Prisoners

3

Στιβαρό, καλοσκηνοθετημένο θρίλερ που αποφεύγει τις περισσότερες χολιγουντιανές ευκολίες. Από τον Καναδό σκηνοθέτη του «Ανάμεσα στις Φλόγες» και με έναν εξαιρετικό Χιου Τζάκμαν.

Prisoners

ΘΡΙΛΕΡ Σκηνοθεσία: Ντενίς Βιλνέβ. Πρωταγωνιστούν: Χιου Τζάκμαν, Τζέικ Τζίλεγχαλ, Μαρία Μπέλο, Τέρενς Χάουαρντ, Μελίσα Λίο, Πολ Ντάνο, Βαϊόλα Ντέιβις

Prisoners - εικόνα 1

Ο ι φυλακισμένοι της ταινίας είναι πολλοί. Οι πλέον προφανείς είναι η μικρή κόρη της οικογένειας Ντόβερ κι εκείνη των γειτόνων Μπερτς, οι οποίες εξαφανίζονται μυστηριωδώς την ημέρα των Ευχαριστιών. Καθώς πτώματα δεν ανακαλύπτονται, οι γονείς ελπίζουν ότι ο απαγωγέας πιθανώς τις κρατά ζωντανές και οι υποψίες πέφτουν στον διανοητικά καθυστερημένο ιδιοκτήτη ενός τροχόσπιτου που είχε σταθμεύσει στο δρόμο τους εκείνο το απόγευμα. Η αστυνομία όμως δεν βρίσκει ενοχοποιητικά στοιχεία εναντίον του και, παρά την ισχυρότατη αντίθεση του πατέρα Ντόβερ, τον αφήνει ελεύθερο. Τότε ο τελευταίος, απελπισμένος και χωρίς να εμπιστεύεται τον ντετέκτιβ που έχει αναλάβει την υπόθεση, αποφασίζει να δράσει μόνος του. Καθώς η διά χειρός Άαρον Γκουζικόφσκι («Το Τελικό Χτύπημα») καλοστημένη πλοκή ξετυλίγεται, το «Prisoners» αποκαλύπτει σταδιακά και τους υπόλοιπους φυλακισμένους του. Η σεναριακή του στιβαρότητα εξελίσσει μεθοδικά­ μια αγωνιώδη κούρσα ενάντια στο χρόνο, περιγράφοντας ταυτόχρονα το πώς αυτή σπρώχνει τους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες σε γκρίζες ηθικές ζώνες και οριακές αποφάσεις ζωής. Αποφάσεις που υπαγορεύονται από μια αφόρητη (εκπεφρασμένη ή καταπιεσμένη) ψυχολογική πίεση, προϊόν του εγκλεισμού του κάθε ήρωα στις δικές του εμμονές. Στοιχεία αυτού του εγκλεισμού επανέρχονται άλλοτε προφανώς (η ξύλινη φυλακή) και άλλοτε διακριτικά (το σχήμα του λαβυρίνθου) καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας, με τα υπόγεια των σπιτιών και όσα κρύβουν μέσα τους να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην όλη υπόθεση. Ο Καναδός Ντενίς Βιλνέβ («Μέσα από τις Φλόγες») σκηνοθετεί με έναν παλιομοδίτικο, σκοτεινό ρεαλισμό –αλά «Zodiac» του Ντέιβιντ Φίντσερ–, που διαφοροποιεί το «Prisoners» από τα υπόλοιπα, φτηνού εντυπωσιασμού χολιγουντιανά θρίλερ. Το αφηγηματικό του τάιμινγκ είναι υποδειγματικό (οι δυόμισι ώρες τρέχουν νερό), όπως και η αξιοποίηση τόσο των αφιλόξενων ανοιχτών όσο και των ασφυκτικών κλειστών χώρων. Η «νοτισμένη» φωτογραφία του Ρότζερ Ντίκινς προσθέτει μια απειλητική μελαγχολία, ενώ με τον Τζέικ Τζίλεγχαλ ως ιδανικό παρτενέρ, ο Χιου Τζάκμαν βρίσκει τον κορυφαίο ρόλο της ­καριέρας του. ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 153΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Prisoners

3
  • Θρίλερ
  • 2013
  • Διάρκεια: 153 '
  • Ντενί Βιλνέβ

Όταν η μικρή κόρη της οικογένειας Ντόβερ εξαφανίζεται, μαζί με εκείνη ενός φιλικού ζευγαριού, η αστυνομία προσπαθεί να βρει στοιχεία και υπόπτους. Γεμάτος αγωνία, ο Κέλερ Ντόβερ αποφασίζει να πάρει την υπόθεση στα χέρια του, περιπλέκοντας περισσότερο την υπό πίεση χρόνου υπόθεση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.