Μια Θάλασσα Από Δέντρα

1

Σε πλήρη δημιουργική σύγχυση, ο Γκας Βαν Σαντ υπογράφει ένα παιδιάστικης αλληγορίας υπαρξιακό θρίλερ, μακράν τη χειρότερη ταινία της καριέρας του.

Μια Θάλασσα Από Δέντρα

Σε πλήρη δημιουργική σύγχυση, ο Γκας Βαν Σαντ υπογράφει ένα παιδιάστικης αλληγορίας υπαρξιακό θρίλερ, μακράν τη χειρότερη ταινία της καριέρας του.

Μια Θάλασσα Από Δέντρα - εικόνα 1

Από ολόφρεσκος trendy ταξιδιωτικός προορισμός, το δάσος της Αοκιγκαχάρα, στους πρόποδες του όρους Φούτζι, έγινε φέτος και μοδάτο κινηματογραφικό ντεκόρ. Πριν από το «Δάσος» του Τζέισον Ζάνα με τη Νάταλι Ντόρμερ, θρίλερ τρόμου το οποίο προβλήθηκε πρώτο στην Ελλάδα, η τελευταία ταινία του Γκας Βαν Σαντ σόκαρε (όχι με την καλή έννοια) το περσινό Φεστιβάλ Κανών συστήνοντας στο παγκόσμιο κινηματογραφόφιλο κοινό το Δάσος των Αυτοκτονιών.

Ένα δύσβατο και δαιδαλώδες κομμάτι δρυμού λίγο έξω από το Τόκιο, όπου πολλοί αυτόχειρες καταφεύγουν για να περάσουν τις τελευταίες μέρες της ζωής τους. Έως εκεί θα ταξιδέψει από την άλλη άκρη του κόσμου και ο βυθισμένος στη μελαγχολία Άρθουρ Μπρέναν, ένας αποφασισμένος να αποχωρήσει με διακριτικότητα από το μάταιο τούτο κόσμο Αμερικανός καθηγητής μαθηματικών. Με σιωπηλές ατμοσφαιρικές εικόνες ο Βαν Σαντ προσπαθεί να μας μεταδώσει το βουβό δράμα του εσωστρεφούς, μα αποφασισμένου χαρακτήρα του.

Μια Θάλασσα Από Δέντρα - εικόνα 2

Ενώ αποσπάσματα πληροφοριών για μια προβληματική συζυγική σχέση του αποκαλύπτονται σιγά σιγά μέσω φλασμπάκ, ο Μπρέναν περιπλανάται βαθύτερα στο δάσος, όπου συναντά τον Ιάπωνα Τακούμι. Έναν αποπροσανατολισμένο άντρα που δεν επιθυμεί πια να πεθάνει, αλλά έχει χάσει το δρόμο της εξόδου. Ο ήρωάς μας αποφασίζει πολύ εύκολα να επενδύσει όση ενέργεια του έχει απομείνει για να τον σώσει, κι ενώ η διαδρομή τους βυθίζεται όλο και περισσότερο σε μια μεταφυσική αχλή, εσύ σκέφτεσαι με όλο και μεγαλύτερο τρόμο «ελπίζω να μη συμβεί αυτό που φαντάζομαι».

Δυστυχώς η –ελαχίστων απαιτήσεων– φαντασία σου δεν θα σε προδώσει, καθώς αυτό το παιδιάστικα αλληγορικό υπαρξιακό θρίλερ πάνω στη διαχείριση της απώλειας και της θλίψης είναι τόσο ρηχό, τόσο new age και τόσο αδέξιο όσο βάσιμα υποπτεύεσαι από ένα σημείο και μετά. Πώς δεν το υποπτεύτηκαν και οι Γκας Βαν Σαντ και Μάθιου ΜακΚόναχι, οι οποίοι επιπλέον κατάπιαν και την τόσο ανόητη ανατροπή(;) της πλοκής με την οποία θέλει να μας αιφνιδιάσει το σεναριακό (διά χειρός Κρις Σπάρλινγκ του «Buried») φινάλε;

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Μια Θάλασσα Από Δέντρα

The Sea of Trees
1
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 110 '
  • Γκας Βαν Σαντ

Ο Αμερικανός Άρθουρ Μπρέναν ταξιδεύει μέχρι την άλλη μεριά του κόσμου, σε ένα πυκνό δάσος στους πρόποδες του ιαπωνικού όρους Φούτζι, το οποίο έχει περιγραφεί ως το τέλειο μέρος για να πεθάνεις. Περιπλανώμενος, συναντά τον Ιάπωνα Τακούμι, ο οποίος δεν επιθυμεί πια να αυτοκτονήσει, αλλά έχει χάσει το δρόμο του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.