όλα αισθητική λεπτολογία συνθέτουν μια ιδιαίτερη όσο κι ενδιαφέρουσα κινηματογραφική γλώσσα. Η βαρεμάρα, το προσωπικό –ενάντια στο συλλογικό– συμφέρον, η μισαλλοδοξία, η σεξουαλική δυσλειτουργία και η βία δεν θα αργήσουν να κάνουν την εμφάνισή τους σε καθένα από τα τρία κεφάλαια των καθημερινών αθηναϊκών ιστοριών ως συμπτώματα μιας γενικότερης κοινωνικής παθογένειας. Στη συνέχεια, η ζωή των τριών ηρώων θα ενωθεί με απρόσμενο –σχεδόν υπερρεαλιστικό– τρόπο, φτάνοντας την ιστορία σε μια απότομη κλιμάκωση, η οποία σε βρίσκει τουλάχιστον απροετοίμαστο. Χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του χτισίματος των χαρακτήρων και η ελάχιστη ταύτιση του θεατή με αυτούς, το «Luton» θα φέρει τον θεατή αντιμέτωπο με μια ολική ανατροπή που, αντί να σοκάρει, προβληματίζει. Ο στιλιζαρισμένος ρεαλισμός λειτουργεί στο δράμα του Κωνσταντάτου –εξαιρετική διαχείριση χώρου και αφηγηματική οικονομία στο ντεκουπάζ–, όχι όμως και η αφαιρετική διάθεση του σεναρίου, η οποία δυστυχώς οδηγεί στη σχηματοποίηση αντί να ενισχύει την αμφισημία και την ανοιχτή ερμηνεία. Ο φασισμός της καθημερινότητας θα παραμείνει περισσότερο στο επίπεδο του συνθήματος, χωρίς το «Luton» να φτάσει στα σαπισμένα σωθικά του. Συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν. Ελλάδα. 2013. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Luton

2,5
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 100 '
  • Μιχάλης Κωνσταντάτος

Οι ζωές τριών Αθηναίων, διαφορετικής ταξικής και ηλικιακής κλίμακας, που φαινομενικά δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, ξετυλίγονται στην οθόνη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο 'Αχινός' του Χάρις Ντίκινσον είναι ένα ντεμπούτο γεμάτο οργή και τρυφερότητα

Μετά τα "Triangle of Sadness" και "Babygirl", ο ηθοποιός περνάει πίσω από την κάμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
22/10/2025

Κινηματογράφος με εισιτήριο €2 στη φετινή Γιορτή του Σινεμά

Η πιο αγαπημένη κινηματογραφική συνήθεια επιστρέφει για ακόμη μια χρονιά, σε όλα τα σινεμά της χώρας, όπου όλες οι ταινίες και όλες οι προβολές θα έχουν ενιαίο εισιτήριο στο δίευρο.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου "Θόδωρος Αγγελόπουλος" περιμένει τις ταινίες σας

Το φεστιβάλ επιστρέφει για πέμπτη χρονιά με διεθνείς συμμετοχές και ειδικά αφιερώματα στον κινηματογράφο.

Το Kino Athens 2025 τιμά τη Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ

Η νέα ταινία της Χιλιανής σκηνοθέτιδας "Limpia" είναι πλέον διαθέσιμη για το κοινό στο Netflix.

Ελληνικό box office: Πόσοι θεατές σήκωσαν το "Νεκρό Τηλέφωνο 2";

Ο Ίθαν Χοκ επέστρεψε ως τρομακτικός "Αρπαχτής" και κέρδισε εύκολα τις εντυπώσεις, σε αντίθεση με τη συνεργασία Τζούλια Ρόμπερτς - Λούκα Γκουαντανίνο, η οποία απογοήτευσε.

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Ο Μπρους Σπρίνγκστιν, το ντεμπούτο του Χάρις Ντίκινσον και ένα αινιγματικό horror προσεχώς (από 23/10) στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα της σειράς "Mr. Scorsese" επιλέγουμε τις καλύτερες κινηματογραφικές στιγμές του Αμερικανικού σκηνοθέτη.