Julieta

3

Δραματικός και αυστηρός Αλμοδόβαρ, ο οποίος επιστρέφει στα αγαπημένα θέματα και στους τραυματισμένους χαρακτήρες του με χάρη και απαράμιλλη σκηνοθετική μαεστρία.

Julieta

Μια τυχαία συνάντηση αλλάζει ξαφνικά τα σχέδια της Χουλιέτα για μετακόμιση από τη Μαδρίτη στη Λισαβόνα. Αποφασίζει να μείνει στην ισπανική πρωτεύουσα, περιμένοντας νέα από την κόρη της, την οποία έχει να δει 12 χρόνια. Δραματικός και αυστηρός Αλμοδόβαρ, ο οποίος επιστρέφει στα αγαπημένα θέματα και στους τραυματισμένους χαρακτήρες του με χάρη και απαράμιλλη σκηνοθετική μαεστρία.

Julieta - εικόνα 1

Σε μια σκηνή της προ-προηγούμενης ταινίας του Πέδρο Αλμοδόβαρ «Το Δέρμα που Κατοικώ» ένα αντίτυπο βιβλίου της Άλις Μονρό έκανε την εμφάνισή του. Επρόκειτο­ για τη συλλογή διηγημάτων «Απόδραση» (στα ελληνικά από τις εκδ. Μεταίχμιο), από την οποία τώρα ο Ισπανός σκηνοθέτης διασκεύασε τις σύντομες, διασταυρούμενες ιστορίες «Πιθανότητα», «Σύντομα» και «Σιω­πή» σε αυτήν της Χουλιέτα. Παράξενη επιλογή από μια πρώτη άποψη, καθώς η μινιμαλίστρια και χαμηλότονη Καναδή λογοτέχνις, βραβευμένη με Νόμπελ το 2013, μοιράζεται λίγα κοινά με το πολύχρωμο, παθιασμένο και μελοδραματικό αλμοδοβαρικό σύμπαν. Από την άλλη όμως υπάρχουν οι γυναίκες και οι προσωπικές τους, μικρές και μεγάλες, μεγαλόσχημες και σιωπηλές καθημερινές τραγωδίες.

Όπως αυτή της Χουλιέτα, μιας επιφανειακά ευτυχισμένης 55άρας (η παλιά πρωταγωνίστρια του Χούλιο Μέντεμ Έμα Σουάρες), η οποία σχεδιάζει να μετακομίσει άμεσα με τον σύντροφό της από τη Μαδρίτη στη Λισαβόνα. Συναντώντας τυχαία μια φίλη όμως, μαθαίνει πως η κόρη της Άντια, με την οποία δεν έχει επαφή εδώ και 12 χρόνια, είναι ζωντανή, παντρεμένη στην Ελβετία με τρία παιδιά. Πλημμυρισμένη ενοχές, αποφασίζει να παραμείνει στην τωρινή της διεύθυνση και να περιμένει νέα από εκείνη, ενώ αρχίζει να της γράφει κι ένα γράμμα που διηγείται την ιστορία της, ξεκινώντας από τη γνωριμία της ως ­νεαρής (η δυναμική Αδριάνα Ουγάρτε της τηλεοπτικής «Μοδίστρας») με τον Χόαν, τον πατέρα της Άντια, σε ένα νυχτερινό τρένο.

Julieta - εικόνα 2

Μετά το διασκεδαστικό, αλλά κινηματογραφικά «λίγο» κωμικό διά­λειμμα του «Δεν Κρατιέμαι», ο Αλμοδόβαρ επιστρέφει στα βαρυφορτωμένα γυναικεία δράματα με διάθεση να κινηθεί σε γνώριμες θεματικές και χαρακτήρες: μια τραυματισμένη γυναίκα με ένοχα μυστικά και γύρω της μερικές άλλες που μετρούν τα παθιασμένα λάθη­ τους. Οι έννοιες της απώλειας, της εκδίκησης, της ζήλιας, της επιβολής, της συγχώρεσης και ο τρόπος με τον οποίο μας ενώνουν και μας χωρίζουν. Οι απρόβλεπτες αποφάσεις της μοίρας, τέλος, οι οποίες στήνουν ένα σκληρό παιχνίδι στην πλάτη των καταδικασμένων να κυνηγούν χίμαιρες ανθρώπων. Πρόκειται για ιδέες και ηρωίδες που έχουμε συναντήσει επανειλημμένα στην ώριμη περίοδο του σκηνοθέτη, ο οποίος εδώ ελαφροπατάει στους κώδικες του μελοδράματος, απογυμνώνει την ιστορία του από περιπλεγμένες υποπλοκές και αφοσιώνεται στην απόλαυση της αφήγησης.

Δεξιοτέχνης του περίτεχνου καδραρίσματος, αξιοποιεί τις πολλαπλές δυνατότητες του art direction και των κοστουμιών, παίζει με τα χρώματα και δένει την παραμικρή λεπτομέρεια του πλάνου με τα βλέμματα, τα λόγια και τις σιωπές των χαρακτήρων. Κομψός και συναισθηματικός, αυστηρός και αλέγρος, περιγράφει ένα συναρπαστικά χαοτικό κόσμο στον οποίο όπως λέει και η ίδια η Μονρό: «Η πολυπλοκότητα των πραγμάτων απλώς μοιάζει να μην έχει τέλος. Θέλω να πω: τίποτα δεν είναι εύκολο, τίποτα δεν είναι απλό».

Ισπανία. 2016. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Julieta

3
  • Δραματική
  • 2016
  • Διάρκεια: 99 '
  • Πέδρο Αλμοδόβαρ

Μια τυχαία συνάντηση αλλάζει ξαφνικά τα σχέδια της Χουλιέτα για μετακόμιση από τη Μαδρίτη στη Λισαβόνα. Αποφασίζει να μείνει στην ισπανική πρωτεύουσα, περιμένοντας νέα από την κόρη της, την οποία έχει να δει 12 χρόνια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.