Έμα

2,5

Με ένταση και ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ, η ταινία ρίχνει το βάρος της στη στιλάτη, πρωτότυπη αφήγηση και δυσκολεύεται να κερδίσει το στοίχημα τόσο ως προς την πλοκή όσο και ως προς τους χαρακτήρες της.

Έμα

Τα ιστορικά γεγονότα κρατούν σταθερά κομβικό ρόλο συμπρωταγωνιστή στις ταινίες του Χιλιανού Πάμπλο Λαραΐν, είτε πρόκειται για βιογραφίες («Νερούδα», «Jackie») είτε για δράματα εμπνευσμένα από πραγματικά περιστατικά της πρόσφατης Ιστορίας της πατρίδας του («Post Mortem», «No», «Η Μυστική Λέσχη»). Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με την «Έμα», την οποία ο σκηνοθέτης γύρισε στο γραφικό Βαλπαραΐσο τρία χρόνια μετά το αγγλόφωνο, υποψήφιο για 3 Όσκαρ σινε-πορτρέτο της Τζάκι Κένεντι.

Εδώ έχουμε και πάλι μια ιστορία γυναικείας απελευθέρωσης, σε εντελώς διαφορετικό ύφος όμως, καθώς ο Λαραΐν αρέσκεται στο να πειραματίζεται αφηγηματικά. Αυτήν τη φορά υιοθετεί μια πιο εξεζητημένη, εξπρεσιονιστική φόρμα, ταιριαστή με τις εντυπωσιακές χορογραφίες του Γκαστόν, συζύγου της Έμα. Εκείνη είναι μια νεαρή γυναίκα που νιώθει ελεύθερη μόνο όταν χορεύει και προσπαθεί να ξαναβάλει σε τάξη τη ζωή της έπειτα από ένα τραυματικό γεγονός: η βίαιη, φονικά επικίνδυνη συμπεριφορά του θετού γιου της Πόλο την έχει αναγκάσει να τον απαρνηθεί επίσημα (τον έχει αναλάβει η πρόνοια), γεγονός που έχει μετανιώσει πικρά. Προσπαθεί να μάθει νέα του και ταυτόχρονα να ξεκαθαρίσει τη σχέση της με τον Γκαστόν, τον οποίο κατηγορεί για εγωισμό και αδιαφορία.

Έμα - εικόνα 1

Η αντρική ματαιοδοξία, η γυναικεία ανασφάλεια, η καλλιτεχνική έπαρση, οι άκαμπτες κοινωνικές επιταγές, όλα δέχονται τα βιτριολικά βέλη του Λαραΐν, ο οποίος λικνίζει την κάμερά του στο ρυθμό του ρέγκετον που χορεύει η Έμα, θυμίζοντάς μας πως τα συναισθήματα είναι πριν από όλα σωματικές εκφράσεις (το παράλληλο μοντάζ στις ερωτικές σκηνές είναι ανάλογα χορογραφημένο). Αυτές όμως δυσκολεύονται να βρουν διέξοδο σε ένα πλέγμα συνθηκών, σχέσεων και υποχρεώσεων που παγιδεύουν την επιθυμία, η οποία ωθεί την Έμα σε μια (φαινομενικά) αυτοσχέδια και αντιδραστική εξέγερση αυτογνωσίας. Ο Λαραΐν την περιγράφει με ένταση και ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ, ρίχνει όμως σχεδόν όλο το βάρος στη στιλάτη, πρωτότυπη αφήγηση κι έτσι δυσκολεύεται να κερδίσει το στοίχημα της συναισθηματικής εμπλοκής μας τόσο στην πλοκή όσο και στα πάθη των χαρακτήρων.

Χιλή. 2019. Διάρκεια: 102΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Έμα

Ema
2,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 102 '
  • Πάμπλο Λαραΐν

Έπειτα από ένα τραυματικό γεγονός που θα συγκλονίσει την οικογένειά της, η Έμα, μια νεαρή γυναίκα που ζει μέσα από το χορό, προσπαθεί να ξαναχτίσει τη ζωή της, αναλαμβάνοντας κάθε ρίσκο για να τα καταφέρει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στις αίθουσες τον Μάιο

Ο καινούριος Λάνθιμος, η "Furiosa" Άνια Τέιλορ-Τζόι και η κινηματογραφική εμφάνιση - έκπληξη της Βίκυς Καγιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
04/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".