Πολύ Αργά για να Πεθάνουν Νέοι

3,5

Μια ωδή στη χαμένη αθωότητα, με εικόνες σπάνιας δύναμης και μια μεστή, βραδυφλεγή αφήγηση.

Πολύ Αργά για να Πεθάνουν Νέοι

Μετά την πτώση του καθεστώτος Πινοσέτ πάνω από την πρωτεύουσα της Χιλής, στους πρόποδες των Άνδεων, βρίσκεται μια απομονωμένη κοινότητα η οποία έχει αποκηρύξει το σύγχρονο τρόπο ζωής κι επιβιώνει μόνο με τα απολύτως απαραίτητα. Εκεί μεγαλώνουν η Σοφία, ο Λούκας και η Κλάρα, δύο έφηβοι κι ένα 10χρονο κορίτσι που συνειδητοποιούν πως μπορεί η κοινότητα να τους προστατεύει από τους κινδύνους της πόλης αλλά όχι από τα ανθρώπινα πάθη.

Πολύ Αργά για να Πεθάνουν Νέοι - εικόνα 1

Μακριά από τα συνηθισμένα στιλ αφήγησης και πολύ κοντά στο λιγομίλητο βραδύκαυστο ύφος της πρώιμης Κλερ Ντενί («Chocolat», «Beau Travail»), η Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ σκηνοθετεί έχοντας πλήρη έλεγχο του μέσου. Χωρίς πολλές εξηγήσεις και με τη δύναμη της εικόνας να έχει τον πρώτο λόγο, η σκηνοθέτις πλάθει μια ατμόσφαιρα ρεαλισμού με δόσεις ποίησης, που κουβαλά τη μελαγχολία μιας μπαλάντας και υποβάλλει ολοκληρωτικά.

Η ταινία δεν ανήκει σε ένα σινεμά που δίνει προτεραιότητα στην τήρηση των καθαρών σεναριακών γραμμών, ενδιαφέρεται περισσότερο για τον κόσμο των ηρώων της. Έτσι, καθώς οι τρεις τους βιώνουν μια σειρά από πρωτόγνωρες για εκείνους εμπειρίες, όπως η εξαφάνιση ενός σκύλου, η αποδοχή της έλλειψης μητρικής στοργής και μια ερωτική απογοήτευση, η Σοτομαγιόρ βρίσκει τους κατάλληλους αφηγηματικούς χώρους όπου τα συναισθήματα διογκώνονται και απεικονίζονται με μοναδική πιστότητα και καθαρότητα.

Πολύ Αργά για να Πεθάνουν Νέοι - εικόνα 2

Χάρη στις διακριτικές παρεμβάσεις της, ανεπαίσθητες και οργανικά τοποθετημένες στην εξέλιξη της πλοκής, οι προκλήσεις που καλούνται να επιλύσουν οι νεαροί πρωταγωνιστές λειτουργούν ως σύμβολα μοναξιάς. Διότι πολύ απλά όλα αυτά συνθέτουν τον καλλιτεχνικό πυρήνα του φιλμ, που δεν είναι άλλος από τη διερεύνηση της έννοιας της απόρριψης. Δεν είναι τυχαίο πως ακόμη και η ίδια η κοινότητα όπου ζουν έχει απαρνηθεί τη ζωή στην πόλη και διεκδικεί μια δική της ελευθερία κι επαφή με τη φύση.

Υπάρχει όμως και μια άλλη όψη της ταινίας, που αποκαλύπτει τον πολυπρισματικό της χαρακτήρα. Η υπόθεση αντλεί από τις εμπειρίες της ίδιας της Σοτομαγιόρ όταν ήταν παιδί και μετακόμισε με τους γονείς της σε μια αντίστοιχη κοινότητα. Η σκηνοθέτις βουτάει στο (δικό της) παρελθόν με μια διάθεση κάθαρσης και ταυτόχρονα διείσδυσης στον ψυχισμό της Χιλής, μιας χώρας που μάθαινε τότε να ζει από την αρχή, με μια ελευθερία που δεν ήξερε ακριβώς πώς να χειριστεί. Χαμηλότονα κι έμμεσα, λοιπόν, ένα έθνος σε σύγχυση αναζητά νέα ταυτότητα και συνδέεται με τους τρεις ήρωες που ψάχνουν το δικό τους δρόμο προς την ενηλικίωση. Κάθε ριζική αλλαγή όμως έχει κι ένα τίμημα που καλούμαστε κάθε φορά να πληρώσουμε...

Χιλή. 2018. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: ΝΕΟ FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Πολύ Αργά για να Πεθάνουν Νέοι

Tarde Para Morir Joven / Too Late to Die Young
4
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 110 '
  • Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ Καστίγιο

Σε μια απομονωμένη κοινότητα στις Άνδεις, όπου οι κάτοικοι έχουν αποκηρύξει το σύγχρονο τρόπο ζωής, δύο έφηβοι κι ένα κορίτσι συνειδητοποιούν πως προστατεύονται από τις απειλές της πόλης, αλλά όχι και από τα ανθρώπινα πάθη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.