
Από το σατιρικό "Triangle of Sadness” του Ρούμπεν Όστλουντ το 2022, όπου τον είδαμε να σωματοποιεί τη διαφορά μεταξύ υψηλής κι εμπορικής μόδας, έως το περσινό "Babygirl”, όπου ένα ποτήρι γάλα αναστάτωσε το ίντερνετ, η παρουσία του Χάρις Ντίκινσον μπροστά από το φακό έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού εδώ και καιρό. Ίσως γι’ αυτό το λόγο, το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο "Αχινός”, που έρχεται στους κινηματογράφους την Πέμπτη 23/10 από το Cinobo, μοιάζει με ένα προσωπικό στοίχημα, μία ευκαιρία να αποδείξει τον εαυτό του και πίσω από την κάμερα.
Στο κέντρο της ιστορίας βρίσκεται ο Μάικ (Φρανκ Ντιλέιν), ένας άντρας που έχει περάσει τα τελευταία πέντε χρόνια στους δρόμους του Λονδίνου. Το σύστημα τον έχει εγκαταλείψει και η εξάρτησή του τον κρατάει εγκλωβισμένο σε έναν φαύλο κύκλο. Μία βίαιη επίθεση εναντίον ενός άντρα που προσπάθησε να τον βοηθήσει τον οδηγεί στη φυλακή. Όταν αποφυλακίζεται επτά μήνες αργότερα, με μία νέα, εύθραυστη νηφαλιότητα, προσπαθεί να σταθεί ξανά στα πόδια του, δουλεύοντας ως μάγειρας σε ένα ξενοδοχείο στα περίχωρα της πόλης. Οι μικρές του επιτυχίες (η αρχή μίας νέας φιλίας, μία βραδιά έξω με τις νέες του συναδέλφους, μία προσπάθεια συμφιλίωσης) μοιάζουν να δείχνουν το δρόμο προς μία νέα ζωή, όμως τίποτα δεν είναι απλό όταν το παρελθόν τον περιμένει σε κάθε γωνία.

Ο "Αχινός” είναι μία ταινία για την αδυναμία του ανθρώπου να ξεφύγει από τον εαυτό του. Ο Ντίκινσον αποφεύγει τον μελοδραματισμό και μία προβλέψιμη εξιλέωση, επιλέγοντας να αποτυπώσει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ήρωας του με ωμό ρεαλισμό. Στην ερώτηση που έθεσε ο Μάικ Λι με το "Naked” μέσα στη δεκαετία του 90, ο Ντίκινσον δεν απαντά με μία λύση, αλλά με ένα εγχείρημα που στέκεται στο σήμερα, απογυμνωμένο από τον κυνισμό και τον μισανθρωπισμό της εποχής που θυμίζει περισσότερο τον Κεν Λόουτς. Στον "Αχινό”, η απόγνωση συνυπάρχει με την ευαισθησία και ο Μάικ είναι απλώς άλλος ένας άνθρωπος που προσπαθεί να καταλάβει πώς να συνεχίσει να υπάρχει.
Για την πρεμιέρα της ταινίας στις Κάννες, η ποπ βασίλισσα Charli XCX, μέσα από τον διαρρεύσαντα λογαριασμό της στο Letterboxd, περιέγραψε τη συγκινητική ατμόσφαιρα της προβολής και σημείωσε πόσο "αξιοκρατικά δίκαιη” ήταν η αναγνώριση που έλαβε ο Ντίκινσον εκείνο το βράδυ. Και, πράγματι, σπάνια ένα νέο ταλέντο πίσω από την κάμερα δείχνει τόσο έτοιμο να αφηγηθεί ιστορίες με τόση ωριμότητα και ανθρωπιά.
Δείτε το trailer της ταινίας: