Οικογενειακή Υπόθεση

3,5

Χρυσή Άρκτος στο Βερολίνο για ένα πικρό κοινωνικό δράμα που περιγράφει διεισδυτικά μέσα από το πορτρέτο μιας εξουσιαστικής γυναίκας στη μετα-Τσαουσέσκου ρουμάνικη πραγματικότητα.

Οικογενειακή Υπόθεση

Η Κορνέλια είναι μια ευκατάστατη και με υψηλές γνωριμίες αρχιτέκτονας, η οποία θα κάνει τα πάντα για να μην αφήσει τον γιο της να πάει φυλακή όταν εκείνος σκοτώνει με το αυτοκίνητο ένα 14χρονο αγόρι. Χρυσή Άρκτος στο Βερολίνο για ένα πικρό κοινωνικό δράμα που περιγράφει διεισδυτικά μέσα από το πορτρέτο μιας εξουσιαστικής γυναίκας στη μετα-Τσαουσέσκου ρουμάνικη πραγματικότητα.

Οικογενειακή Υπόθεση - εικόνα 1

Μ ε τέσσερις σύντομες σκηνές η «Οικογενειακή Υπόθεση» μας συστήνει την Κορνέλια, τοποθετώντας τη στο κέντρο ενός οικογενειακού κι ενός κοινωνικού κύκλου τους οποίους η ίδια θέλει να ελέγχει απόλυτα. Μια συζήτηση με τη φίλη της Όλγα και μια με τη γυναίκα που της καθαρίζει το σπίτι, η γεμάτη υψηλούς προσκεκλημένους γιορτή των γενεθλίων της και μια πρόβα όπερας την οποία παρακολουθεί. Συνηθισμένοι διάλογοι που αποκαλύπτουν πολλά και υπονοούν άλλα τόσα, μια δυναμική φιγούρα η οποία επιβάλλεται με τον τρόπο που κοιτάζει ή το πώς κρατά το τσιγάρο και το ουίσκι και μια μεγαλοαστική πραγματικότητα η οποία προσπαθεί να συμβιβάσει το φαίνεσθαι με το είναι και τα εν οίκω με τα εν δήμω.
Τα πράγματα θα αλλάξουν όταν η Κορνέλια, η οποία συμπεριφέρεται περιφρονητικά στον γιατρό άντρα της κι έχει αποξενωθεί από τον γιο της Μπάρμπου, μάθει ότι ο τελευταίος έχει εμπλακεί σε αυτοκινητικό δυστύχημα κι έχει σκοτώσει ένα νεαρό αγόρι που διέσχιζε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Αμέσως θα αναλάβει δράση, θα βάλει τον Μπάρμπου να αλλάξει την κατάθεσή του, θα φροντίσει να συναντήσει τον εμπειρογνώμονα, θα επιχειρήσει να δωροδοκήσει τον βασικό μάρτυρα και θα απευθυνθεί στους γονείς του θύματος προσπαθώντας να τους «παρηγορήσει» υλικά και να τους πείσει να μην κινηθούν ποινικά εναντίον του γιου της. Στην πορεία θα αποκαλυφθούν λιγότερο ή περισσότερο σημαντικά πράγματα για τις σχέσεις των μελών τις οικογένειας (και της φιλενάδας του Μπάρμπου Κάρμεν, την οποία η Κορνέλια απεχθάνεται), μέτωπα θα κλείσουν και καινούργιες εκκρεμότητες θα δημιουργηθούν, ενώ γύρω τους θα αναδυθεί μια κοινωνική καθημερινότητα με τους δικούς της ηθικούς κώδικες και αξίες. Στον τόπο του ατυχήματος συναντιούνται δύο Ρουμανίες.
Η πρώτη είναι αυτή που έρχεται από το παρελθόν και πρέπει να βγει «εκτός κάδρου» (η εποχή Τσαουσέσκου) και η άλλη είναι εκείνη της καπιταλιστικής ισχύος, η οποία επιβάλλει την οικονομική εξουσία μαζί και τον άκρατο αμοραλισμό της. Ο βραβευμένος σε Λοκάρνο και Θεσσαλονίκη («Μαρία», «Μετάλλιο Τιμής») Κάλιν Πέτερ Νέτζερ περιγράφει τη σύγκρουσή τους με αλληγορική δεξιότητα, δραματική ισορροπία κι ένα ρεαλισμό ο οποίος δεν χάνει ποτέ από τα μάτια του την ψυχολογική οδύσσεια των χαρακτήρων (η σπουδαία ρουμάνικη κινηματογραφική σχολή). Ο αγώνας της Κορνέλια για τον πλήρη έλεγχο μιας ανεξέλεγκτης καθημερινότητας έχει μέσα του κάτι το τραγικό αλλά και το αμφίσημο (πόση αλήθεια κρύβει ο μονόλογος του φινάλε;), με την κορυφαία Λουμινίτα Γκεοργίου («4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Μέρες») να ενσαρκώνει αμίμητα μια γυναίκα που υποδύεται διαρκώς κάτι άλλο από τον πραγματικό εαυτό της.
Ρουμανία. 2013. Διάρκεια: 112΄.
Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM, SEVEN FILMS
.

Περισσότερες πληροφορίες

Οικογενειακή Υπόθεση

Pozitia Copilului / Child's Pose
3,5
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 112 '
  • Καλίν Πέτερ Νέτζερ

Η Κορνέλια είναι μια ευκατάστατη και με υψηλές γνωριμίες Ρουμάνα αρχιτέκτονας, η οποία όταν ο γιος της σκοτώνει με το αυτοκίνητο ένα 14χρονο αγόρι θα κάνει τα πάντα για να μην τον αφήσει να πάει φυλακή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.