Το Μάθημα

3,5

Μάθημα νταρντενικής λιτότητας, κοινωνικής ανάλυσης και πολιτικής οξυδέρκειας με πολλά διεθνή φεστιβαλικά βραβεία.

Το Μάθημα

Μάθημα νταρντενικής λιτότητας, κοινωνικής ανάλυσης και πολιτικής οξυδέρκειας με πολλά διεθνή φεστιβαλικά βραβεία.

Το Μάθημα - εικόνα 1

Όλα ξεκινούν από την εξουσία: ο λόγος του δασκάλου σε μια τάξη δημοτικού είναι σχεδόν ισοδύναμος με αυτόν του Θεού. Μπορεί να εμπνεύσει και να καθοδηγήσει τους μικρούς μαθητές, μπορεί να τους καταπιέσει και να τους αποπροσανατολίσει. Η Ναντέζντα έχει τις καλύτερες των προθέσεων και όταν αποφασίζει να ανακαλύψει τον μικροκλέφτη της τάξης, είναι για να δώσει σε όλους ένα μάθημα περί δικαίου, αδίκου και συλλογικής ευθύνης.

Επικεντρώνει όλη της την ενέργεια στο να τον πείσει να αποκαλυφθεί, τη στιγμή κατά την οποία η (εξωσχολική) ζωή την τραβάει όλο και πιο βαθιά σε μια επικίνδυνη παγίδα που απειλεί να τη φέρει στη θέση των μαθητών της. Γιατί ο ρέμπελος άντρας της έχει φάει τα λεφτά που του αφήνει εδώ και πολύ καιρό για να πληρώσει τις δόσεις του σπιτιού στην τράπεζα, η οποία είναι τώρα έτοιμη να το κατασχέσει. Πέφτοντας από το ένα αδιέξοδο στο άλλο, ένας αγώνας δρόμου ξεκινά για τη δυναμική, αλλά απελπισμένη Ναντέζντα, η οποία δανείζεται από τοκογλύφους, μεγαλώνει κι άλλο τις επώδυνες υποχρεώσεις της και παγιδεύεται γρήγορα σε έναν απόλυτα αναπόδραστο φαύλο κύκλο.

Το Μάθημα - εικόνα 2

Όλα ξεκινούν από την εξουσία: αυτή του νόμου, των τραπεζών, του ισχυροτέρου (τοκογλύφοι - γκάνγκστερ), του άντρα συζύγου, του δασκάλου… Οι πρωτοεμφανιζόμενοι Κριστίνα Γκρόζεβα και Πέταρ Βαλτσάνοφ εγείρουν ηθικά διλήμματα σε μια κοινωνία χωρίς ηθικές αξίες, τη διαδοχική κατάρρευση των οποίων αντιμετωπίζει έκπληκτη η νομοταγής ηρωίδα τους, υποχρεωμένη από ένα σημείο και μετά να γίνει κι αυτή συνένοχη στο έγκλημα – κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Η αδιέξοδη πορεία της, δαιδαλώδης μέσα στις κοινωνικές στενωπούς που συναντά διαρκώς μπροστά της, διατηρεί ένα διακριτικό χιούμορ ακόμα κι όταν η πλοκή ανεβάζει την αγωνία στα επίπεδα ενός αγχωτικού θρίλερ. Ταυτόχρονα, το ντοκιμαντερίστικο, νταρντενικό σκηνοθετικό ύφος κρατά την πλοκή και τους χαρακτήρες προσγειωμένους γερά στη σύγχρονη βουλγάρικη καθημερινότητα, σε έναν ωμό, ειρωνικό και συγκινητικά πικρό κινηματογραφικό συνδυασμό, φορτωμένο με πολλές διεθνείς φεστιβαλικές διακρίσεις (Σαν Σεμπαστιάν, Γκέτεμποργκ, Θεσσαλονίκη, Σόφια).

Βουλγαρία, Ελλάδα. 2014. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Μάθημα

Urok / The Lesson
3,5
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 111 '
  • Κριστίνα Γκρόζεβα

Σε μια επαρχιακή πόλη της Βουλγαρίας μια καθηγήτρια αναζητά αυτόν που έκλεψε λεφτά από το συμμαθητή του για να του δώσει ένα μάθημα πάνω στο σωστό και το λάθος. Εκείνη, όμως, ξέρει τι πρέπει να κάνει όταν βρεθεί σε ανάλογη θέση;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.