Συνέντευξη: Τζεφ Νίκολς

Ο νεαρός σκηνοθέτης του «Καταφυγίου», της ανεξάρτητης κινηματογραφικής έκπληξης της σεζόν, μιλά στον Χρήστο Μήτση για όσα –κινηματογραφικά και μη– φοβίζουν την Αμερική μετά την 11η Σεπτεμβρίου.

Συνέντευξη: Τζεφ Νίκολς

Ο νεαρός σκηνοθέτης του «Καταφυγίου», της ανεξάρτητης κινηματογραφικής έκπληξης της σεζόν, μιλά στον Χρήστο Μήτση για όσα –κινηματογραφικά και μη– φοβίζουν την Αμερική μετά την 11η Σεπτεμβρίου.

Συνέντευξη: Τζεφ Νίκολς - εικόνα 1

Δηλώσατε πως ο

γάμος σας σας ενέπνευσε την ιστορία του Κέρτις, ο οποίος κατακλύζεται από τρομακτικά οράματα και αποφασίζει να χτίσει, με κάθε κόστος, ένα καταφύγιο. Τόσο… άσχημα είναι τα πράγματα;

Όχι, όχι, μια χαρά πάει ο γάμος… Όταν άρχισα να γράφω το «Καταφύγιο» το καλοκαίρι του 2008, ήμουν μόλις λίγους μήνες παντρεμένος. Μια αίσθηση ανησυχίας με είχε κατακλύσει, φαινομενικά αδικαιολόγητη, αν και στην πραγματικότητα αισθανόμουν ότι οικονομικά ή γενικότερα κοινωνικά θα είχαμε δύσκολους καιρούς μπροστά μας. Το βασικότερο, ωστόσο, ήταν ότι υπήρχαν πια πράγματα στη ζωή μου που αγαπούσα πολύ, πράγματα που δεν θα ήθελα με τίποτα να χάσω. Αυτή η ψυχολογική κατάσταση νομίζω ότι εκφράζει κι άλλον κόσμο, πιθανόν ολοένα και περισσότερους, καθώς μετά την 11η Σεπτεμβρίου η ανασφάλεια μεγαλώνει – το ίδιο και η οικονομική κρίση, και η πολιτική αστάθεια.

Το τέλος της ταινίας είναι ανοιχτό σε ερμηνείες, σε σημείο μάλιστα που μπορεί και να «παρεξηγηθεί».

Ήθελα ο κάθε θεατής να σκεφτεί κάτι διαφορετικό και όλες οι ερμηνείες είναι δεκτές. Αυτό που θέλω να μείνει είναι το «η ισχύς εν τη ενώσει». ό,τι κι αν συμβεί, οι χαρακτήρες μένουν τελικά ενωμένοι. Από εκεί και πέρα, παίρνω το ρίσκο της κάθε ερμηνείας, «αντιδραστικής», μεταφυσικής ή μη. Δεν μπορείς, άλλωστε, να τους ικανοποιήσεις όλους.

Η τελική συνεννόηση του

ζευγαριού έρχεται μόνο με

ένα βλέμμα…

Ναι, ήθελα η τελευταία εντύπωση να είναι δυνατή, δοσμένη όμως υπαινικτικά και με απόλυτα κινηματογραφικό τρόπο. Συζητήσαμε με την Τζέσικα (Τσαστέιν) τη σημασία της σκηνής κι εκείνη έχτισε όλη την ερμηνεία της με τέτοιον τρόπο ώστε να κορυφωθεί στο τελευταίο βλέμμα.

Το βλέμμα αυτό απευθύνεται στον Μάικλ Σάνον, ο οποίος υποδύεται κι εδώ, όπως και στις «Ιστορίες Πυροβολισμών» σας, έναν οργισμένο, σχεδόν ψυχωτικό χαρακτήρα.

Ο ρόλος του είναι ο εαυτός μου και αρχικά δεν είχα τον Μάικλ στο μυαλό μου. Αλλά διάβασε το σενάριο, ζήτησε να συμμετάσχει, έκανε έρευνα, αφοσιώθηκε στις πρόβες και είναι, κατά τη γνώμη μου, συνταρακτικός. Είχαμε συμφωνήσει να μην επαναλάβει την ερμηνεία του στις «Ιστορίες Πυροβολισμών», γι’ αυτό άλλαξε τη φωνή, το περπάτημα, το ντύσιμο, ακόμη και τη στάση του σώματός του. Στην πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετικός από την εικόνα που βγάζει στην οθόνη. Είναι ο πιο έξυπνος και μεθοδικός άνθρωπος που έχω γνωρίσει. Αυτός είναι μια χαρά, εγώ είμαι ο τρελός…

Περισσότερες πληροφορίες

Το Καταφύγιο

Le Refuge
2,5
  • Δραματική
  • 2009
  • Διάρκεια: 88 '
  • Φρανσουά Οζόν

Η Μους ξυπνάει στο νοσοκομείο από κώμα έπειτα από υπερβολική δόση ηρωίνης. Μαθαίνει ότι ο σύντροφός της Λουί είναι νεκρός και η ίδια έγκυος δύο μηνών. Αποφασίζει να κρατήσει το παιδί και φεύγει στην εξοχή, όπου ύστερα από λίγο έρχεται να τη βρει ο Πολ, ο ομοφυλόφιλος αδερφός του Λουί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.