Ζοζιάν Μπαλασκό: «Οι περισσότεροι ξεχνούν ότι οι μητέρες είναι και γυναίκες»

Συναντήσαμε τη Γαλλίδα σταρ λίγο πριν από την πρεμιέρα του «Μαμά, Γύρισα!» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου.

Ζοζιάν Μπαλασκό: «Οι περισσότεροι ξεχνούν ότι οι μητέρες είναι και γυναίκες»

Συναντήσαμε τη Γαλλίδα σταρ λίγο πριν από την πρεμιέρα του «Μαμά, Γύρισα!» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, για να μιλήσουμε για το νέο πρωταγωνιστικό της ρόλο, για τα μικρά και τα μεγάλα ψέματα που κρύβουν οι οικογένειες και φυσικά για το ανεπανάληπτο... «Για Όλα Φταίει το Γκαζόν».

Ζοζιάν Μπαλασκό: «Οι περισσότεροι ξεχνούν ότι οι μητέρες είναι και γυναίκες» - εικόνα 1

Eίναι η πρώτη φορά που έρχεστε στην Ελλάδα;
Όχι, είχα έρθει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου πριν από περίπου μια δεκαετία.

Γιατί αργήσατε τόσο πολύ να ξανάρθετε;
Δεν με ξανακαλέσατε, γι’ αυτό (γέλια). Πάντως να ξέρετε ότι δεν θα αρνηθώ ποτέ μια πρόσκληση για να έρθω στην Ελλάδα.

Ο ρόλος της καπάτσας μαμάς τελικά σας ταιριάζει γάντι...

Η Ζακλίν είναι εκτός από καπάτσα μαμά και αστή... Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω ερμηνεύσει τέτοιους ρόλους μέχρι τώρα. Βοήθησε πολύ βέβαια και ο σκηνοθέτης, ο Ερίκ Λαβέν. Τα είχε σκεφτεί όλα. Έφτιαξε ένα εξαιρετικό αστικό ντεκόρ για να δέσει στη συνέχεια και ο χαρακτήρας της Ζακλίν. Πρόκειται για μια κοκέτα που φροντίζει τον εαυτό της. Βέβαια, στη συνέχεια μαθαίνουμε τον πονηρό λόγο για τον οποίο το κάνει αυτό...

Όλες οι παρεξηγήσεις στην ταινία προκύπτουν από τα ψέματα, που γεννούν το ένα το άλλο. Είναι η ειλικρίνεια τελικά ο μόνος τρόπος για να προχωρήσουμε μπροστά;

Πιστεύω ότι όλες οι οικογένειες έχουν τα μυστικά τους, είτε αυτά είναι μικρά είτε μεγάλα. Πιστεύω ότι το δυνατό σημείο της ταινίας είναι ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει τη Ζακλίν. Γιατί συνήθως ξεχνάμε να δούμε τη μητέρα ως γυναίκα. Μάλιστα, στην ταινία η μητέρα παρουσιάζεται πολύ πιο απελευθερωμένη και προοδευτική από τα ίδια της τα παιδιά.

Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε λοιπόν για μια φεμινιστική ταινία; Ας μην ξεχνάμε ότι έχετε παίξει αρκετούς ρόλους δυναμικών γυναικών...

Όχι, δεν είναι μια φεμινιστική ταινία. Απλώς ο Λαβέν εμπνεύστηκε μια κωμωδία κάνοντας μια συρραφή ιστοριών που είχε ζήσει στο κοντινό του περιβάλλον.

Ζοζιάν Μπαλασκό: «Οι περισσότεροι ξεχνούν ότι οι μητέρες είναι και γυναίκες» - εικόνα 2
«Μαμά, Γύρισα!»

Έχετε γίνει γνωστή από κωμικούς κυρίως ρόλους. Θα θέλατε να είχατε πρωταγωνιστήσει σε περισσότερες δραματικές ταινίες;
Για μένα δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε δράμα και κωμωδία. Ο διαχωρισμός που πρέπει να γίνεται είναι ανάμεσα σε καλές και κακές ερμηνείες και όχι ανάμεσα σε δραματικές και κωμικές.

Στην ταινία θίγονται σοβαρά ζητήματα, όπως αυτό της ανεργίας, με τον πιο κωμικό τρόπο... Είναι τελικά το χιούμορ ο καλύτερος τρόπος για να μιλήσεις γι’ αυτά τα θέματα στο κοινό;
Πρέπει να πω ότι το «Μαμά, Γύρισα!» δεν είναι μια ταινία με κοινωνικό μήνυμα. Απλώς ξεκινά με μια δραματική εξέλιξη των τελευταίων χρόνων, ότι δηλαδή όλο και περισσότερα παιδιά αναγκάζονται να γυρίσουν στην οικογένειά τους για οικονομικούς λόγους. Υπ’ αυτή την έννοια είναι μια ταινία με κοινωνικές πτυχές. Μιλάει επίσης και για άλλα σοβαρά θέματα, όπως η κληρονομιά. Μπορώ να πω ότι το συγκεκριμένο με σόκαρε περισσότερο από οτιδήποτε άλλο...

Έχουν περάσει 21 χρόνια από το «Για όλα Φταίει το Γκαζόν». Τι έχει αλλάξει από τότε και γιατί δεν ακολουθήσατε έπειτα από εκείνη την επιτυχία μια καθαρά σκηνοθετική καριέρα;
Έχω σκηνοθετήσει επτά ταινίες από τότε. Αλλά είμαι πάνω απ’ όλα ηθοποιός. Άσε που είμαι λίγο τεμπέλα και όπως και να το κάνεις είναι πιο εύκολο να είσαι ηθοποιός...

Περισσότερες πληροφορίες

Μαμά, Γύρισα!

Retour Chez ma Mere
1,5
  • Κωμωδία
  • 2016
  • Διάρκεια: 97 '
  • Ερίκ Λαβέν

Αφού χάνει τη δουλειά της, η 40χρονη Στεφανί αναγκάζεται να επιστρέψει στο σπίτι της υπερπροστατευτικής μάνας της. Κι ενώ η μια προσπαθεί να συμβιώσει χωρίς εντάσεις και τσακωμούς με την άλλη, μια οικογενειακή συγκέντρωση θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου…

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.