Glass

2

Ένα άνοστο σίκουελ χωρίς τις ανατρεπτικές ιδέες και την υποβλητική ατμόσφαιρα των προηγούμενων ταινιών, που δίνει ένα αδιάφορο κλείσιμο σε μια φιλόδοξη τριλογία.

Glass

Η αναπάντεχη εμφάνιση του Μπρους Γουίλις ως Ντέιβιντ Νταν από τον «Άφθαρτο» (2000) στην τελευταία σκηνή του «Διχασμένου» (2017), προετοίμασε το έδαφος για το κινηματογραφικό σμίξιμο των δύο ταινιών στο τελευταίο μέρος της τριλογίας του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Το «Glass» βρίσκει τον άτρωτο Νταν στο ρόλο του αυτόκλητου προστάτη των αδυνάτων, ευθύνη που τον φέρνει αντιμέτωπο με τον διαταραγμένο Κέβιν Γουέντελ Κραμπ (Τζέιμς ΜάκΑβοϊ) και τις πολλαπλές προσωπικότητές του, με ισχυρότερη εκείνη του τρομακτικού Κτήνους. Το βίαιο τετ-α-τετ τους τους οδηγεί σε μια ψυχιατρική φυλακή, όπου περιμένει ο έτερος πρωταγωνιστής του «Άφθαρτου», ο ευφυής κύριος Γκλας (Σάμιουελ Τζάκσον). Η συνύπαρξή τους ωθεί το ραδιούργο μυαλό του Γκλας να σκαρφιστεί ένα σχέδιο χειραγώγησης των δύο αντρών, με απώτερο σκοπό την εκμετάλλευση των υπερδυνάμεών τους.

Glass - εικόνα 1

Όλες οι αρετές που προσέδιδαν μια ξεχωριστή γοητεία στον «Άφθαρτο» και το «Διχασμένο», εδώ ξεγράφονται από τον Σιάμαλαν ο οποίος ολοκληρώνει ανέμπνευστα και βεβιασμένα την οδύσσεια των ταλαιπωρημένων ηρώων του. Το «Glass» στερείται της αγωνίας, των ανατρεπτικών ιδεών και της υποβλητικής κινηματογραφικής αφήγησης των δύο πρώτων ταινιών της τριλογίας. Επιπλέον δεν ολοκληρώνεται, δυστυχώς, η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα απόπειρα του Σιάμαλαν για μια πρωτότυπη και ανορθόδοξη ανάγνωση του μύθου των υπερηρώων, στην οποία ο παράγοντας του αβάσταχτου πόνου είναι καθοριστικός για την επιλογή του καλού ή του κακού στρατοπέδου. Αντίθετα, ο Σιάμαλαν υπογράφει ένα απελπιστικά μέτριο σενάριο που βρίθει λογικών κενών, στο οποίο αντιμετωπίζει μονοδιάστατα τους πρωταγωνιστές του, υποτιμώντας επιδεικτικά την περίπλοκη ψυχολογία τους.

Glass - εικόνα 2

Ενδεικτικό της κακογραμμένης πλοκής το γεγονός πως η μισή ταινία ξοδεύεται σε... επεξηγήσεις της δράσης δια στόματος Σάρα Πόλσον, η οποία κρατά το διακοσμητικό ρόλο μιας ψυχιάτρου που αναλαμβάνει την περίθαλψη των υπερηρώων. Χωρίς στην πορεία να διορθώνεται η κατάσταση, το «Glass» καταλήγει ένα άνοστο σίκουελ-θύμα της ματαιοδοξίας του δημιουργού του ο οποίος υπομονεύει το φιλόδοξο κινηματογραφικό σύμπαν που έπλασε, δίνοντας ένα αδιάφορο κλείσιμο στην τριλογία του.

ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 129 ́. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Glass

2
  • Θρίλερ
  • 2019
  • Διάρκεια: 129 '
  • Μ. Νάιτ Σιάμαλαν

Ο Ντέιβιντ Νταν από τον «Άφθαρτο» προσπαθεί να σταματήσει τον διαταραγμένο Κέβιν Γουέντελ Κραμπ, όμως οι δυο τους συλλαμβάνονται και οδηγούνται στην ίδια ψυχιατρική φυλακή με τον γνωστό του Νταν, τον κ. Γκλας, και τότε ο χρόνος μέχρι το βίαιο ξέσπασμά τους αρχίζει να μετρά αντίστροφα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.