Σε Τέσσερις Χρόνους

2,5

Παθιασμένες ερμηνείες συναντούν ανολοκλήρωτους χαρακτήρες σε μια αφηγηματικά πρωτότυπη ανατομία της γυναικείας ψυχολογίας, χωρίς όμως την απαιτούμενη συνοχή και την κινηματογραφική καθαρότητα.

Σε Τέσσερις Χρόνους

Τέσσερις γυναικείοι χαρακτήρες, από την παιδική ηλικία μέχρι την ενήλικη ζωή, τέσσερις διαφορετικές ιστορίες οι οποίες συναντιούνται με απρόοπτο τρόπο. Παθιασμένες ερμηνείες συναντούν ανολοκλήρωτους χαρακτήρες σε μια αφηγηματικά πρωτότυπη ανατομία της γυναικείας ψυχολογίας, χωρίς όμως την απαιτούμενη συνοχή και την κινηματογραφική καθαρότητα.

Σε Τέσσερις Χρόνους - εικόνα 1

Ένα μικρό κορίτσι αντιμέτωπο με μια ανείπωτη τραγωδία. Μια ανυπότακτη έφηβη προσπαθεί απεγνωσμένα να δραπετεύσει από το βίαιο, μίζερο και ανδροκρατούμενο επαρχιακό περιβάλλον της. Μια νεαρή γυναίκα μετακομίζει στο Παρίσι και μπλέκει σε μια παράξενη σχέση με έναν τζογαδόρο του ιπποδρόμου. Τέλος, μια δασκάλα που προσπαθεί να μείνει έγκυος από τον φίλο της ­δέχεται επίσκεψη από μια παλιά –άρτι αποφυλακισθείσα– γνωστή της, η οποία απαιτεί τα λεφτά «που της ανήκουν». Καθώς η ταινία περνά από τον έναν χαρακτήρα στον άλλον και αλλάζει χρονικές περιόδους, χρειάζεται μία και πλέον ώρα για να αρχίσει να βγάζει νόημα αυτό το φωτισμένο από πολλαπλές γωνίες πορτρέτο μιας αποφασιστικής μα εγκλωβισμένης σε μια αναπόδραστη μοίρα γυναίκας, την οποία συναντούμε σε τέσσερις διαφορετικές φάσεις της ζωής της. Σπασμωδικές, φιλότιμες, ενστικτώδεις, απελπισμένες, ψύχραιμες, ωφελιμιστικές...

Οι αντιδράσεις της Ρενέ/Σάντρα/Καρίν/Κίκι αλλάζουν σύμφωνα με τις προσωπικές ανάγκες της, αλλά κυρίως ανάλογα με τις απαιτήσεις του καταπιεστικού περιβάλλοντός της. Ο Αρνό ντε Παλιέρ («Ο Θρύλος του Μάικλ Κόλχαας») δυσκολεύεται να της προσδώσει ιδεολογική σαφήνεια –ένας κόσμος βίαιης ανασφάλειας και γοητευτικής απληστίας–, αφιερώνοντας τα εκφραστικά, «κλειστοφοβικά» γκρο πλάνα του σχεδόν αποκλειστικά στις παθιασμένες ηρωίδες του οι οποίες, παρά την έντιμη προσπάθεια των τεσσάρων πρωταγωνιστριών, αδυνατούν (δεν προλαβαίνουν;) να μας βάλουν βαθιά στο δράμα τους και να γίνουν ειλικρινά ενδιαφέρουσες. Επιπλέον, οι πρωτότυπες αφηγηματικές επιλογές της ταινίας (φυσιογνωμικά διαφορετικοί ηθοποιοί υποδύονται τον ίδιο χαρακτήρα, η ιστορία εξελίσσεται από το παρόν προς το παρελθόν και πάλι­ όχι «γραμμικά») προσδίδουν στο στόρι μια ιδιότυπη εκκρεμότητα, ­αλλά συσκοτίζουν τα κίνητρα, διαταράσσουν τη συνοχή και αφήνουν ανολοκλήρωτη μια αντισυμβατική όσο και κινηματογραφικά τολμηρή προσπάθεια ανατομίας της γυναικείας ψυχολογίας.

Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Τέσσερις Χρόνους

Orpheline / Orphan
2,5
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 111 '
  • Αρνό ντε Παλιέρ

Τέσσερις γυναικείοι χαρακτήρες, από την παιδική ηλικία μέχρι την ενήλικη ζωή, τέσσερις διαφορετικές ιστορίες οι οποίες συναντιούνται με απρόοπτο τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.